AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Del Skrevet 16. april - Anonymkode: 390b9...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Del Skrevet 16. april Mine er små enda men jeg tror ikke det, du må treffe godt på fagkombo, ledelse, kommune og skole om det skal være en grei jobb. Lønnen er ok for en nyutdannet men den står omtrent i ro de neste 15 årene. Du skal være veldig effektiv, utadvendt, like kaos hver dag og kunne ta ting på sparket for å lykkes tror jeg. Og du kan ikke ta noe personlig noensinne for da blir alt vanskeligere. Klarer en alt dette er det en fin jobb! Krever altså rett type person. Anonymkode: 45116...47c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Del Skrevet 16. april Jeg studerer førsteåret på grunnskolelærer, og det er overraskende mange som har lærerforeldre i min klasse. Anonymkode: f9040...ff0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. april #4 Del Skrevet 16. april Ja, det vil jeg absolutt gjøre. Jeg elsker læreryrket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Del Skrevet 16. april Mitt barn studerer til å bli lektor nå. Jeg har ikke anbefalt det, men hen har hatt vikartimer på skolen der jeg jobber, og synes at skolen er en helt ålreit arbeidsplass. Anonymkode: 5a7d7...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 16. april #6 Del Skrevet 16. april Tydelig svar fra meg: Nei! Jeg er nok den fødte lærer, men liker ikke retningen yrket mitt tar. Har nesten ingen tid til å forarbeid/ etterarbeid til undervisning. Kontaktlæreroppgavene vokser, men tiden er den samme. Jeg har 7 elever med iop og 6 som har fått veldig mangelfull norskopplæring. Men som ikke faller inn i gruppen som "trenger noe utenfor det ordinære". Jobber veldig mye med konflikter mellom ulike nasjonaliteter, og har også en foreldregruppe som krever mye tid/ støtte. I tillegg til at enkeltelever sliter med ting langt utover det en lærer kan fikse, men så blir man likevel oftest alene i de tøffeste situasjonene. Jeg opplever at vi får til mye i lag, men er bekymret over at det hele veien skal kuttes i ressurser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Del Skrevet 16. april Jeg er 3.generasjon lektor. I tillegg er min avdøde tante lektor, og min ene fetter. Hvorfor ikke flere? Anonymkode: 4cf54...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:02 #8 Del Skrevet onsdag kl 20:02 Ja, det har jeg ingen problem med å anbefale. Yrket har blitt tøffere de 20 årene jeg har jobbet som lærer, men jammen har arbeidslivet ellers blitt tøffere også. Anonymkode: b3cd8...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:05 #9 Del Skrevet onsdag kl 23:05 Ja, men ser egentlig ikke at noen av de egner seg. De virker foreløpig å ha valgt/velge helt andre retninger. Både jeg og far er lærere. Anonymkode: 25e73...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:34 #10 Del Skrevet onsdag kl 23:34 Nei, jeg anbefaler at de treffer noen på egen alder pluss minus fem år. Anonymkode: ad5e4...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:27 #11 Del Skrevet torsdag kl 07:27 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, det har jeg ingen problem med å anbefale. Yrket har blitt tøffere de 20 årene jeg har jobbet som lærer, men jammen har arbeidslivet ellers blitt tøffere også. Anonymkode: b3cd8...4f4 Det er et veldig godt poeng, dette må sees i sammenheng. Stadige innsparingskrav, dokumentasjonskrav og “effektivisering”. Omorganisering, nye IT-systemer som ikke fungerer (se bare på Helseplattformen!). For ca 12 år siden jobbet jeg i et statlig tilsyn. Nå har antallet inspektører med min spesifikke utdanning (det er kun vi som kan utføre disse tilsynene) blitt halvert på den tiden i det området hvor jeg tidligere jobbet. Oppgavene har ikke blitt færre. Dette får store konsekvenser, men tilsynet får ikke tilført mer penger, dvs de får det kun i «skinnprosesser» som i realiteten ikke hjelper. Selv om alle i media er enige om at dette er veldig viktig. Men i realiteten handler det kun om én ting: Spare penger. Anonymkode: a7bbb...baa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå