Gå til innhold

Hva tenker KG om 4 uker sommerferie fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en jente som blir litt over halvannet år til sommeren og har planlagt å ta ut 4 uker ferie for hun. Faren er lærer og vil ha fri ellers, men han jobber litt på siden. Tanken er at hun får korte dager (typ fra 9 til 14) når hun er i barnehagen også får hun ferie når jeg går ut i ferie. Synes dere dette er lite ferie? Hun trives veldig godt i barnehagen så derfor hadde jeg ikke lyst til å gi hun for lang ferie heller, men heller kortere dager

Men hvis det er svært mange her som mener det er lurt med lengre ferie så ønsker jeg å høre det og ta det til meg 

Hun bytter barnehage 1 august, hvis det har noe å si

Takk for svar :)

Anonymkode: eb18d...49d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres helt supert ut jeg! Det hender vi har foreldre som krangler på de obligatoriske 3 sammenhengende ukene, og mindre en dette er lite etter min mening. Det er mye kjekt som skjer i bhg når det er sommerbarnehage også☺️ 

hilsen barnehagelærer.

Anonymkode: c62db...7b0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fire uker er vel helt topp? Veldig mange foreldre jeg kjenner gir barna tre uker samlet. Vi gir barna sju uker, men vi har ett barn som blir veldig sliten og trenger lengre pauser. 

Anonymkode: 86a9a...c52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3-åringen vår får også 4 ukers sommerferie i år, pappa'n er hjemme i foreldrepermisjon med minstemann og vi har besteforeldre og annen familie i nærheten som hjelper til (jeg har bare to uker ferie). Tror det blir fint med lang ferie før hun begynner på storbarn til høsten 😊

Anonymkode: 6c3c6...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Fire uker er topp, og har dere mulighet til flere uker er det bedre.  

Her har ungene alltid hatt 6 ukers ferie. 

Anonymkode: 8e571...405

AnonymBruker
Skrevet

Mine 3 barn har alltid hatt 4 uker(samt hele jul og påske.) Er ikke så ofte man har mulighet til å ta så mye mer ferie sammenhengende selv heller. Jeg får bare ta ut 3 på sommeren, men mannen min kan ta 4, så da har han gjerne hatt den 4 uken med de alene. 

Anonymkode: d3495...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fire uker er topp, og har dere mulighet til flere uker er det bedre.  

Her har ungene alltid hatt 6 ukers ferie. 

Anonymkode: 8e571...405

Hvordan får dere resten av året til å gå opp da? Eller er dere lærere? Meg og mannen har 5 uker ferie hver i året. Vi vil jo helst ha sommerferie sammen som familie. Så må det jo være ferie flere ganger til i året, jul/påske, planleggingsdager osv.

Anonymkode: 63b7f...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine får allid lang ferie, minst 6 uker. Så kjør på! 

Anonymkode: f0a93...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Er sååå misunnelig på alle dere som gleder dere til ferie med barna deres😭

Barnet mitt er autist med alvorlig epilepsi så ferier er ofte ett mareritt for oss siden alt av rutiner forsvinner 💔 så epilepsien blir verre og det samme med autismen:( 

Så vi tar ikke ut mer ferie enn vi må; altså 3 uker på sommeren.

Anonymkode: d4283...da0

• Hjerte 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har en jente som blir litt over halvannet år til sommeren og har planlagt å ta ut 4 uker ferie for hun. Faren er lærer og vil ha fri ellers, men han jobber litt på siden. Tanken er at hun får korte dager (typ fra 9 til 14) når hun er i barnehagen også får hun ferie når jeg går ut i ferie. Synes dere dette er lite ferie? Hun trives veldig godt i barnehagen så derfor hadde jeg ikke lyst til å gi hun for lang ferie heller, men heller kortere dager

Men hvis det er svært mange her som mener det er lurt med lengre ferie så ønsker jeg å høre det og ta det til meg 

Hun bytter barnehage 1 august, hvis det har noe å si

Takk for svar :)

Helt passe 👍

AnonymBruker
Skrevet

Synes 4 uker høres supert ut, det er det jeg prøver å få til med mitt barn. Da har jeg og mannen tre uker, så får vi hjelp av familie den siste uka. Vi må spare noen dager til jul og påske også.

Anonymkode: 20034...42b

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde 5-6 uker ferie, helt perfekt , men 4 uker er fint det ogfp

Anonymkode: 339e3...b21

AnonymBruker
Skrevet

Begynte barnet i barnehage nå i vinter/vår siden hun er så liten til sommeren?

Helt ærlig synes jeg en på 1,5 år burde være hjemme med foreldre istedet for i barnehagen om en forelder er hjemme. De har ikke utbytte av barnehagen på samme måte som en som er 2+ år har og har det bedre 1-1 med forelder (Gitt at det er en oppegående normal forelder).

Om hun uannsett skal i ny barnehage etter sommeren har man heller ikke problemet med at for lang ferie gjør at hun glemmer barnehagen eller de voksne der.

Anonymkode: e49fb...ac8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde dette skulle være en klsgetråd på 4 uker stengt bhg jeg. 

Anonymkode: 9b70e...c05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er sååå misunnelig på alle dere som gleder dere til ferie med barna deres😭

Barnet mitt er autist med alvorlig epilepsi så ferier er ofte ett mareritt for oss siden alt av rutiner forsvinner 💔 så epilepsien blir verre og det samme med autismen:( 

Så vi tar ikke ut mer ferie enn vi må; altså 3 uker på sommeren.

Anonymkode: d4283...da0

Mitt barn har også utfordringer (sannsynligvis ADHD og/eller høytfungerende autisme) så samme her. Så lange ferier er et rent mareritt. Reduserte uker fungerer veldig bra, men ikke tre uker med fri i strekk. 

Anonymkode: 2981b...8dd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns 4 uker høres fint ut, og korte dager ellers når dere har mulighet i sommer. Ikke alle barn tolererer å være borte fra barnehagen lenge også begynne rett på igjen.

Ene barnet her er veldig var på sånt, og vi har hatt problemer med ny tilvenninger flere ganger 😨 Så her tar vi 3 uker sammenhengende, også tar vi noen fridager og uker litt her og der. 

Anonymkode: c171c...c27

• Liker 1
Skrevet

Min begynte ikke i barnehagen før han var nærmere 3 og vi hadde alltid lang ferie, tok samme ferie som skolen har da mange av hans venner og slapp barnehagen da. Det funket veldig bra for oss. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Høres topp ut, men om det er mulig for dere er det best å legge ferien slik at hun slipper å begynne på ny i den gamle barnehagen før hun starter i en ny. Da slipper hun to «tilvenninger».

Anonymkode: 9646f...cc9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres topp ut, men om det er mulig for dere er det best å legge ferien slik at hun slipper å begynne på ny i den gamle barnehagen før hun starter i en ny. Da slipper hun to «tilvenninger».

Anonymkode: 9646f...cc9

Ja, hun skal ha de fire ukene på slutten av sommeren sånn at hun sier hade til barnehagen når ferien begynner og starter i ny barnehage etter ferien

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Begynte barnet i barnehage nå i vinter/vår siden hun er så liten til sommeren?

Helt ærlig synes jeg en på 1,5 år burde være hjemme med foreldre istedet for i barnehagen om en forelder er hjemme. De har ikke utbytte av barnehagen på samme måte som en som er 2+ år har og har det bedre 1-1 med forelder (Gitt at det er en oppegående normal forelder).

Om hun uannsett skal i ny barnehage etter sommeren har man heller ikke problemet med at for lang ferie gjør at hun glemmer barnehagen eller de voksne der.

Anonymkode: e49fb...ac8

Hun begynte i november og var da 11 måneder. Fra 3 måneder var jeg og hun i åpen barnehage,  på babysang og babysvømming flere dager i uka. Jeg har trua på at det gjorde hun veldig sosial. Hun trives svært godt i barnehagen og de ansatte kommenterer ofte at hun er en "barnehage-jente"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...