Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten kalte meg tilbakestående forran familien og var generelt veldig ufin mot meg. Kjente jeg blei veldig flau over oppførselen hans. Det var på ingen måte en fleipende tone, men var ment for å være stygg og sette meg i et dårlig lys.

Hadde det vært slutten på et forhold for deg?

Anonymkode: 539ed...bb4

• Hjerte 15
Skrevet

Selvfølgelig. Dette er uhørt å si. Han degraderer deg og er slem.

Hvorfor finner du deg i dette?

• Liker 26
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært slutten på det forholdet ja. Datet en mann, som kalte meg tilbakestående en gang, dumpet han umiddelbart.

Anonymkode: 51184...2db

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig. Dette er uhørt å si. Han degraderer deg og er slem.

Hvorfor finner du deg i dette?

Det er første gangen dette skjer, trudde virkelig ikke mine egne ører.

Følte ikke jeg kunne anna enn å ta det opp senere når man er blandt folk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er første gangen dette skjer, trudde virkelig ikke mine egne ører.

Følte ikke jeg kunne anna enn å ta det opp senere når man er blandt folk.

Han følte han kunne kalle deg tilbakesstående blant folk, du skylder ham ikke å vente med å ta det opp til dere er alene. Han har jo selv valgt publikum.

• Liker 17
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Enig med over, han har valgt publikum. Da gir du kontant beskjed, og eventuelt forlater selskapet. Eller kaster vann fra et vannglass i ansiktet på ham, som sør-europeere gjør.

Anonymkode: 8a23d...632

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjæresten kalte meg tilbakestående forran familien og var generelt veldig ufin mot meg. Kjente jeg blei veldig flau over oppførselen hans. Det var på ingen måte en fleipende tone, men var ment for å være stygg og sette meg i et dårlig lys.

Hva var foranledningen til dette?

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp der og da. Sagt rett ut hvor sjokkert jeg ble av de stygge ordene! Jeg er sikker på at de andre som var til stede også var sjokkert!

Hadde selvsagt slått opp. Respektløse folk har ingenting i mitt liv å gjøre!

Anonymkode: b743b...11f

• Liker 8
Skrevet

Hvis noen er stygg mot deg i påhør av andre, ikke hold igjen.

Som noen over nevner, han valgte publikum når han startet dette, da får han tåle å få igjen i påhør av andre.

Jeg ville gjort det slutt på stedet, totalt uakseptabelt.

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han sa dette bare fordi liksom eller oppførte du deg som om du er tilbakestående i forkant?

Anonymkode: 621b0...a62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At noen kaller kjæresten sin tilbakestående er ikke greit, publikum eller ei! Har han kalt deg stygge ting før? Ville avsluttet hele greia. Kanskje ghosting er en rettferdig løsning? 

Anonymkode: 1eed5...27a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt han så hardt på plass at han kunne ønske han ikke var født. 

Men kjæresten min kan kalle meg det ofte. Det er riktig nok spøk, og vi spøker hardt. Folk misforstår oss hele tiden, men det viktigste er at vi selv vet hva som er realitet. 

Hvordan utspilte dette seg egentlig? Hva skjedde? 

Anonymkode: 21208...3e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg fortalt han hvor David kjøpte ølet. 

Anonymkode: 97436...de2

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sa dette bare fordi liksom eller oppførte du deg som om du er tilbakestående i forkant?

Vi diskuterte og var uenig om et tema. Det var ikke noe mer enn det. Men han har vært i gjennom forholde dårlig til å se andre sine sider av saken. Om det var ikke grunn til å sitte sånn forran andre. Jeg diskuterer ikke mer enn nødvendig forran folk, og er sakelig. Begynn ikke å sleng med leppa forde.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi diskuterte og var uenig om et tema. Det var ikke noe mer enn det. Men han har vært i gjennom forholde dårlig til å se andre sine sider av saken. Om det var ikke grunn til å sitte sånn forran andre. Jeg diskuterer ikke mer enn nødvendig forran folk, og er sakelig. Begynn ikke å sleng med leppa forde.

Var alle i publikum enig med deg eller han? 

AnonymBruker
Skrevet

Når man begynner med personangrep har man tapt diskusjonen. Han klarer ikke å argumentere saklig og da synker argumentasjonsteknikken og han angriper deg personlig. Veldig svakt, men typisk for enkelte typer mennesker.

Hvordan reagerte de andre? 

Jeg hadde sikkert blitt usaklig selv. Hadde sikkert blitt rasende og satt han på plass med det samme, eller ledd av at han ikke klarte å argumentere bedre for seg. 

Hadde gitt grei beskjed om at jeg ikke finner meg i å bli snakket til på den måten. Er det første gang han snakker slik til deg? 

Anonymkode: 8d466...a8a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja det hadde vært slutt der og da. I min familie hadde han blitt uønsket i all framtid, vi forventer et absolutt minimum av sivilisert oppførsel hos alle. 

Anonymkode: 017a5...584

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har en brautende kompis som hyppig lirer av seg «er’u tjukk i hue?» eller «er’u helt mongo?» i diskusjon. Jeg er helt sikker på at han egentlig ikke mener det, han er jo en venn, men han ordlegger seg altså på en en brautende måte. 
Så ts, kan kjæresten din si det samme til gode kompiser?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han må virkelig mislike deg for å kalle deg det

Anonymkode: 0dfa7...c57

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (2 timer siden):

Jeg har en brautende kompis som hyppig lirer av seg «er’u tjukk i hue?» eller «er’u helt mongo?» i diskusjon. Jeg er helt sikker på at han egentlig ikke mener det, han er jo en venn, men han ordlegger seg altså på en en brautende måte. 
Så ts, kan kjæresten din si det samme til gode kompiser?

Nei han sier ikke slik til kompiser. Aldri hørt han snakker slik til de.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...