AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Da jeg hadde knekt arm så mente han at jeg hadde funnet det på uten i det hele tatt se på hånden min. Måtte gå privat for å få operasjon. Og han har skrevet alle resepter feil. Sitter nå uten medisin til etter påske pga han. Og det er en medisin man absolutt ikke skal bare slutte med. Er i tlf mellom apotek og legevakta, men er så dumt, for særlig har legevakta viktigere ting å drive med. Apoteket stenger om 1,5 t, er så stressa Jeg er på venteliste nr 15 for en annen lege jeg liker godt. Men kan hende jeg må vente et halvt år før jeg får hun. Har allerede ventet en stund. Jeg vil absolutt ikke ha denne midlertidige legen som bare gjør feil. Kan jeg bytte og fortsatt beholde min plass hos den legen jeg venter på? Har ikke råd til å holde på å gå privat frem til jeg får ønsket lege… Anonymkode: 67676...54b
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Du må hvertfall klage på han Anonymkode: 33bac...15b 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Om du bytter lege kan du stille deg i venteliste til den du ønsker, men tror du da havner lenger baki køen igjen. Du må klage på den legen! Når han ikke tok armbruddet på alvor skulle du jo heller tatt kontakt med legevakten, så ville du fått operasjon i det offentlige. Du bruker jo legevakten nå, så ikke nøl med å bruke den fremover også, når du ikke kan stole på legen du har. Men veldig viktig at du klager inn denne legen, hvis ikke får han fortsette som før. Anonymkode: 2f6d3...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Den legen du står på venteliste hos, er hun på samme legekontor som nåværende lege? Isåfall går det an å høre med henne om du kan få gå til henne mens du venter på plass. Om hun ikke er ved samme kontor som nåværende hadde jeg hørt med sekretærene om du kan få gå til en av de andre legene der. Anonymkode: 78093...a12 1
Wilma89 Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Du kan bytte fastlege samtidig som du beholder plassen på ventelisten du allerede er på. Er en boks du kan huke av på når du bytter fastlege.
AnonymBruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Wilma89 skrev (2 minutter siden): Du kan bytte fastlege samtidig som du beholder plassen på ventelisten du allerede er på. Er en boks du kan huke av på når du bytter fastlege. Dette! hvis det ikke er ledige leger, ville jeg gått privat mens du venter. Vet det koster, men er du så ofte til legen? Jeg har privat lege selv, men der koster det bare 350kr pr time. Det går fint for meg. Anonymkode: 90831...719
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg hadde knekt arm så mente han at jeg hadde funnet det på uten i det hele tatt se på hånden min. Måtte gå privat for å få operasjon. Og han har skrevet alle resepter feil. Sitter nå uten medisin til etter påske pga han. Og det er en medisin man absolutt ikke skal bare slutte med. Er i tlf mellom apotek og legevakta, men er så dumt, for særlig har legevakta viktigere ting å drive med. Apoteket stenger om 1,5 t, er så stressa Jeg er på venteliste nr 15 for en annen lege jeg liker godt. Men kan hende jeg må vente et halvt år før jeg får hun. Har allerede ventet en stund. Jeg vil absolutt ikke ha denne midlertidige legen som bare gjør feil. Kan jeg bytte og fortsatt beholde min plass hos den legen jeg venter på? Har ikke råd til å holde på å gå privat frem til jeg får ønsket lege… Anonymkode: 67676...54b På Helsenorge står reglene godt forklart. Du kan stå på venteliste fortsatt til den du vil bytte til, og bytte til en du vil ha i påvente av å komme inn på ønsket liste, men du har bare to fastlege bytter pr år, men med noen unntak. Les deg opp inne på Helsenorge på reglene så ser du hva du kan gjøre og hva du ikke bør gjøre. Anonymkode: 1b4c5...1a1
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 19.22): Da jeg hadde knekt arm så mente han at jeg hadde funnet det på uten i det hele tatt se på hånden min. Måtte gå privat for å få operasjon. Dette høres egentlig litt usannsynlig ut. Hvorfor dro du ikke bare til legevakten, hvis legen din ikke ville se på armen din? Hvis det su skriver er sant, må du selvsagt melde ifra om denne legen. Anonymkode: bcde1...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april Der er da ikke fastlegen din som bestemmer om du må opereres? Den vurderingen gjøres på sykehuset,så merkelig innlegg. Hvis du trenger resept,så er det nettleger Anonymkode: 13941...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 19.22): Da jeg hadde knekt arm så mente han at jeg hadde funnet det på uten i det hele tatt se på hånden min. Måtte gå privat for å få operasjon. Og han har skrevet alle resepter feil. Sitter nå uten medisin til etter påske pga han. Og det er en medisin man absolutt ikke skal bare slutte med. Er i tlf mellom apotek og legevakta, men er så dumt, for særlig har legevakta viktigere ting å drive med. Apoteket stenger om 1,5 t, er så stressa Jeg er på venteliste nr 15 for en annen lege jeg liker godt. Men kan hende jeg må vente et halvt år før jeg får hun. Har allerede ventet en stund. Jeg vil absolutt ikke ha denne midlertidige legen som bare gjør feil. Kan jeg bytte og fortsatt beholde min plass hos den legen jeg venter på? Har ikke råd til å holde på å gå privat frem til jeg får ønsket lege… Anonymkode: 67676...54b Bytter du lege så faller du ut av ventelisten på den du står hos. Du kan sette deg på ny venteliste men da vil du havne bakerst igjen. Det er ikke noe som heter midlertidig, så bytter du så bytter du Anonymkode: c9619...ca9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå