AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Syns kjøp og salg av brukte ting er helt over styr. Folk forventer å få nesten samme pris tilbake som varen koster ny. Og da er det jo uten garanti eller noe. I tillegg brukes det lave priser som «clickbait» på hovedannonsen med stk-pris langt over det når man klikker seg inn. Dessuten må man jo enten kjøre og hente og avtale henting etc eller betale for frakt. Da ender man nesten opp med å betale ny pris for noe som er brukt. Veldig lite fristende syns jeg og mye enklere å bare stikke innom en butikk og kjøpe seg noe helt nytt. Og det er jo synd. Anonymkode: 420eb...8e6 11 9
Doris Becker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Jeg er enig. Altfor høye priser på brukt. Når vi legger ut til det jeg mener er riktige priser, så melder det seg en drøss med interessenter. Solgte feks en barnesykkel, den var meget pent brukt, så la den ut til halv pris, men det var langt under de som andre hadde lagt ut. Fikk solgt den på timen for å si det sånn. Og de som kjøper blir så glade! Vi har arvet det meste, men de gangene jeg har kjøpt brukt, så har jeg kun kjøpt når de godtar prisen jeg tilbyr. Det har skjedd ganske ofte, så jeg tror mange håper på mer enn de faktisk får. 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Heit enig, selger overpriser veldig ofte det de legger ut. Men markedet bestemmer og ingenting er mer verdt enn noen vil betale. Anonymkode: 39eb1...e9f 7 2
Gaia Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Jeg selger stort sett alltid for HBO halv pris. Hvis noen mener varen er mer verd enn halv pris, så byr de over.
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Det er jo markedsprisen som bestemmer. Og alle pruter, uansett. Så legger ut veldig høyt, noen kommer med et tilbud, jeg sier jeg har fått et annet tilbud, de tilbyr litt mer, jeg sier ok. Og de føler at de har gjort et kupp. Anonymkode: d7d62...1a2 1 2
Doris Becker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er jo markedsprisen som bestemmer. Og alle pruter, uansett. Så legger ut veldig høyt, noen kommer med et tilbud, jeg sier jeg har fått et annet tilbud, de tilbyr litt mer, jeg sier ok. Og de føler at de har gjort et kupp. Anonymkode: d7d62...1a2 Da er det vel jeg som ikke kan "gamet" 😊 Jeg legger ut til den prisen jeg vil ha, sjeldent noen pruter, og selges raskt. Finner jeg noe jeg ønsker, så tilbyr jeg prisen jeg synes den er verdt, hvis jeg synes den er overpriset, og argumenterer for det. Og det har ofte fungert fint. "Gi bud" opplegget orker jeg ikke. Da går jeg heller på auksjonssider. 12 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Jeg legger meg heller litt høyt og setter evt ned prisen når annonsen løper ut på Finn etter 60 dager. Eller selger om noen byr litt under. Haster ikke med å bli kvitt tingene. Men jeg hverken kjøper eller selger på Facebook, det virker veldig masete. Anonymkode: ebe67...ad3 6
AnonymBruker Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er jo markedsprisen som bestemmer. Og alle pruter, uansett. Så legger ut veldig høyt, noen kommer med et tilbud, jeg sier jeg har fått et annet tilbud, de tilbyr litt mer, jeg sier ok. Og de føler at de har gjort et kupp. Anonymkode: d7d62...1a2 Det er greit nok det, men da kan du også skremme bort seriøse kjøpere. Jeg er på jakt etter en kystdrakt, og følger med på om det kommer noen til salgs i nærheten. Nå gjorde det det, men der alle andre selgere har satt en pris på rundt 20 000 kr med alt tilbehør, har denne selgeren satt en pris på det dobbelte, altså 40 000 kr. Hadde den vært priset til 25 000 kr kunne jeg kanskje prøvd å prute den ned til 20 000 kr, men å prute ned 50%, det gjør jeg bare ikke. Selgeren kunne fått solgt dag, men på grunn av feil pris, eller feilslått taktikk, kommer i allfall ikke jeg til å ta kontakt. Anonymkode: 0ae5d...b00 9 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april Doris Becker skrev (46 minutter siden): Da er det vel jeg som ikke kan "gamet" 😊 Jeg legger ut til den prisen jeg vil ha, sjeldent noen pruter, og selges raskt. Finner jeg noe jeg ønsker, så tilbyr jeg prisen jeg synes den er verdt, hvis jeg synes den er overpriset, og argumenterer for det. Og det har ofte fungert fint. "Gi bud" opplegget orker jeg ikke. Da går jeg heller på auksjonssider. Men du holder jo på med det selv, men kun i den ene enden. Det er i alle fall idioti. Så du gir mer penger til selgerne av det du ønsker. Men gir bort eget på billigsalg, uten å jakte høyeste pris. Anonymkode: d7d62...1a2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er greit nok det, men da kan du også skremme bort seriøse kjøpere. Jeg er på jakt etter en kystdrakt, og følger med på om det kommer noen til salgs i nærheten. Nå gjorde det det, men der alle andre selgere har satt en pris på rundt 20 000 kr med alt tilbehør, har denne selgeren satt en pris på det dobbelte, altså 40 000 kr. Hadde den vært priset til 25 000 kr kunne jeg kanskje prøvd å prute den ned til 20 000 kr, men å prute ned 50%, det gjør jeg bare ikke. Selgeren kunne fått solgt dag, men på grunn av feil pris, eller feilslått taktikk, kommer i allfall ikke jeg til å ta kontakt. Anonymkode: 0ae5d...b00 Nei. Det er veldig få som lar gode ting gå, bare på grunn av stahet, slik du gjør. De følger med. Sist lå tingen ute i ca 2 måneder. Til slutt så klaffer det. Anonymkode: d7d62...1a2 1
Doris Becker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du holder jo på med det selv, men kun i den ene enden. Det er i alle fall idioti. Så du gir mer penger til selgerne av det du ønsker. Men gir bort eget på billigsalg, uten å jakte høyeste pris. Anonymkode: d7d62...1a2 Ikke billigsalg. Jeg legger ut til den prisen jeg synes er riktig. Som jeg ville betalt selv. Og kjøper ikke til det jeg mener er overpris. Privatpersoner utgår ofte grunnet dette. De fleste forhandlere av bruktvarer har mye riktigere priser enn privatpersoner. 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Det er veldig få som lar gode ting gå, bare på grunn av stahet, slik du gjør. De følger med. Sist lå tingen ute i ca 2 måneder. Til slutt så klaffer det. Anonymkode: d7d62...1a2 Jeg er da ikke sta. Prisen er for høy til at jeg vil melde interesse eller prute. Jeg går videre til en selger som ikke spiller så høyt spill. Det har ingenting med stahet å gjøre. Anonymkode: 0ae5d...b00 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Doris Becker skrev (1 time siden): Ikke billigsalg. Jeg legger ut til den prisen jeg synes er riktig. Som jeg ville betalt selv. Og kjøper ikke til det jeg mener er overpris. Privatpersoner utgår ofte grunnet dette. De fleste forhandlere av bruktvarer har mye riktigere priser enn privatpersoner. Jeg gjør det samme selv. Bøker og klær kan man ikke forvente mer enn høyest 50% for ved gjensalg. Men mange som prøver seg. Og attpåtil blir sure om man forsøker å legge inn et bud lavere enn den prisen de har satt. Selv legger jeg ut til det jeg selv syns er gi-bort-pris for å bli kvitt ting. Ikke så store beløp om gangen, men alt monner og det blir større beløp av det etter hvert. Og hvertfall mer enn at det ligger og skroter i mine hyller. Godt å bli kvitt det. Pengene er mer en bonus enn en reell verdi. Som noen sa her - markedet styrer og jeg legger ut til det jeg ville tenkt var en grei pris selv. Anonymkode: 420eb...8e6
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april Doris Becker skrev (3 timer siden): Ikke billigsalg. Jeg legger ut til den prisen jeg synes er riktig. Som jeg ville betalt selv. Og kjøper ikke til det jeg mener er overpris. Privatpersoner utgår ofte grunnet dette. De fleste forhandlere av bruktvarer har mye riktigere priser enn privatpersoner. Det er jo bare dumhet. For det er mange som vil betale mer. Og tilsvarende om du ikke går inn og forhandler, eller avventer, om noe du vil ha ligger ute. Men om du vil drive veldedighet så er det jo din sak. Anonymkode: d7d62...1a2
AnonymBruker Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april Hvis du tenker på FINN Torget når det gjelder salg og kjøp av brukt, så er det kjent at hele plassen er en kloakk. Kanskje enda mer kloakk på Facebook Marketplace, men "Torget" er infisert av useriøse folk og ikke minst "flippere". De som kommer med skambud og der deres eneste aktivitet er å prøve å få noe billigst mulig, for å så selge det igjen til høyere pris. Og da mener jeg ikke litt høyere, de grådige svina vil ha maksimal profitt: så mye som mulig, for absolutt minst mulig innsats. Burde kalt plassen kloakk-torget eller Flippers Torvet 😂 Anonymkode: 44978...da4 2 1
Doris Becker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er jo bare dumhet. For det er mange som vil betale mer. Og tilsvarende om du ikke går inn og forhandler, eller avventer, om noe du vil ha ligger ute. Men om du vil drive veldedighet så er det jo din sak. Anonymkode: d7d62...1a2 Jeg gjør det jeg synes er riktig. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Syns mange selgere er utrolig frekke også. Ville kjøpe en leke til dattera mi og fant en annonse med masse forskjellige leker hvor prisen på annonsen var 40kr. Da man gikk inn på annonsen var det ulike priser på de forskjellige tingene,‘men ingen pris på den jeg var interessert i. Da jeg spurte om pris måtte selger «tenke seg om, for hen fant ikke «veiledende» priser». Hva i svarte? Det var jo ikke et samlerobjekt, men en brukt leke til et barn. Så skal man liksom skvise ut mest mulig profitt av det..? Anonymkode: 420eb...8e6 3 3
Teoretisk sett Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april gjenstander jeg kan kjøpe nytt med garanti for bare litt mer er priset for høyt. når jeg selger brukt ser jeg på forsendelseskostnad og markedspris ev nypris, og er sjeldent eller aldri over halv pris av ny. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april 5-6 år gamle elsykler, som er kjøpt brukt, selges til halv pris - da sendte jeg en litt krass melding. Syns mange er grådige på finn.no. Blir helt teit. Har sendt melding til noen på finn som selger like dyrt som f.eks Reima-dresser på salg. Det blir litt for dumt for meg, ass. Selger selv enten veldig billig eller gir bort. Syns ikke noe om at bruktmarked skal være et sted for å skvise penger ut av folk. Anonymkode: b009a...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Så la være å kjøpe da. Folk har lov til å ta de prisene de vil. Anonymkode: 4ec9c...56b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå