Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Sorry for teit overskrift 🫣

Jeg er så skuffa og såret nå. 15 år bak oss, han har alltid elsket kroppen min, alltid ville ta på den, gitt komplimenter og vil ha sex. 

Men ikke nå lengre. Det siste året har jeg gått 15 kilo opp i vekt (er på vei ned igjen nå). Mens han har gått ned mye det siste halvåret.

I 15 år har jeg vært normalvektig og han i kategori fedme. Jeg har alltid elsket kroppen hans, og selvsagt elsker den fortsatt. 

Jeg vet jo at jeg kommer meg ned på vekta igjen og allerede godt i gang, men har virkelig blitt skremt av hvordan han ikke takler vekten min. Jeg vil virkelig ikke være intim med han når jeg går ned i vekt heller, føler oppførselen hans er ekstremt frastøtende. Og ikke minst gitt en større knekk i selvtilliten. 

Han prøver å motivere meg ofte med å gå ned i vekt "Det er bare å spise mindre, bevege deg mer, små endringer, prøv dette, hør på denne podcasten" etc. Nesten daglig. Noe som gjør mer vondt enn godt, og mer demotiverende. 

Flere som har opplevd lignende? Noen tanker? 

Anonymkode: 6c2c3...437

• Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15 kg er jo ikke spesielt mye heller med mindre du er svært lav, så en helt ekstrem forskjell er det ikke snakk om heller.

Synes ikke man skal finne seg i å bli trykket ned, så anbefaler at du gir tydelig beskjed om hvordan han får deg til å føle deg hvetfall på det området neste gang han sier noe nedsettende (bevisst eller ikke). Så håper jeg han løfter deg opp på andre måter.

Anonymkode: f24b0...bb2

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du ikke finne deg i. Roper dårlige holdninger lang vei. Forstår deg godt. 

Anonymkode: b5f4d...16e

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er bare mer styrt av fysisk tiltrekning enn andre. Jeg tror jeg også hadde reagert om mannen min hadde gått opp så mye.

Jeg liker heller ikke å gå opp så mye. Jeg har 30 kilo for mye men kjæresten min ble sammen med meg slik. Han elsker meg slik men hadde ikke blitt trist om jeg gikk ned 10-20 kilo. 

Overvekt er ikke bra uansett.

Anonymkode: cb9c9...5cd

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tjukke damer er for spesielt interesserte. Anbefaler at du tilstreber normalvekt. 

Anonymkode: d6698...b99

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Du valgte jo en tjukkas, han valgte en normalvektig, så utgangspunktet er nok litt ulikt. Ikke helt sammenlignbart.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at da elsker han deg ikke egentlig. Jeg ville gått, hadde mistet helt respekten for han.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
SPOCA skrev (37 minutter siden):

Jeg tenker at da elsker han deg ikke egentlig. Jeg ville gått, hadde mistet helt respekten for han.

Samme her.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

15 kilo og han oppfører seg sånn? Nei, det er usexy. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Har dere barn sammen?

Hvis nei: finn deg en mer oppegående person.

Han her er jo regelrett idiot. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tjukke damer er for spesielt interesserte. Anbefaler at du tilstreber normalvekt. 

Jeg har gått opp 17 kg de siste fire årene og er i kategorien normalvektig fortsatt 🤗 anbefaler at du spør litt mer, før du bare antar. Jeg er også enig med den som sa at dersom det er vekten som mannen bryr seg om, så er han ikke glad i deg som person. Plutselig så ligger man der med kreft, uten hår og dårlig.. hva skjer da? Det er sånn ting som jeg hadde tenkt på. 

Endret av Blått
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (44 minutter siden):

Akkurat nå sitter jeg med de samme følelsene og tankene. Jeg klarer ikke å se hvordan vi skal komme forbi dette. Det endret jo hele synet mitt på han. Jeg trodde jeg kjente han bedre enn som så.

Jeg trodde han elsket meg som person mer enn noe annet. Ellers hadde jeg jo aldri giftet meg med han. 

Ts

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (1 time siden):

Du valgte jo en tjukkas, han valgte en normalvektig, så utgangspunktet er nok litt ulikt. Ikke helt sammenlignbart.

Jeg valgte personen og sjelen. En jeg kunne leve resten av livet med uavhengig av utseende, om han mangler en arm, blir sittende i rullestol, blir gammel og grå. Det er det som gjør han veldig tiltrekkende og attraktiv for meg, og trodde det samme andre veien. 

Ts

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg valgte personen og sjelen. En jeg kunne leve resten av livet med uavhengig av utseende, om han mangler en arm, blir sittende i rullestol, blir gammel og grå. Det er det som gjør han veldig tiltrekkende og attraktiv for meg, og trodde det samme andre veien. 

Ts

Jeg skjønner deg veldig godt 🤗❤️ Jeg  velger sjelen til person, og det er til døden skiller oss av. Jeg hadde hatt det veldig vondt dersom noen hadde fremstilt det, som alt som betydde noe ved meg er hva vekten min sier. Du elsker ikke personen da.. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Blått skrev (1 time siden):

Jeg skjønner deg veldig godt 🤗❤️ Jeg  velger sjelen til person, og det er til døden skiller oss av. Jeg hadde hatt det veldig vondt dersom noen hadde fremstilt det, som alt som betydde noe ved meg er hva vekten min sier. Du elsker ikke personen da.. 

❤️ 

Helt enig! 

Og det er jo ikke slik at jeg ligger på sofaen dag ut og dag inn å dytter i meg godteri 😅 Så klart har jeg spiste mer enn jeg forbrenner, men er fortsatt aktiv, trener og bryr meg om hvordan jeg ser ut. Og er på vei ned, men tydeligvis ikke fort nok. 

Dette var som et slag i trynet. 😔

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

15 kg er jo ikke spesielt mye

Anonymkode: f24b0...bb2

får helt latterkrampe av deg

Anonymkode: dcb47...c4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd nøyaktig samme nå siste tiden. Jeg var ekstremt godt trent og slank da vi møttes (typ sixpack pga lav fettprosent). Han var.. i øvre sjiktet av bmi vil jeg tippe. By far den «feiteste» fyren jeg har datet og vært sammen med. Tidligere har jeg kun vært sammen med veldig godt trente menn. Og ja, det er jo mer sexy med godt trente kropper, men det vet vi alle og livet går opp og ned.

Jeg har gått opp ca 7-8kg siste året pga en sykdom, og han ned ca samme pga at JEG har lært han gleden ved trening og et godt kosthold. Nå prater samboeren min til meg som om han er den spreke og fitte av oss som kommer med råd, og jeg kjenner at jeg koker litt inni meg. Helt tydelig også at hans seksuelle tiltrekning til meg har gått ned med min noe økte vekt. Dette til tross for at han -fremdeles- klart er den med mest vekt på av oss. Jeg har lidd meg gjennom klaskende mage på han under sex et utall ganger (uten å si noe så klart) og nå skal HAN komme med tips til hvordan JEG burde gå ned til en vekt som faktisk var usunn for meg i utgangspunktet?

Vi har hatt et par store krangler om dette siste tiden og jeg tror nok dette blir avslutningen på forholdet vårt. Tenker en del skikkelig stygge verdier kom frem i typen min som avslørte han. Og får ikke til å se han på samme vis lenger. Muligens samme med din.

Anonymkode: 6d9bb...5ed

• Liker 7
  • Hjerte 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man bør vel fremfor alt være spesielt interessert i sin partner, tenker jeg. 

Anonymkode: 3ea4a...610

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

(Sorry for teit overskrift 🫣

Jeg er så skuffa og såret nå. 15 år bak oss, han har alltid elsket kroppen min, alltid ville ta på den, gitt komplimenter og vil ha sex. 

Men ikke nå lengre. Det siste året har jeg gått 15 kilo opp i vekt (er på vei ned igjen nå). Mens han har gått ned mye det siste halvåret.

I 15 år har jeg vært normalvektig og han i kategori fedme. Jeg har alltid elsket kroppen hans, og selvsagt elsker den fortsatt. 

Jeg vet jo at jeg kommer meg ned på vekta igjen og allerede godt i gang, men har virkelig blitt skremt av hvordan han ikke takler vekten min. Jeg vil virkelig ikke være intim med han når jeg går ned i vekt heller, føler oppførselen hans er ekstremt frastøtende. Og ikke minst gitt en større knekk i selvtilliten. 

Han prøver å motivere meg ofte med å gå ned i vekt "Det er bare å spise mindre, bevege deg mer, små endringer, prøv dette, hør på denne podcasten" etc. Nesten daglig. Noe som gjør mer vondt enn godt, og mer demotiverende. 

Flere som har opplevd lignende? Noen tanker? 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har opplevd nøyaktig samme nå siste tiden. Jeg var ekstremt godt trent og slank da vi møttes (typ sixpack pga lav fettprosent). Han var.. i øvre sjiktet av bmi vil jeg tippe. By far den «feiteste» fyren jeg har datet og vært sammen med. Tidligere har jeg kun vært sammen med veldig godt trente menn. Og ja, det er jo mer sexy med godt trente kropper, men det vet vi alle og livet går opp og ned.

Jeg har gått opp ca 7-8kg siste året pga en sykdom, og han ned ca samme pga at JEG har lært han gleden ved trening og et godt kosthold. Nå prater samboeren min til meg som om han er den spreke og fitte av oss som kommer med råd, og jeg kjenner at jeg koker litt inni meg. Helt tydelig også at hans seksuelle tiltrekning til meg har gått ned med min noe økte vekt. Dette til tross for at han -fremdeles- klart er den med mest vekt på av oss. Jeg har lidd meg gjennom klaskende mage på han under sex et utall ganger (uten å si noe så klart) og nå skal HAN komme med tips til hvordan JEG burde gå ned til en vekt som faktisk var usunn for meg i utgangspunktet?

Vi har hatt et par store krangler om dette siste tiden og jeg tror nok dette blir avslutningen på forholdet vårt. Tenker en del skikkelig stygge verdier kom frem i typen min som avslørte han. Og får ikke til å se han på samme vis lenger. Muligens samme med din.

Anonymkode: 6d9bb...5ed

Jeg skjønner godt at dette er sårt, men jeg får ikke tak på akkurat hva disse mennene gjør som er så kjipt gjort. Kommer rådene i upassende sammenhenger eller på en ufin måte og uttrykker de den lavere seksuelle interessen eksplisitt? Jeg tenker jo at det ikke er helt ubaturlig å prøve å motivere en partner som prøver å gå ned i vekt eller gi råd til en som selv er opptatt av trenings- og vekttaps tips, men det gjøres kanskje på en veldig kjip måte? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner godt at dette er sårt, men jeg får ikke tak på akkurat hva disse mennene gjør som er så kjipt gjort. Kommer rådene i upassende sammenhenger eller på en ufin måte og uttrykker de den lavere seksuelle interessen eksplisitt? Jeg tenker jo at det ikke er helt ubaturlig å prøve å motivere en partner som prøver å gå ned i vekt eller gi råd til en som selv er opptatt av trenings- og vekttaps tips, men det gjøres kanskje på en veldig kjip måte? 

De er lei seg fordi de har endret seg og partner ikke elsker og lyster på de helt likt som før.

Det forstår jeg godt. Er ikke alle som er så lite opptatt av utseendet. Min mann sier alltid at han hadde elsket meg like mye uansett hvordan jeg så ut, ettersom det er det inni han elsker. Men tror kanskje han hadde hatt litt trøbbel om jeg la på meg 30 kg.

Skulle likt og hørt mennenes sider her.

Anonymkode: cb9c9...5cd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...