AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:10 #1 Del Skrevet onsdag kl 15:10 Inspirert av en annen tråd her inne. I alle år (i alle fall etter at vi fikk barn), har jeg ordnet påskeegg til påske (og julekalendere, julestrømper osv). Alle barna får hvert sitt, i tillegg lager jeg til mannen og meg selv. Tror aldri han har reflektert over dette, og som i tråden jeg er inspirert av, er det aldri noe takk, eller uttrykk for at det er hyggelig at jeg fikser dette for han og barna. Han har aldri spurt om eggene er i rute, eller tilbudt seg å bidra. I år er det så utrolig fristende å kun lage til meg og barna. Samtidig føles det så demonstrativt overfor både han og barna, at det ikke ligger påskeegg til pappa under påskeeggjakten. Det nytter ikke å si noe, for da får jeg beskjed om st jeg «bare klager». Barna er forøvrig alle tenåringer. Tar gjerne imot innspill☺️ Anonymkode: e5d26...0f3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet onsdag kl 15:13 #2 Del Skrevet onsdag kl 15:13 Kan du ikke bare snakke med han da og be han ordne sitt eget egg? Skjønner frustrasjonen men for å unngå konflikt så hadde jeg gitt han en mulighet til å ordne selv først. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:15 #3 Del Skrevet onsdag kl 15:15 Kommunikasjon er en fint ting, du burde prøve det før du gjør en passiv aggressiv handling som å bare la være å ordne egg til han plutselig Anonymkode: cd711...0e8 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:15 #4 Del Skrevet onsdag kl 15:15 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Inspirert av en annen tråd her inne. I alle år (i alle fall etter at vi fikk barn), har jeg ordnet påskeegg til påske (og julekalendere, julestrømper osv). Alle barna får hvert sitt, i tillegg lager jeg til mannen og meg selv. Tror aldri han har reflektert over dette, og som i tråden jeg er inspirert av, er det aldri noe takk, eller uttrykk for at det er hyggelig at jeg fikser dette for han og barna. Han har aldri spurt om eggene er i rute, eller tilbudt seg å bidra. I år er det så utrolig fristende å kun lage til meg og barna. Samtidig føles det så demonstrativt overfor både han og barna, at det ikke ligger påskeegg til pappa under påskeeggjakten. Det nytter ikke å si noe, for da får jeg beskjed om st jeg «bare klager». Barna er forøvrig alle tenåringer. Tar gjerne imot innspill☺️ Anonymkode: e5d26...0f3 Har du noen gang kommunisert dette til han? Invitert han med? Anonymkode: 46c77...99e 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:15 #5 Del Skrevet onsdag kl 15:15 Gjør han ingenting for deg ellers? Anonymkode: fedc5...5e2 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:18 #6 Del Skrevet onsdag kl 15:18 Du sier det ikke nytter å si noe, da blir jeg litt nysgjerrig på hvordan du har sagt fra? Jeg ville prøvd kommunikasjon én gang til. Det hadde vært én ting hvis det bare var påskeegg til barna, men når du lager til deg selv og, blir det vel demonstrativt å utelate ham. Prøv å trå varsomt, men vennlig. Noe sånt som "du, jeg har tenkt litt på disse påskeeggene. Jeg synes egentlig det er litt masete å måtte ordne påskeegg til hele familien i påsken, gidder du å hjelpe meg med dette i år?". Anonymkode: eda2b...4b7 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:21 #7 Del Skrevet onsdag kl 15:21 Kommunikasjon? Snakk med ham? Det skremmer meg at dette ikke er første tanken du har om dette. Anonymkode: 67644...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:26 #8 Del Skrevet onsdag kl 15:26 Det er en voksen mann kjære deg! Har har noengang gitt uttrykk for at han ønsker seg veldig et påskeegg? Så lenge ungene får så er det bra . Du og mannen kan jo spise godteri om det finnes ellers i huset. Anonymkode: ca5ba...e61 13 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet onsdag kl 15:39 #9 Del Skrevet onsdag kl 15:39 Tenker at dere trenger litt kommunikasjon og prate litt anerkjennelse og kjærlighetsspråk, det hjelpte meg. Lag et dere to kan dele? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:50 #10 Del Skrevet onsdag kl 15:50 Barna er tenåringer, litt spesielt å gå på påskeeggjakt da, men ok. Kan du ikke ordne påskeegg til ungdommen? Her står det et egg på bordet som vi fyller med godteri igjennom påsken. Har ikke fylt egg til hver av oss voksne i huset. Anonymkode: 78efb...c86 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:50 #11 Del Skrevet onsdag kl 15:50 Synes du det er hyggelig og lage påskeegg, eller synes du det er et jævla pes? Om det er et ork hvert år ,så bør du vite at det finnes ferdigfylte påskeegg så du kan kjøpe 2 og sende han vips krav på det ene. Noen synes det er koselig og lage påskeegg og julestrømper , her i huset er det meg så det slipper vi og tenke på, men der begge synes det er grusomt, så kjøp dere tjenesten istedenfor og lage et kjempe drama i påsken , som går ut over barna. Anonymkode: 9194f...d26 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:52 #12 Del Skrevet onsdag kl 15:52 Jadasikkert29 skrev (37 minutter siden): Kan du ikke bare snakke med han da og be han ordne sitt eget egg? Skjønner frustrasjonen men for å unngå konflikt så hadde jeg gitt han en mulighet til å ordne selv først. Sannsynligvis driter han i egget. Barna er også for store for dette. Tipper at dette er noe ts liker, kanskje nesten like mye som klaging og drama. Anonymkode: 9194f...d26 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:57 #13 Del Skrevet onsdag kl 15:57 Barna får påskeegg, men ikke vi voksne. Vi spiser godteri når vi vil (som er sjelden). Å lage til en selv virker enda rarere. Blir som å kjøpe gave til seg selv? Dropp til han, spis ut av posen? Anonymkode: 6b218...a27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:59 #14 Del Skrevet onsdag kl 15:59 Jeg ville droppet å lage til han. Sannsynligvis bryr han seg ikke. Han er mann. Ungene er sikkert også så gamle at de helst bare vil ha godteriet i handa, uten at det går via et egg. Hilsen mann Anonymkode: 9e846...37a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet onsdag kl 15:59 #15 Del Skrevet onsdag kl 15:59 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sannsynligvis driter han i egget. Barna er også for store for dette. Tipper at dette er noe ts liker, kanskje nesten like mye som klaging og drama. Anonymkode: 9194f...d26 Men da er jo problemet løst da? Så slipper TS å gjøre det for en som tydeligvis ikke bryr seg. Men er jo viktig å snakke med han om det uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:12 #16 Del Skrevet onsdag kl 16:12 Hvis han ikke setter pris på det ville jeg sluttet for lenge siden. Mannen min bryr seg ikke om hverken påskeegg eller julekalender, så jeg står for dette til ungene fordi det er viktig for meg at de får. Min mor ordnet slikt til meg, men kan ikke huske at pappa fikk, jeg tenkte aldri at vi ungene og han skulle fått det samme. Anonymkode: b2305...c99 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:24 #17 Del Skrevet onsdag kl 16:24 Etter å ha snakket med egen mann og andre menn om lignende temaer, så er min konklusjon at kvinner (meg inkludert) i begynnelsen synes det er koselig å gi mannen oppmerksomhet som påskeegg og julekalender, mens mannen egentlig ikke bryr seg. De synes selvfølgelig det er koselig å få, men forventer det ikke. Egentlig kan det føles litt rart å bli likestilt med barna også, hvertfall om man skal lete etter egget. Det er noe man gjør med barna for barnas skyld, ikke for egen skyld. Kvinner skjønner ikke at dette ikke er noe mannen bryr seg om, men etter mange år begynner de å føle det som en plikt. en mann som har lyst på godteri til påsken går å kjøper det selv, de forventer ikke eller venter på at kona skal kjøpe det inn og legge det i et egg. Anonymkode: b0fb4...6b1 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:35 #18 Del Skrevet onsdag kl 16:35 Jeg syns du skal slutte å lage til den utakknemlige mannen din. Men dumt for din del å gjøre det passivt-aggressivt og demonstrativt, da ødelegger du påska for deg selv også med furt gubbe. Så hva med å gi beskjed på forhånd? «Jeg har forstått at påskeegg ikke helt er din greie, så jeg dropper å lage til deg i år bare så du er klar over det😊» Jeg syns forøvrig ikke man vokser fra påskeegg. Her kjøper begge inn det vi liker og fyller og gir til hverandre. Ungene får sine i påskeeggjakt, mens vi bare fyller hverandres og overrekker til påskekrimmen på kvelden😊Kommer aldri til å slutte med det! Familien din er heldige som har deg som ordner slike koselige ting! De betyr mye❤️ Anonymkode: bd3e1...793 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:42 #19 Del Skrevet onsdag kl 16:42 Hvorfor kan du ikke foreslå at du lager til ham og han til deg? Når det gjelder barna synes jeg det bare er gøy og hyggelig, så det gjør jeg så gjerne selv. Anonymkode: 3a46d...b61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:44 #20 Del Skrevet onsdag kl 16:44 Ville droppet til alle. Tenåringer er for store for påskeegg laget av mamma Anonymkode: 31dac...3a5 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå