Gå til innhold

Danskebåten med små barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Danmarks turene var det gøyeste jeg visste om når jeg var barn. Har tatt båten i senere tid, da med Superspeed. Ofte går Captain kid rundt på dags turene, eller så har de show i høysesongen. på Superspeed har de også en liten leke krok med tv, der de viser film. For min egen del som foretrekker å vite at jeg får en sitteplass på båten syns jeg det er greit å forhåndsbestille seter, eller bestille buffet, der kan man sitte hele turen. Det er nok lurt å ta med noe underholdning på båten som kortspill, tegnesaker eller andre spille duppeditter barna har i dag. Blir barna lett sjøsyke er det nok lurt med sjøsyketabletter i bakhånd evt spyposer. Det er også veldig gøy å gå rundt ute på dekk hvis været er greit. på kveldsbåten ser jeg ofte at barna er trøtte og ligger å sover enten oppå bordene, eller i sofaer rundt omkring. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Laraa skrev (18 minutter siden):

Harry? Fortell meg gjerne hvordan man kommer seg nedover Europa på roadtrip ( jepp langtur sentraluropa rundt , og ikke interrail) utenom danskebåten. Og dessuten, å slå i hjel et halvt døgn i en båt er ikke harry. Det er en ren nødvendighet 

Ts, Colorline fra Kristiansand har piratopplegg for barna gjennom hele turen. Konkurranser, quiz etc...og tilslutt premieutdeling for barna de siste  timen etc...

Du kjører over brua til København. Trenger ikke harry fyllebåt for å komme seg til Danmark. 

Anonymkode: 8f4ad...760

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kjører over brua til København. Trenger ikke harry fyllebåt for å komme seg til Danmark. 

Tja, om du ser danskebåten som harry så får det være din mening. Jeg gidder i allefall ikke kjøre hele Sverige til Malmø og deretter over København og fandens oldemor når jeg kan ta direkte til Hirtshals, kun for å liksom og da mener jeg liksom ikke havne skinnvest, hockeysveis lommelerke og spilleautomat kategorien 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laraa skrev (Akkurat nå):

Tja, om du ser danskebåten som harry så får det være din mening. Jeg gidder i allefall ikke kjøre hele Sverige til Malmø og deretter over København og fandens oldemor når jeg kan ta direkte til Hirtshals, kun for å liksom og da mener jeg liksom ikke havne skinnvest, hockeysveis lommelerke og spilleautomat kategorien 

Sinnataggen. Jeg sa bare at det finnes muligheter uten å måtte ta danskebåten jeg. Siden du tydeligvis ikke visste det. Liker å kjøre bil jeg, så syns det er fint å slippe båten. Går kjappere å kjøre også. Om man slipper fyllefanter og andre harrytasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sinnataggen. Jeg sa bare at det finnes muligheter uten å måtte ta danskebåten jeg. Siden du tydeligvis ikke visste det. Liker å kjøre bil jeg, så syns det er fint å slippe båten. Går kjappere å kjøre også. Om man slipper fyllefanter og andre harrytasser. 

Sint? Hva? Hvorfor tror du det? Skriver kun som sant er at jeg ikke gidder omveier på titalls mil. Sint er jeg kun når folk kaller danskebåten harry 😂 Neida. Ganske avslappet her jeg ligger i Lübeck og spiser en yoghurt på hotellrommet, takket være rederiet Rølperuta. Nei men seriøst. Det blir ikke Tyskland, som er som et andre hjemland utenom danskebåten altså. Skjer ikke. Men jeg har aldri noensinne drukket meg full eller flørtet med lasse Stefan look alikes i mini skjørt med paljetter. Hadde aldri overlevd overfarten uten en middag og podcast. Det er vel det som er poenget. Dritkjedelig . Men harry? Akkurat så harry som man selv legger opp til selv 

Endret av Laraa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Superspeed er på ingen måte en fyllebåt. Turen tar knappe 4 timer og er en transport etappe. Kan på ingen måte sammenliknes med gode gamle Stena Saga eller " Holder Kanskje - Holger Danske" 

Anonymkode: 958ff...a68

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For de som bor i Østfold ja.

Anonymkode: e8938...0da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laraa skrev (1 time siden):

Sint? Hva? Hvorfor tror du det? Skriver kun som sant er at jeg ikke gidder omveier på titalls mil. Sint er jeg kun når folk kaller danskebåten harry 😂 Neida. Ganske avslappet her jeg ligger i Lübeck og spiser en yoghurt på hotellrommet, takket være rederiet Rølperuta. Nei men seriøst. Det blir ikke Tyskland, som er som et andre hjemland utenom danskebåten altså. Skjer ikke. Men jeg har aldri noensinne drukket meg full eller flørtet med lasse Stefan look alikes i mini skjørt med paljetter. Hadde aldri overlevd overfarten uten en middag og podcast. Det er vel det som er poenget. Dritkjedelig . Men harry? Akkurat så harry som man selv legger opp til selv 

Du virket hissig fordi du sa at det finnes iiiiiiingen utvei utenom danskebåten og jeg sa at, jo det gjør det. Virket som du ikke visste om brua. Fint i Lübeck, vært der selv flere ganger. Men danskebåten er harry uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For de som bor i Østfold ja.

Anonymkode: e8938...0da

Bor ikke i Østfold, bor i Oslo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 23.33):

Finnes ikke noe mer harry enn danskebåten. 

Finnes ikke noen greiere reisemåte når man bor i Oslo og har slekt i København.

Og selv om du sikkert er en av dem som bidrar sterkt til at båten har fått harry-stempel, har vi gjort utallige reiser med barn uten at de er blitt traumatisert på noen som helst måte. Vi passer på å få lugarer litt unna den verste nattelyden, det er det hele. Vi koser oss på overfarten og sover godt.

Anonymkode: 2a0fd...ecf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna mine elsket båtturen når vi ferierte i Danmark. Vi tok alltid colorline, fra Kristiansand. Kaptein kid med mannskapet sitt gikk gjennom båten med musikk og samlet alle barna rundt showområdet, så ble det rebusløp, fargelegging, show og dansing. 

Vi kjøpte aldri sitteplass, men en av oss voksne gikk foran å fant sitteplass så tok den andre barna og kom etter. Funker 9 av 10 ganger. Så byttet vi bare på å være borte fra sitteområde med barna, slik at vi ikke mistet plassen. 

Anonymkode: 04df7...eb3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Superspeed er på ingen måte en fyllebåt. Turen tar knappe 4 timer og er en transport etappe. Kan på ingen måte sammenliknes med gode gamle Stena Saga eller " Holder Kanskje - Holger Danske" 

Ja, skulle til å si det ..... "Harrytassene" og fyllekjerringene unngår ferietid og barnefamilier, og tvert om.  Jeg er tidl. yrkessjåfør, og har litt peiling.

Anonymkode: 7c802...b97

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Superspeed tar faktisk bare 2 1/2 time på det raskeste.

Anonymkode: 84fd0...da5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Laraa skrev (16 timer siden):

Tror vedkommende er av typen som syns all reising mellom land utenom fly er Harry😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 3.00):

De som drar t/r samme dag bare for å handle på taxfree’ en og feste med danseband ja…

Vi skal på familietur sør i Danmark. Legoland og kunstmuseum. Ønsker å kjøre bil for å være mest mulig fleksible. Syns ikke harry er et passende utrykk for den type ferie akkurat..

Man kan ikke handle alkohol og tobakk taxfree på dagsturer. Du må være borte minst 24 timer. Du kan dog handle alkohol og tobakk i butikker i Danmark men ikke taxfree med mindre du er borte 24 timer

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Finnes ikke noen greiere reisemåte når man bor i Oslo og har slekt i København.

Og selv om du sikkert er en av dem som bidrar sterkt til at båten har fått harry-stempel, har vi gjort utallige reiser med barn uten at de er blitt traumatisert på noen som helst måte. Vi passer på å få lugarer litt unna den verste nattelyden, det er det hele. Vi koser oss på overfarten og sover godt.

Anonymkode: 2a0fd...ecf

Hvilke lugarer er lengst borte? Vurderer å bestille tur på Danskebåten til sommeren 

Anonymkode: 064af...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 23.33):

Finnes ikke noe mer harry enn danskebåten. 

Mer harry å sitte her inne og rakke ned på danskebåten. Stor forskjell på de som drar t/r med båten for fest og fyll, kontra en barnefamilie på ferietur. 

Anonymkode: cef19...f99

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Litt tungvindt for oss i Stavanger 😅

Anonymkode: 94287...f22

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Litt tungvindt for oss i Stavanger 😅

Anonymkode: 94287...f22

Det er da en fin kjøretur, akkurat passe langt nok til at jeg kunne gjort en slik biltur hvis jeg fikk innfall om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (19 timer siden):

Det er da en fin kjøretur, akkurat passe langt nok til at jeg kunne gjort en slik biltur hvis jeg fikk innfall om det.

Hvis man bare skal til Danmark ja, hvis man skal langt nedover i Europa så er det ikke passe langt og fint og lege inn to unødvendige ekstra kjøre dager og overnattinger. 

Anonymkode: f6189...5a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...