AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Hei. Jeg skal kjøpe meg min første bolig og lurer på «hvordan» jeg får rentefradrag. Er det sånn at hvis du har boliglån at du betaler mindre skatt som rentefradrag, eller regnes rentefradrag hvert år på skattemeldingen også at du da får summen av rentefradraget 1 gang i året ved sendt skattemelding? håper dere skjønte hva jeg mente 😅 litt vanskelig å forklare 🤦🏻♀️ Anonymkode: 81e9f...7a0
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Hvis du vil ha rentefradraget på forhånd, legger du inn det du skal betale i renter i år på skattekortet ditt. Det gjør du på skatteetaten.no Da endres skattekortet ditt. Hva du skal betale i renter, ser du på nedbetalingsplanen du får fra banken din. Anonymkode: d881c...852
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Du legger ca hvor mye renter du betaler i løpet av året inn på skattekortet dit og så beregnes skatten hver mnd ut fra det. Anonymkode: 559d9...1c1
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Betalte renter trekkes fra inntekten din, slik at du får lavere skattbar inntekt (som personfradrag og minstefradrag). Betalte renter meldes fra til skatteetaten fra banken, du trenger bare sjekke at rentene er oppført på skattemeldingen (du får årsoppgave fra banken). Anonymkode: a0cde...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Alt går automatisk. Du kan enten være supernøye og legge inn det du ganske sikkert vet vil bli rentene dine på skattekortet ditt, og så beregnes skatten deretter. Eller du kan ta i pittelitt, slik at du ikke blir skyldig. Når skatten skal beregnes trekkes det du har betalt i renter i fra, sammen med alt det andre du får fradrag for. Er du heldig, får du igjen på skatten. Anonymkode: 71978...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå