AnonymBruker Skrevet 17. april #21 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Syns du det er dyrt å kjøpe løpesko til 2000 kr.? Anonymkode: 6e886...0cf Nei syns ikke det. Trenger ikke så dyre sko, men kjøper det uansett (fordi gode sko er morsomt) jeg ser skjeldent på pris om det er noe jeg har lyst på. Er det andre ting som jeg trenger men egentlig ikke har lyst på så kjøper jeg gjerne noe billig. Har ingen hverdagssko eller pensko som koster mer enn 400 men fjellsko og løpesko bruker jeg penger på. Anonymkode: 49aae...ad1
AnonymBruker Skrevet 17. april #22 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Løper en del og sliter ut 2-3 par i året. Har hatt sko i alle prisklasser mellom 600 og 2000 og merker ingen forskjell nord for 1000. Klart, hvis jeg satset på OL hadde jeg kjent litt bedre etter og målt osv, men jeg deltar bare i gateløp og liker å holde meg i form slik som 99,9% her. Jeg tipper det er de samme folka som påstår de han høre forskjell hvis høytalerne har gulledninger som innbiller seg at sko til 2000 er mye bedre. Noen bare liker å lure seg selv. Anonymkode: c5acd...c34 Eller de som går på løplabbet, får foten målt i 3d, prøver diverse på mølle - med hjelp, har hatt utfordringer med plantar facitt, har bikket 40, og er livredd for videre skader Anonymkode: 3f0f5...42c 1
Grønnastar Skrevet 17. april #23 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Syns du det er dyrt å kjøpe løpesko til 2000 kr.? Anonymkode: 6e886...0cf Betalte nylig 1600kr for mine, og jeg er nybegynner i løpetrening, så nei. Trenger gode sko, knærne mine har fått mye juling gjennom ballidrett i snart 20 år, og jeg veier mye (dog ikke sett opp mot høyde). De kostet opprinnelig over 2000kr.
AnonymBruker Skrevet 17. april #24 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror nok det handler mest om føtter. Jeg er tverrplattfot og underpronerer. Så jeg merker faktisk forskjell i at jeg får vondt i bena og får liktorn, vondt i kneet pga ikke nok demping osv. Anonymkode: 48ea5...ff0 Oi, har akkurat samme problem og ikke funnet sko som er gode. Hvilke bruker du? Anonymkode: cf054...f7f
AnonymBruker Skrevet 18. april #25 Skrevet 18. april Det koster fort 2000 for gode løpesko nå om dagen. Jeg er på «feil» side av 40, og da begynner man fort å få små vondter her og der, og er avhengig av gode sko. Men finner ofte på tilbud, så sparer litt på det. Anonymkode: 5f8cb...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #26 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det koster fort 2000 for gode løpesko nå om dagen. Jeg er på «feil» side av 40, og da begynner man fort å få små vondter her og der, og er avhengig av gode sko. Men finner ofte på tilbud, så sparer litt på det. Anonymkode: 5f8cb...9e8 Ikke sant. I 20 årene kunne jeg sikkert tatt på meg et par converse, og løpt en mil på asfalt. 40 årene... not so much... så nå er det stadig jakt på gode sko, og riktig underlag Anonymkode: 3f0f5...42c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #27 Skrevet 18. april Holder meg til maks 1000 paret siden det slites fort ut uansett kvalitet når det brukes flere ganger ukentlig. Anonymkode: 6a541...b06
skruf Skrevet 18. april #28 Skrevet 18. april Sparer penger på å ikke ha medlemskap på treningssenter, bruker heller ikke mye på treningsklær. Men løpesko og tursko sparer jeg ikke penger på; føttene, knærne og ryggen skal bære deg resten av livet (samt turtøy og gode tursko: opplevelsen med å være ute på tur i skog og mark blir bedre hvis man ikke går rundt og er frossen og klam) Ikke alle dyre løpesko er gode heller, man må finne det merket og den modellen som passer foten din best. Selv så har jeg i over 15 år brukt Asics gel nimbus, både på jobb og trening (er avhengig av god demping) Jeg kjøpte et par fra Hoka da Hoka var «the big shit» som alle skulle ha. Fikk etterhvert så vondt midt under føttene, virkelige smerter selv om jeg gikk og ikke løp. Etter knappe 5.km så var det såvidt jeg klarte å stavre meg opp oppkjørselen vår. Var t.o.m til nevrolog pga legen fryktet nevropati som følge av cellegift. Men det var ikke det, og nevrologen klødde seg i hodet.Fikk helt løpe + gå tur forbud, og jeg ble bedre. Etter typ 2mnd så prøvde jeg meg på en forsiktig tur, og smertene kom tilbake. Ei jeg følger på snap slet med det samme etter at hun begynte med Hoka, helt tilfeldig at jeg scrollet innom den dagen, og flere følgere skrev at de opplevde det samme. Jeg parkerte Hoka og gikk tilbake til Asics, og problemet med smerter, typ klarer ikke å gå, er helt borte. Aldri mere Hoka på meg (men det betyr såklart ikke at Hoka ikke er perfekt for andre; søsteren min bruker bare Hoka feks) Et tips for å spare penger er å kjøpe fjorårets modell. Personlig så behøver jeg ikke årets farger og om de har gjort små endringer. Forrige paret jeg kjøpte var nedsatt fra ca 1900kr til 1000kr. Løper/trener du hyppig eller har en jobb der du går mye på vakt så bør du ha 2 par der du bruker de annenhver gang; dette pga dempingen skal få tid til å komme seg igjen etter bruk Følg med på salg, google den skotypen du bruker; det er store forskjeller i pris. Meld deg også gjerne inn i kundeiklubb og få feks 20% ved første kjøp Men for opplevelsen og gleden ved å være ute/løpe ute, samt av hensyn til kroppen din; ikke spar penger ved å kjøpe dårlige løpesko bare pga de er noen hundrelapper billigere. Se på det som ei investering i egen helse❤️
AnonymBruker Skrevet 18. april #29 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 8.10): Oi, har akkurat samme problem og ikke funnet sko som er gode. Hvilke bruker du? Anonymkode: cf054...f7f Nike Airmax 270 Anonymkode: 48ea5...ff0
AnonymBruker Skrevet 8. mai #30 Skrevet 8. mai Gode løpesko er det viktigste når en løper. Begynte å løpe igjen i år etter å ha vært overvektig i 15 år. Kjøpte først noen billige adidas løpe sko. Måtte gi meg etter 5 km. Etter tips fra en kammerat, kjøpte jeg løpesko til 2300 kr. Løp 10 km første dagen uten problem i sakte tempo. Anonymkode: 169e6...2b5
laperla Skrevet 9. mai #31 Skrevet 9. mai Prøver å kjøpe når det er kampanje/tilbud/salg, men jo, har nok noen favoritter som jeg syns begynner å bli dyre. Trenger å bytte ut mine forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå