Gå til innhold

Slanke seg uten diett - er det mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for mange gode svar :) Godt med bekreftelse på at jeg ikke er helt ute å kjører. Jeg er så klart klar over at resultater og veien dit er helt individuelle for alle og at det finnes mer enn en vei til Rom. Jeg tror likevel at dette er rette veien for meg da dette nok vil være lettere å opprettholde på sikt.

Jeg ønsker ikke å telle kalorier da jeg lett blir helt opphengt i slike ting og lett kan gjøre det til en "konkurranse" for meg selv å spise minst mulig. Tror ikke det heller er bærekraftig i det lange løp. Fast driver jeg egentlig på en måte med da jeg sjeldent spiser sent om kvelden og ofte ikke er sulten om morgenen 😅 

Tusen takk igjen!

TS

Anonymkode: e85fb...af8

Vil bare legge til at å "knekke koden" slik jeg gjorde, har vært til hjelp i mange år. 

For neste gangen vekten kryper opp, så vet man at det "bare er å..."  Og det er så enkelt. Man gjør de små justeringene, lever ellers som før med fredagstaco (bare ett skjell mindre enn før, og uten rømme), og stresser ikke med hvor raskt man går ned. Og vipps så er man tilbake der man vil være. 

Anonymkode: 8cbf5...19f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er jojo-slanking vs varig livsstilsendring.

Ingen tvil om hva som er best på sikt vel?

Mye av problemet  med slankekurer er at en ikke bygger nye vaner, men heller tenker på slankingen som unntakstilstand. Hvor en gleder seg til å komme tilbake til normalen og igjen unne seg både det ene og det andre… Også spretter vekta opp igjen. Ofte litt mer enn før også.

Skal en bli slank og sunn, og forbli der, så er det å endre på hvordan en lever som er nøkkelen - og at en tenker ‘slik skal jeg leve fra nå av’. Da tar det gjerne mye lengre tid å gå ned i vekt, men det er også mye mer stabilt og varig :) 

Anonymkode: dfcd6...061

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det du beskriver er jojo-slanking vs varig livsstilsendring.

Ingen tvil om hva som er best på sikt vel?

Mye av problemet  med slankekurer er at en ikke bygger nye vaner, men heller tenker på slankingen som unntakstilstand. Hvor en gleder seg til å komme tilbake til normalen og igjen unne seg både det ene og det andre… Også spretter vekta opp igjen. Ofte litt mer enn før også.

Skal en bli slank og sunn, og forbli der, så er det å endre på hvordan en lever som er nøkkelen - og at en tenker ‘slik skal jeg leve fra nå av’. Da tar det gjerne mye lengre tid å gå ned i vekt, men det er også mye mer stabilt og varig :) 

Anonymkode: dfcd6...061

Ja der traff du spikeren på hodet :)

Min problemstilling sto jo på at min venninne mente at jeg bare kastet bort tiden min og at det aldri ville funke å slanke seg om man samtidig ikke kuttet ut absolutt alt usunt fullstendig. Jeg kan så lite om dette så ville bare høre med andre om hva dere tenkte. 

Personlig tenker jeg jo nøyaktig det du skriver. Jeg skal klare å leve med dette fremover også og ikke bare i den perioden jeg går ned i vekt. Om jeg går tilbake til å leve sånn som jeg gjorde så vil jeg jo naturlig nok gå opp igjen alt jeg mistet. I min verden iallefall.

TS

Anonymkode: e85fb...af8

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg jo mye tyngre enn deg, så det er jo kanskje enklere å få resultater, men har selv foreløpig gått ned 20kg uten diett, men har lagt om livsstilen til noe jeg kan leve med resten av livet. 

Anonymkode: f039d...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Eneste dietter er godt for er at forskjellige matvarer metter forskjellig per kalori, så med visse dietter så blir det lettere å spise færre kalorier uten å bli sulten. Men hva en spiser har egentlig ingenting å si på vektnedgang, men det er lettere å være i kaloriunderskudd med feks et proteinrikt kosthold sammenlignet med karborikt kosthold

Anonymkode: facfb...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...