AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april ...når vi treffer kjente, men også til en viss grad ukjente. Både hunder og mennesker. Ute begynner jeg å få en viss kontroll. Problemet er når vi får besøk hjemme. Hun er relativt stor og kaster seg over besøket - de blir rett og slett overfalt. Ignorering hjelper ikke fordi hun er så pågående og når opp dit hun vil. Om jeg holder henne i bånd hyler, knurrer, uler, bjeffer og jamrer hun av frustrasjon. Prøvd å ha henne i bur hvor hun kan se oss - samme greia. Hun roer seg om hun får være på eget rom med lukket dør, men jeg vil jo gjerne trene henne til å kunne håndtere et besøk. Men hvordan?😅 Tidligere har hun roet seg etterhvert og heller ikke vært like intens. Men da har hun vært mindre og jeg har ikke trengt å stoppe henne fra å overfalle gjesten i like stor grad, heller. Tips? Anonymkode: 5ced1...182
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Velkommen i klubben. Tips! Tålmodighet og gjenta det samme 500 ganger til. Anonymkode: 90e92...e66
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april Du må bare fortsette å holde henne i bånd til hun roer seg ned, først da får hun hilse. Hver gang du lar henne hilse når hun er høy på stress forsterker adferden seg og det kommer til å ta lengre tid å jobbe med. Besøkende må overse henne til hun er rolig, og heller ikke dra henne opp i energi når de først får hilse. Anonymkode: 466db...e40
Tabris Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april Som andre nevner over, stå i det. Pass på at hun aldri får anledning til å hilse på gjester, ha henne i bånd hos deg. Gi henne fylt kong/godt tyggebein så hun kan fokusere på noe annet. Det kan også hjelpe om dere møter besøket ute (ingen hilsing!) og går en liten tur for så å gå inn sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå