AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Gjort det slutt om han ikke bryr seg med å gå i behandling?? Anonymkode: 96be1...7d7
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Jeg hadde ikke orket rett og slett. Anonymkode: 6481f...cde 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjort det slutt om han ikke bryr seg med å gå i behandling?? Anonymkode: 96be1...7d7 Ja. Anonymkode: 80589...a8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Gått. Jeg skjønner det er mye lettere sagt enn gjort, og vanskelig å bryte opp et samliv over en avhengighet, men det er ekstremt hvor mye spilleavhengighet kan ødelegge. Å ikke ville gå i behandling for en så jævlig avhengighet, som kan ødelegge både en selv og alle i ens nærhet, hadde fått meg til å gå min vei. Anonymkode: 6e7c7...666 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Ikke latt ham flytte inn eller hatt noe med finansene hans å gjøre i hvert fall. Anonymkode: 5a9f8...7db
mebeforeyou Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Du skriver partner. Det er en evhengighet det er vanskelig å endre på…
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Nei, da hadde jeg gått. Uansett. En sånn avhengighet ødelegger liv, og det er utrolig få som faktisk klarer å komme seg ut av avhengighet uten å få masse tilbakefall. Total dealbreaker i mitt univers. Beklager så mye, Ts. Jeg føler med deg Anonymkode: fb351...c18 1 1
Teoretisk sett Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april Det første som er lurt å gjøre er å sørge for at dere har juridisk separat økonomi, at eventuell felles eiendom/eiendeler sperres for pant. gjør dette grundig straks! Din partner bør påta seg alt ansvar for å betale det hen har brukt/tapt på spill. bruk gjene fagfolk/advokat. så kan dere sammen se hva som er veien videre.
Teardrop Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Gjort det slutt om han ikke bryr seg med å gå i behandling?? Anonymkode: 96be1...7d7 Eksen min gikk til behandling i flere omganger. Det er bullshitopplegg uten oppfølging. Endte meg at jeg forlot han 2
Trolltunge Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april Da hadde jeg gått. Jeg tåler økonomisk usikkerhet betydelig dårligere enn mye annen usikkerhet. Det truer hele fremtidsgrunnlaget mitt. Ingen nåde her. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april Jeg hadde en rusavhengig partner. Ikke alltid, men så sprakk han. Ikke helt det samme, men gjerne litt.. Det er løgner, hjerte i halsen, du lyver for andre...familie gjerne. Det er vondt, og det drar deg ned. Du er nok sikkert glad i han, men jeg vil råde deg til å gå. Han får heller komme om to år, hvis han har fått behandling. Nå er det om å gjøre for han å skjule for deg, eller det vil bli det. Han må finne ut av det selv. Jeg ble alt for lenge. Håpet, det gikk bra noen år, så må måneder. Det var han som gikk til slutt...og det er jeg glad for. Anonymkode: ebd3a...b17 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Ja, jeg hadde gått. Ingen tvil. Jeg har sett hva ulike avhengigheter gjør med den avhengige, men også hvor mye det skader de nærmeste rundt den avhengige. Ikke kast bort livet ditt på dette, du vil bli ødelagt av det! Gå! ❤️ Anonymkode: 7fd73...e74 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april I dette forumet finnes det bare ett svar på sånne spørsmål: dump ham! Anonymkode: 205d9...3ba
tussi84 Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april Jeg måtte hatt full kontroll på økonomien hans om det skulle vært aktuelt å fortsette forholdet. Hans lønn skulle kommet inn på min konto, og han hadde ikke hatt disposisjon rett. Han hadde fått sett saldo om han spurte men ellers hadde jeg styrt økonomien hans. Jeg skulle gitt han en sum i mnd/per uke evt som han kunne brukt til spill eller hva han enn ville, men alt som behøves til mat, fellesutgifter og barna ville jeg jeg beholdt. Vi er avhengige av to inntekter for å klare oss. Om hans andel av husleie, strøm eller barnehagen uteblir fordi han hadde spilt de bort så har ikke jeg sjans til å dekke det opp økonomisk mange mnd. Det kan sette familien sikkerhet i fare på lengre sikt. Kanskje vi ender opp med stengt strøm, blir kastet ut av boligen osv.. Om han ikke hadde godtatt at jeg kontrollerte økonomien hans så hadde jeg tatt med meg ungene og gått. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I dette forumet finnes det bare ett svar på sånne spørsmål: dump ham! Anonymkode: 205d9...3ba Mye bedre om du heller kommer med et saklig innlegg hvor du forklarer hvordan dette forholdet kan reddes, når partneren til Ts er spillavhengig og nekter behandling. Så - hvordan ville du løst dette? Anonymkode: 7fd73...e74 1
GammelKaktus Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Livet er for kort og jeg gidder ikke noe tull med økonomien derfor hadde jeg aldri i noen gang sluppet kontrollen og hatt delt økonomi. Uansett så hadde dette vært dumpegrunn for min del, man må ha kontroll på økonomien sin eller i det minste ha et eget ønske om endring. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april Min erfaring viser at behandling ikke hjelper. Og om det hjelper blir en avhengighet uansett erstattet av en annen avhengighet. jeg ville gått uansett hvor høyt jeg elsker han, uansett om jeg måttet flytte med barna og uansett hvor vanskelig det blir å faktisk gå, fordi jeg VET at livet ville blitt enda mer vanskelig om jeg ikke hadde gått. Anonymkode: c4cf9...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (38 minutter siden): I dette forumet finnes det bare ett svar på sånne spørsmål: dump ham! Anonymkode: 205d9...3ba Spilleavhengighet er såpass alvorlig at man ikke har råd til å gi det tussi84 skrev (26 minutter siden): Jeg måtte hatt full kontroll på økonomien hans om det skulle vært aktuelt å fortsette forholdet. Hans lønn skulle kommet inn på min konto, og han hadde ikke hatt disposisjon rett. Han hadde fått sett saldo om han spurte men ellers hadde jeg styrt økonomien hans. Jeg skulle gitt han en sum i mnd/per uke evt som han kunne brukt til spill eller hva han enn ville, men alt som behøves til mat, fellesutgifter og barna ville jeg jeg beholdt. Vi er avhengige av to inntekter for å klare oss. Om hans andel av husleie, strøm eller barnehagen uteblir fordi han hadde spilt de bort så har ikke jeg sjans til å dekke det opp økonomisk mange mnd. Det kan sette familien sikkerhet i fare på lengre sikt. Kanskje vi ender opp med stengt strøm, blir kastet ut av boligen osv.. Om han ikke hadde godtatt at jeg kontrollerte økonomien hans så hadde jeg tatt med meg ungene og gått. Det hjelper neppe hvis spilleavhengigheten ikke er under kontroll. Da låner han kanskje bare av andre, skaffer seg kredittkort, forfalsker underskrifter osv. Spilleavhengighet er en alvorlig lidelse. Anonymkode: fb351...c18 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Ja, jeg vil ikke leve et liv i evig gjeld. For ikke å snakke om det massive stresset. Anonymkode: 42294...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå