Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Toåringen min ammes fortsatt en gang om dagen. Jeg trodde hen skulle gå lei og slutte selv da jeg ble gravid igjen, men hen ble bare enda mer intens. Da søsken ble født var jeg redd for at å tvinge frem ammeslutt samtidig som en så stor forandring ville bli for mye for hen, så har fortsatt, men kuttet ned til en gang om dagen (før leggetid) og kuttet tiden som brukes gradvis. Normalt sett har det vært masing om å få amme hele ettermiddagen og etter hvert har hen selv fått lov til å velge tidspunkt, men da er det bare den ene gangen. Vi setter på en timer sånn at hen vet at når klokka ringer er det slutt. Normalt sett har hen hengt på så lenge som mulig, men de siste par gangene nå har hen selv avsluttet ganske lenge før tida går ut. Kan det være tegn på at hen begynner å gå lei og at vi kanskje endelig kan avslutte amminga på en god og fredelig måte? 

Anonymkode: 1f64b...615

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare slutt? Det blir litt skrik kanskje, men det går fort over. 

Anonymkode: 3b9bc...c03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare slutt? Det blir litt skrik kanskje, men det går fort over. 

Anonymkode: 3b9bc...c03

Selv når søsken fortsatt ammes og de ser det..? 

Anonymkode: 1f64b...615

AnonymBruker
Skrevet

Så koselig. Jeg har også ammet mine lenge. I den alderen har jeg erfart at de kan forberedes på å slutte. Ha nedtelling frem til en konkret dag, og så si nå er det tre dager igjen. I dag er det neste siste gang vi ammer. I morgen blir aller siste gang. Nå skal vi amme for siste gang osv. og så si at babyen skal fortsatt amme fordi han er så liten, men hun skal slutte fordi hun er så stor osv. og så kanskje ferie litt eller gi en liten gave eller noe. Min erfaring er at de spør en gang eller to etter det, snufser litt og trenger litt kos, så er det over. De har tilpasset seg raskt, synes jeg. 

(Selv har jeg syntes det er veldig trist å slutte hver gang) 

Anonymkode: 39ebe...ac4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...