Million Skrevet 17. april #41 Del Skrevet 17. april Jeg er dagligkunde hos Dnb, men har boliglån og sparekonto hos Bulder Bank også. Har 4,5% på sparekontoen hos Bulder Bank. Beskjedent sparebeløp der nå (tok ut og betalte inn på boliglån). Dnb gir bare 2,75% på sparebeløp under 100 000, og så følger en trappetrinnsskala for renten de tilbyr ifht beløp spart. Mellom 500 000 og 2 mill tilbyr de også 4.5%, som Bulder allerede nå tilbyr mine sparepenger under det beløpet. Men ingen nyhet at Dnb er dårlige på renter, så jeg sparer ikke i den banken. Siden jeg ikke har så store summer for tiden på sparekonto, gidder jeg ikke å drive og flytte pengene rundt i jakt på noen kroner i rente. Synes Bulder Bank er grei nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #42 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Må innrømme at jeg blir litt sjokkert over at du bruker disse som sparekonto. Det er en kjempedårlig rente. Anonymkode: b0b77...dd3 Er 4% så dårlig…? Det er ikke er en superstor sum. Jeg bruker 2 banker allerede. Blir styrete med 3. Anonymkode: e458d...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #43 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er 4% så dårlig…? Det er ikke er en superstor sum. Jeg bruker 2 banker allerede. Blir styrete med 3. Anonymkode: e458d...6d6 Nei 4% er ikke så dårlig. Anonymkode: 11779...e1a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. april #44 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, det kan du si. Tenkte å samle pengene litt mer, til bedre rente, og slippe å ha så mange banker å holde styr på. Anonymkode: 4cc9e...768 Det kan du jo gjøre uten å si opp noe. Bare flytt alle pengene dine, ta boliglån i den nye banken etc. Så lar du bare kontoene stå tomme og ubrukte i den gamle banken din. Flytter du boliglånet til ny bank, vil den nye banken innløse og gjøre opp lånet i den gamle banken for deg, så det går i null. Så ingen grunn til å si opp noenting. Bare la det stå tomt og ubrukt. Ingen lov som forbyr det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #45 Del Skrevet 17. april Har avida finans. Anonymkode: 1132d...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #46 Del Skrevet 17. april Satte over sparepenger fra DnB til bulder bank for noen mnd siden. Ser at det var høyere rente på bulder sparekonto Anonymkode: 05982...237 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #47 Del Skrevet 17. april Jeg synes det er skandaløst at så mange banker har så lav rente på sparekontoer. De burde i det minste matche utlånsrentene. Anonymkode: 4395f...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. april #48 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er skandaløst at så mange banker har så lav rente på sparekontoer. De burde i det minste matche utlånsrentene. Anonymkode: 4395f...36c Hvordan skal banken da tjene penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #49 Del Skrevet 17. april newman01 skrev (1 minutt siden): Hvordan skal banken da tjene penger? Det ville de ikke hatt noen problemer med. De kan fint øke rentene på innskudd, spesielt på fastrentekontoer, som de benytter i egne investeringer. Anonymkode: 4395f...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 17. april #50 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): 5%, 12 mnd binding til fastrente, lokal sparebank. Tips: Ikke si opp kundeforholdet i banken der du har bank-id, før du har fått flyttet bank-id'en. Jepp, så dum går det an å være🤣🤣🤣 Anonymkode: 4cc9e...768 Egentlig er det helt unødvendig å si opp kundeforholdet i banker man flytter fra. Jeg er sikkert kunde i over 10 banker. Flytter bare pengene rundt til de som til enhver tid har best vilkår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #51 Del Skrevet 17. april Har bufferen liggende i safen hjemme. Tilgjengelig og full kontroll hele tiden. Anonymkode: c1bb0...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #52 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har bufferen liggende i safen hjemme. Tilgjengelig og full kontroll hele tiden. Anonymkode: c1bb0...e04 En gullbarre er ikke dumt i disse tider! Anonymkode: 4395f...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #53 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En gullbarre er ikke dumt i disse tider! Anonymkode: 4395f...36c Ikke gullbarre, for de må man betale moms for. 1ozt gullmynter med valør derimot.. 11% økt verdi på en måned, og 40% på et år. Og enda bedre; ved salg 0kr i skatt. Anonymkode: c1bb0...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #54 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ikke gullbarre, for de må man betale moms for. 1ozt gullmynter med valør derimot.. 11% økt verdi på en måned, og 40% på et år. Og enda bedre; ved salg 0kr i skatt. Anonymkode: c1bb0...e04 Ikke dumt! Tenker tanken selv, har 5 millioner til disposisjon, og 1 i gullmynt vurderes. evnt eiendom, hvis det blir endringer i skattepolitikken, Anonymkode: 4395f...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #55 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Motsatt. På beløp over 100 kan Sparebanken Sør tilby rente på 2,75%, mens DNB kan tilby 4%. Begge har 12 gebyrfrie uttak, som er langt mer enn det jeg har hatt behov for de siste årene. Anonymkode: e458d...6d6 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor skal jeg hele tiden drive å flytte pengene rundt, for å kanskje spare en tusenlapp? Drev på med dette i noen år, gikk også inn på fastrente i et år og så at jeg TAPTE penger etter 8 mnd da flytende rente økte. Over tid er det ikke så dumt å ha pengene ett sted. Anonymkode: 4c79b...cd6 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er 4% så dårlig…? Det er ikke er en superstor sum. Jeg bruker 2 banker allerede. Blir styrete med 3. Anonymkode: e458d...6d6 Hvordan blir det styrete? Du kan droppe DNB helt hvis du synes det er styr å la kontoen stå tom. Når man først flytter pengene er det dumt å flytte til en med så dårlig rente som DNB. Fastrente derimot er alltid en risiko. Bankene setter jo renten ut fra hva de tror vil lønne seg - for dem selv. Anonymkode: c7bd5...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #56 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ikke dumt! Tenker tanken selv, har 5 millioner til disposisjon, og 1 i gullmynt vurderes. evnt eiendom, hvis det blir endringer i skattepolitikken, Anonymkode: 4395f...36c Nei, det er ikke dumt. Jeg har det litt med tanke på som en beredskap også. Men hadde vel uansett valgt å ha en tube (10 stk). Koster vel i dag hos mynthandler rundt 363.000kr. Anonymkode: c1bb0...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #57 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvordan blir det styrete? Du kan droppe DNB helt hvis du synes det er styr å la kontoen stå tom. Når man først flytter pengene er det dumt å flytte til en med så dårlig rente som DNB. Fastrente derimot er alltid en risiko. Bankene setter jo renten ut fra hva de tror vil lønne seg - for dem selv. Anonymkode: c7bd5...571 Nå siterer du forskjellige personer. Jeg kunne flyttet til Bulder som har 0,5% bedre rente, men når man er amerikansk statsborger (dobbelt statsborgerskap) er det ganske knotete. Tok en evighet å få orden på DNb da mange kundebehandlere ikke hadde kunnskap om det også. Så for min del blir det styrete for en så liten økning. Anonymkode: e458d...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #58 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg får også 4,5 i Bulder, med ubegrenset antall gebyrfrie uttak i året. Ingen bindingstid heller. Og de utbetaler renter hver måned (slik at de også kan forrente seg). Og man får som sagt utbytte på lån/innskudd hvert år. De ga kun utbytte på innskudd i fjor (for 2023). I år var kun utbytte for de som hadde lån (i 2024). Men ja, det er en fordel at man utbetalt renter månedlig! Anonymkode: 7d8f3...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #59 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er ikke dumt. Jeg har det litt med tanke på som en beredskap også. Men hadde vel uansett valgt å ha en tube (10 stk). Koster vel i dag hos mynthandler rundt 363.000kr. Anonymkode: c1bb0...e04 Takk for tips! Anonymkode: 4395f...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #60 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor skal jeg hele tiden drive å flytte pengene rundt, for å kanskje spare en tusenlapp? Drev på med dette i noen år, gikk også inn på fastrente i et år og så at jeg TAPTE penger etter 8 mnd da flytende rente økte. Over tid er det ikke så dumt å ha pengene ett sted. Anonymkode: 4c79b...cd6 Jo, det er generelt dumt over tid å ha pengene ett sted i stedet for å alltid ha de der renta er høyest. Anonymkode: ea4ab...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå