AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Jeg har vært fattig mesteparten av livet. Snudd på hver krone mesteparten av livet. Nå har endel i livet endelig endret seg, og jeg har 37K utbetalt. Har skjønt de fleste ikke syns det er no spes mye, men er dette ansett som lite lønn? Har nesten nedbetalt bolig, dermed lave faste utgifter. 2 barn. Har cirka 23K etter faste utgifter til sparing, mat, og div. Anonymkode: c9788...969 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. april Populært innlegg #2 Skrevet 16. april Det er en normalt god lønn, mange har mindre enn dette. Anonymkode: f4d7a...b85 49 10
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vært fattig mesteparten av livet. Snudd på hver krone mesteparten av livet. Nå har endel i livet endelig endret seg, og jeg har 37K utbetalt. Har skjønt de fleste ikke syns det er no spes mye, men er dette ansett som lite lønn? Har nesten nedbetalt bolig, dermed lave faste utgifter. 2 barn. Har cirka 23K etter faste utgifter til sparing, mat, og div. Anonymkode: c9788...969 Det er 10k mer enn jeg hadde som nyutdannet lege 🤷🏼♀️ Men alt i alt ikke dårlig lønn, nei! Anonymkode: 4a551...737 7 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Nei, det er IKKE dårlig lønn! Anonymkode: ea50c...b56 26 2 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Jeg vil også si det er normalt god lønn som de aller fleste vil klare seg mer enn godt på? Og med 23000 etter faste utgifter INKLUDERT sparing er du jo nesten rik! Det er mer enn jeg har uten barn, litt høyere lønn, men sikkert også høyere bo- og bilutgifter. Jeg sparer 7500 i måneden fast. Anonymkode: 39cc8...2bd 8 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Hva er årslønnen din da? Hva du har ubetalt er vanskelig å sammenligne med Hva som er "vanlig". Men uansett. Godt jobba! Du klarer deg jo fint, er ikke det viktigere enn hva andre synes om inntekten din Anonymkode: c2f39...43e 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Jeg sitter ikke med så mye utbetalt. Er alenemor og det går ikke rundt Anonymkode: 8b366...a91 6
AnonymBruker Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er 10k mer enn jeg hadde som nyutdannet lege 🤷🏼♀️ Men alt i alt ikke dårlig lønn, nei! Anonymkode: 4a551...737 Da jeg var nyutdannet etter 6,5 års universitetsstudier fikk jeg 285000 i årslønn. Anonymkode: 39cc8...2bd 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil også si det er normalt god lønn som de aller fleste vil klare seg mer enn godt på? Og med 23000 etter faste utgifter INKLUDERT sparing er du jo nesten rik! Det er mer enn jeg har uten barn, litt høyere lønn, men sikkert også høyere bo- og bilutgifter. Jeg sparer 7500 i måneden fast. Anonymkode: 39cc8...2bd Skrev feil, 23k til sparing, mat og div ETTER faste utgifter. Anonymkode: c9788...969
AnonymBruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sitter ikke med så mye utbetalt. Er alenemor og det går ikke rundt Anonymkode: 8b366...a91 <3 Håper det endrer seg for deg og barna dine! Anonymkode: c9788...969
AnonymBruker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da jeg var nyutdannet etter 6,5 års universitetsstudier fikk jeg 285000 i årslønn. Anonymkode: 39cc8...2bd Hvor mange år er det siden? Anonymkode: c9788...969 2 2
Fabienne Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mange år er det siden? Anonymkode: c9788...969 Det er uansett lavt da. Endret 16. april av Fabienne
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Det høres bra ut for meg. Har en lang profesjonsutdannelse og får utbetalt bare litt mer. Anonymkode: ee731...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april Først og fremst; ikke la andre definere hva som for deg er å føle seg som fattig eller rik. Du er vokst opp i fattigdom og kjent det på kroppen, du har snudd om livet ditt og jobbet hardt for lønnen du har nå. Vær stolt av deg selv, og føl deg rik med de verdiene og gledene du har, ikke la andre definere de! jeg er selv vokst opp i middelklasse. På grunn av sykdom og tragedie levde jeg på et tidspunkt som svært fattig, med få ressurser. Jeg jobbet meg ut av det, og i den tiden følte jeg meg likevem lykkelig. Jeg hadde tak over hodet, mat og alt jeg trengte. Jeg bodde i en rønne, snudde på kronene, sparte på alt som kunne spares på, reparerte og utnyttet vær ressurs, men jeg følte meg rik fordi jeg var lykkelig med det jeg hadde. i dag har jeg god lønn, jeg får inn ca 60 k i mnd, men helt ærlig så savner jeg tiden da jeg noen kvelder tok barnas madrasser inn på badet fordi det var det rommet jeg prioriterte å varme opp, vi fortalte hverandre eventyr og sovnet tett sammen. Vi spiste ostesmørbrød til middag, for korte bukser ble til shorts, matpakkene bestod av små bokser med «litt av alt» fordi jeg ikke hadde råd til brød. Barna er voksne nå, men de forteller med glede om nettene og kveldene vi «bodde på badet». De forteller om leker og fortellinger jeg ikke husker. De husker at vi pyntet med telys og lyspærer vi malte med farger, og de har sagt at de ikke skjønte det var fordi vi var fattige før de ble store. De sier at dette var den lykkeligste tiden i barndommen, at de beste middagene bestod av det som ble servert på et brett med «litt av alt» i sjørøverskipet som egentlig var et badekar. poenget mitt; jeg følte meg rik fordi jeg var lykkelig med det jeg hadde. Anonymkode: 74acc...d7a 4 20 4
Phoenix Heart Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april For et tåpelig spørsmål. Du er langt fra fattig. 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april Jeg syns det er sykt mye i lønn. Anonymkode: 6218c...fa5 11 2
Kålrota Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Jeg synes det er en god lønn. Jeg har ti år på universitet og får tre tusen mer i netto. 4 2
Teoretisk sett Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april Ordvalget fattigste inntekt er litt underlig for meg. Rikdom trenger ikke måles i penger alene, det å ha nok til å legge litt til side nå og da kan du likegodt kalle rikdom. En er ikke fattig selv om en ikke kan kjøpe alt en har lyst på. 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april Med så lite utgifter sitter du veldig fint i det nå. Anonymkode: 20b73...8a7 4
firetoen Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Hva er årslønnen din da, rundt 580 000? https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/lonn-og-arbeidskraftkostnader/artikler/hva-er-vanlig-lonn-i-norge Det kan ikke kvalifiserer til "fattigste inntekt" i min verden i hvertfall. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå