Gå til innhold

Ny valp på vei!

_ems

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en relativt uerfaren hundeeier. Jeg har hatt valp èn gang tidligere, men vil tørre å påstå at han var "verdens enkleste" valp. Sov fra 00-06 fra dagen jeg hentet han, hadde veldig få uhell inne før han ble husren, og var generelt en bedagelig type. Dette er 4-5 år siden, så mulig jeg har fortrengt litt av valpebiting og tårer på baderomsgulvet - men nok om det :ler:

Han gikk dessverre bort i fjor sommer (akutt sykdom), og jeg får ny valp i slutten av mai. Som sagt har jeg egentlig veldig lite erfaring med det å ha valp, og har glemt mye av hvordan jeg gjorde ting sist, blant annet med hjemme-alene trening, sosialisering osv. Kan dere dele alt av tips og triks? Jeg skal selvfølgelig på valpekurs og kan finne en del info selv, men tar i mot alt av råd, tips og triks med åpne armer! 

Det er en Bichon Havanais forresten, om det er av relevanse 💖

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du kan mye siden du har hatt valp før😄små hunder har vel små blærer og må som de fleste valper gjetes for å rekke å slippe de ut før de tisser.. Mine (brukshunder) har stort sett klart seg gjennom natten. Viktig å gå en tur før leggetid og ikke leke, mat etc etterpå - for du vet sikkert hva som trigger blæra.

Anonymkode: 17ddc...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter råd fra en tidligere tråd lånte jeg Emma Garlant sin bok 'Valp' på biblioteket, veldig fin bok! Mange fine tips der. 

Anonymkode: 0601d...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 18.22):

Regner med du kan mye siden du har hatt valp før😄små hunder har vel små blærer og må som de fleste valper gjetes for å rekke å slippe de ut før de tisser.. Mine (brukshunder) har stort sett klart seg gjennom natten. Viktig å gå en tur før leggetid og ikke leke, mat etc etterpå - for du vet sikkert hva som trigger blæra.

Anonymkode: 17ddc...204

Jeg har heldigvis gjort meg opp noen erfaringer ja, men vil tørre å påstå at man ikke er ferdig utlært etter èn valpeperiode bak seg... :fnise: Takk for tips! 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Etter råd fra en tidligere tråd lånte jeg Emma Garlant sin bok 'Valp' på biblioteket, veldig fin bok! Mange fine tips der. 

Anonymkode: 0601d...528

Tusen takk for tips, den skal jeg sjekke ut fortløpende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...