AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Jeg blir målløs når jeg leser i trådene her. I dette underforumet dreier det seg helst om kjærlighet og forhold. Når noen skriver og uttrykker sin fortvilelse eller skuffelse over partneren, svarer mange at det bare å gi han opp, avslutt forholdet, dette blir ikke bedre osv. Mange andre angriper istedenfor ts, skriver at ts er dramaqueen, slenger ut noen stygge gloser og trykker ts ned i gjørma. Innimellom alt dette dukker det opp noen fine, hjelpsomme svar, men de drukner i alt det andre. Jeg får så vondt av ts, gang på gang. Jeg prøver å skrive noe hyggelig, men det jeg skriver drukner også i alle kjipe svar. Hva om ts er en usikker person som er lett påvirkelig? Som kan risikere å ende et godt forhold pga en bagatell, fordi mange på KG råden henne til det? Eller tenk om de blir sittende hjemme alene og lese alt det stygge som skrives, om at hun må skjerpe seg, at hun er toxic, at hun plager mannen sin fordi hun forventer et eller annet som hun syns er viktig i forholdet? Vær så snill å være litt mer hyggelige her inne da, folkens! Det sitter faktisk et menneske i andre enden som ingen vet noe om, ingen vet hvilke utfordringer hun sliter med. Vær snille❤️ Anonymkode: 8de61...be3 9 2 14
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april HELT enig! Folk er så utrolig kjappe til å dømme nord og ned og at det bare er å avslutte forholdet. Barn eller ikke. Og det er det jo ikke. Hadde det vært det hadde man jo ikke søkt råd her. Anonymkode: b1278...693 7
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): HELT enig! Folk er så utrolig kjappe til å dømme nord og ned og at det bare er å avslutte forholdet. Barn eller ikke. Og det er det jo ikke. Hadde det vært det hadde man jo ikke søkt råd her. Anonymkode: b1278...693 Ja dette er ganske sprøtt! Jeg tror det må være en haug av folk her inne som sitter klar og går til angrep så fort en ny tråd dukker opp, jeg tror de får energi av å trykke ned andre, snakke stygt til andre osv. Mest sannsynlig har de store utfordringer i livet og mye innestengt frustrasjon og sinne. Men det er helt forferdelig hvor galt det kan gå hvis det sitter en usikker person i andre enden og tar imot all dritten😔 Anonymkode: 8de61...be3 6
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Ja, du finner en del skarpe svar her. Men det er ikke til å skyve under en stol at når du poster på nettet så kommer det alltid til å være noen som er uenige med deg. Det trenger man ikke å ta så seriøst. En må ha takhøyde for kritikk og dumme ubegrunnede meninger. Hvis man ser etter en gruppe som alltid er enig hele tiden må man se andre steder enn det store åpne nettet. Anonymkode: 6dd48...041 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja dette er ganske sprøtt! Jeg tror det må være en haug av folk her inne som sitter klar og går til angrep så fort en ny tråd dukker opp, jeg tror de får energi av å trykke ned andre, snakke stygt til andre osv. Mest sannsynlig har de store utfordringer i livet og mye innestengt frustrasjon og sinne. Men det er helt forferdelig hvor galt det kan gå hvis det sitter en usikker person i andre enden og tar imot all dritten😔 Anonymkode: 8de61...be3 Sant. ❤️ Anonymkode: b1278...693 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja dette er ganske sprøtt! Jeg tror det må være en haug av folk her inne som sitter klar og går til angrep så fort en ny tråd dukker opp, jeg tror de får energi av å trykke ned andre, snakke stygt til andre osv. Mest sannsynlig har de store utfordringer i livet og mye innestengt frustrasjon og sinne. Men det er helt forferdelig hvor galt det kan gå hvis det sitter en usikker person i andre enden og tar imot all dritten😔 Anonymkode: 8de61...be3 Jeg har lagt merke til at det første svaret i en tråd ofte er veldig, veldig negativt. Så tror du har rett i det. Anonymkode: cec1a...89a
Bippeti Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Jeg vil ikke kalle det gjennomsnittlige svaret her "skarpt", mer dømmende, besserwissersk, firkanta og kjedelig. Noen ganger hylekor om at man bør gå når det bør jobbes med, andre ganger at det bør jobbes mens det åpenbare svaret er å gå. Så det går alle veier, men jevnt over er det dårlige svar å få på mye her inne, synes jeg. Mye er utrolig unyansert i forhold til livets mange nyanser, og mye viser tankesett blant typer jeg antakelig sjelden utsettes for i hverdagen. Men det er et interessant sted å observere hva nordmenn mener (eller projiserer, alt ettersom), meningene bak diverse anonyme ansikter men møter på Rema en tirsdags kveld liksom. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april Ts skal tas, koste hva det koste vil. Anonymkode: a1157...384 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, du finner en del skarpe svar her. Men det er ikke til å skyve under en stol at når du poster på nettet så kommer det alltid til å være noen som er uenige med deg. Det trenger man ikke å ta så seriøst. En må ha takhøyde for kritikk og dumme ubegrunnede meninger. Hvis man ser etter en gruppe som alltid er enig hele tiden må man se andre steder enn det store åpne nettet. Anonymkode: 6dd48...041 Det å være uenig, kan man selvsagt forvente. Å være uenig er en naturlig ting, man er uenig i diskusjoner med partnere og venner, og andre, men man snakker likevel med respekt til hverandre, på en skikkelig måte. Her inne er det svært få som viser respekt for den de skriver til, her er det liksom bare å slenge ut dritt, den ene verre enn den andre. Man skal være oppegående i andre enden for å unngå å bli nedbrutt. Anonymkode: 8de61...be3 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det å være uenig, kan man selvsagt forvente. Å være uenig er en naturlig ting, man er uenig i diskusjoner med partnere og venner, og andre, men man snakker likevel med respekt til hverandre, på en skikkelig måte. Her inne er det svært få som viser respekt for den de skriver til, her er det liksom bare å slenge ut dritt, den ene verre enn den andre. Man skal være oppegående i andre enden for å unngå å bli nedbrutt. Anonymkode: 8de61...be3 Jeg vet ikke hva du sikter til, men har ikke opplevd at det er svært få som viser respekt til den de skriver til. Hvis opplevelsen er at flertallet er fæle eller slenger dritt synes jeg det virker som man oppsøker det eller forårsaker det. Kanskje at man har veldig lav terskel for hva som er fælt å lese. Anonymkode: 6dd48...041
AnonymBruker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke hva du sikter til, men har ikke opplevd at det er svært få som viser respekt til den de skriver til. Hvis opplevelsen er at flertallet er fæle eller slenger dritt synes jeg det virker som man oppsøker det eller forårsaker det. Kanskje at man har veldig lav terskel for hva som er fælt å lese. Anonymkode: 6dd48...041 Jeg sikter ikke til en spesiell tråd eller konkret sak, mer generelt her inne. Det er ikke jeg som skriver trådene, jeg bare leser og kommenterer på en hyggelig måte dersom jeg ser ts får mye hets. Det er ikke bare hets og respektløshet, det er fine svar innimellom også, men altfor mye av det negative, syns jeg. Har registrert dette over lengre tid. Ønsker vel mest av alt å slenge ut en generell oppfordring til å være litt greie her inne, og en påminnelse om at det mest sannsynlig er sårbare mennesker som starter tråder som omhandler vanskelige forhold. Anonymkode: 8de61...be3 1
herzeleid Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg blir målløs når jeg leser i trådene her. I dette underforumet dreier det seg helst om kjærlighet og forhold. Når noen skriver og uttrykker sin fortvilelse eller skuffelse over partneren, svarer mange at det bare å gi han opp, avslutt forholdet, dette blir ikke bedre osv. Mange andre angriper istedenfor ts, skriver at ts er dramaqueen, slenger ut noen stygge gloser og trykker ts ned i gjørma. Innimellom alt dette dukker det opp noen fine, hjelpsomme svar, men de drukner i alt det andre. Jeg får så vondt av ts, gang på gang. Jeg prøver å skrive noe hyggelig, men det jeg skriver drukner også i alle kjipe svar. Hva om ts er en usikker person som er lett påvirkelig? Som kan risikere å ende et godt forhold pga en bagatell, fordi mange på KG råden henne til det? Eller tenk om de blir sittende hjemme alene og lese alt det stygge som skrives, om at hun må skjerpe seg, at hun er toxic, at hun plager mannen sin fordi hun forventer et eller annet som hun syns er viktig i forholdet? Vær så snill å være litt mer hyggelige her inne da, folkens! Det sitter faktisk et menneske i andre enden som ingen vet noe om, ingen vet hvilke utfordringer hun sliter med. Vær snille❤️ Anonymkode: 8de61...be3 Jeg har lagt merke til det samme, og det slår meg som "dobbelt trist" at så mange svar er preget av en dyp bitterhet som jeg antar kommer av at en selv har opplevd mye vondt og har et ganske mørkt syn på verden og medmennesker. Så trodde jeg lenge at dette underforumet var det mørkeste, men etter at flere tråder fra "barn og familie" har dukket opp i listen over siste tråder har jeg blitt oppriktig sjokkert over med hvor stor iver en rakker ned på andre mødre. Som eksempel oppdaget jeg i dag en tråd der en mor forteller om en fremmed kvinne som dyttet og bannet til toåringen hennes på butikken, og de mest populære innleggene (med nærmere hundre "likes") angriper og skylder på moren. Det kan virke som forumet for en del er blitt en "søppelplass" å dumpe sine mørkeste og nedrigste impulser. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Det virker som at de som slenger dritt og håner trådstartere som er i sårbare situasjoner, gjør det fordi de har psykiske problemer selv og så går de inn her bare for å tømme seg for gørr. Anonymkode: 7cab8...88f
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april Dette er da bare en lek. Anonymkode: 954b2...466
AnonymBruker Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er da bare en lek. Anonymkode: 954b2...466 Er du en av de her inne som slenger ut teite kommentarer som ikke passer seg? Det er ikke en lek for folk som er i sårbare situasjoner, og som skriver her inne på kg med håp om å få konstruktive svar. Anonymkode: 7cab8...88f 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det virker som at de som slenger dritt og håner trådstartere som er i sårbare situasjoner, gjør det fordi de har psykiske problemer selv og så går de inn her bare for å tømme seg for gørr. Anonymkode: 7cab8...88f Ja det kan virke sånn😔 Anonymkode: 8de61...be3
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du en av de her inne som slenger ut teite kommentarer som ikke passer seg? Det er ikke en lek for folk som er i sårbare situasjoner, og som skriver her inne på kg med håp om å få konstruktive svar. Anonymkode: 7cab8...88f Skulle til å skrive det samme. Det er kanskje en lek for de som slenger ut dritt, men det er definitivt ikke en lek for de som starter tråder og deler problemene sine😔 Anonymkode: 8de61...be3 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du en av de her inne som slenger ut teite kommentarer som ikke passer seg? Det er ikke en lek for folk som er i sårbare situasjoner, og som skriver her inne på kg med håp om å få konstruktive svar. Anonymkode: 7cab8...88f Jeg kan jo ikke vite hva du syns eg teit. Men jeg svarer aldri på personlige tråder, jeg kan svare om temaet men aldri konkret til TS. Det gidder jeg ikke når jeg kun vet en side av en sak. Anonymkode: 954b2...466
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan jo ikke vite hva du syns eg teit. Men jeg svarer aldri på personlige tråder, jeg kan svare om temaet men aldri konkret til TS. Det gidder jeg ikke når jeg kun vet en side av en sak. Anonymkode: 954b2...466 hva du syns ER teit Anonymkode: 954b2...466
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Tror det er sånn over hele Kvinneguiden. Har lest en del på barn og familie, og der er det helt likens. Mammapoliti og anklagelser mot ts om å være den verste forelderen noen sinne. Så tror den giftige holdningen er en gjenganger på denne siden. Anonymkode: 345b1...b4d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå