AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Min første fødsel i 2022 endte i hastekeisersnitt pga langvarig aktiv fødsel (20 timer) og ingen fremgang siste fem timene (9 cm åpning). Følte meg snytt ved målstreken, og var lenge lei meg for at jeg ikke fikk oppleve å få barnet rett på brystet. Nå er det 7 mnd siden fødsel nr 2 som ble en forholdsvis lett og enkel vaginal fødsel. 2. grads rift som jeg ikke merket noe til hverken ved fødsel eller i ettertid. Det som plager meg derimot, er hvor mye underlivet har endret seg. Skjedeåpningen er mye mer «åpen» enn tidligere, og enten har jeg noe fremfall eller så bare gjør den større åpningen sånn at jeg ser mer av det som er på innsiden. Om jeg tar en finger inn kjennes det ikke likt ut. Jeg kjenner en klump/tapp i åpningen jeg aldri har sett eller kjent på før. Blant annet. Tror jeg ser skjedeveggene i åpningen. Jeg savner slik jeg så ut og kjentes ut før. Har fått lav selvtillit i samlivet, selv om samboer ikke har gitt noe uttrykk for at det er noe problem. Han har lyst på meg, kanskje enda mer enn før, men jeg føler sexlivet aldri vil bli det samme igjen. Er det flere som har det sånn som dette etter vaginal fødsel? Anonymkode: aaff3...7cc
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Jeg har det likens! Har vært noen runder hos gynekolog og lege, og alle jeg har snakket med sier det samme: vi må beregne hvertfall 1-2 år før ting er helt «normalisert». Etter fødsel med førstemann hadde jeg også mye usikkerhet rundt hvordan ting var, men på et punkt sluttet jeg å bry meg. Nå er det 4 måneder siden yngste kom, og denne gangen gir jeg faen fra start. Jeg har også den klumpen/tappen du snakker om. Jeg tror at jeg ble vant med/fikk en ny følelse av normal, 1-1,5 år etter første fødsel. Siden jeg ikke har noen plager og mannen ingen klager, bekymrer jeg meg ikke så mye. Men om du er plaget og/eller bekymret, ville jeg tatt kontakt med lege/gynekolog. Anonymkode: 20382...b40
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april Ja, helt likt her. Det er ikke så uvanlig at det blir slik, men man venner seg til det meste etterhvert. Anonymkode: fb464...525
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Nå er jeg to år etter sist fødsel. Føles helt normal ut dere nede nå. Men det tok litt tid. Kjente meg veldig igjen det du beskrev i innlegget ts, i forhold til fremfall og se veggene i skjeden. Anonymkode: 165b2...ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå