Gå til innhold

Blåmerker og alder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg opplever de siste årene at blåmerkene mine leges saktere enn de har pleid. Kan dette ha noen sammenheng med alder, og at det er vanlig at tilheling går senere etterhvert som man blir eldre?

Anonymkode: c77e9...b83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går du på omega 3 eller E-vitamin?

Det kan gjøre at du får lettere blåmerker

Anonymkode: 81cfb...264

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går du på omega 3 eller E-vitamin?

Det kan gjøre at du får lettere blåmerker

Anonymkode: 81cfb...264

Nei, ingen av delene. Føler ikke jeg har noen unormal mengde blåmerker egentlig, men jeg er litt klønete, og bumper ofte borti ting. Sånn har det alltid vært, så ikke noen endring. Synes bare det virker som de bruker lenger tid på å bli borte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, ingen av delene. Føler ikke jeg har noen unormal mengde blåmerker egentlig, men jeg er litt klønete, og bumper ofte borti ting. Sånn har det alltid vært, så ikke noen endring. Synes bare det virker som de bruker lenger tid på å bli borte.

Så ber du legen neste gang du er der, om å ta noen blodprøver og får sett på blodet ditt sin evne til å koagulere og evnen til å reparere seg selv. 
Fortell legen om det samme som du har gjort i denne tråden.

Anonymkode: bdc6c...364

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at du har vitaminmangler. D vitamin, K vitamin, B12, sink, C vitamin. Jeg tar tilskudd av d vitamin som har k2, og får nesten aldri blåmerker lenger (hadde mye før). Ta blodprøve og sjekk hos lege :) 

Anonymkode: e227c...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...