_ems Skrevet onsdag kl 12:42 #1 Del Skrevet onsdag kl 12:42 Hei! Jeg er en relativt uerfaren hundeeier. Jeg har hatt valp èn gang tidligere, men vil tørre å påstå at han var "verdens enkleste" valp. Sov fra 00-06 fra dagen jeg hentet han, hadde veldig få uhell inne før han ble husren, og var generelt en bedagelig type. Dette er 4-5 år siden, så mulig jeg har fortrengt litt av valpebiting og tårer på baderomsgulvet - men nok om det Han gikk dessverre bort i fjor sommer (akutt sykdom), og jeg får ny valp i slutten av mai. Som sagt har jeg egentlig veldig lite erfaring med det å ha valp, og har glemt mye av hvordan jeg gjorde ting sist, blant annet med hjemme-alene trening, sosialisering osv. Kan dere dele alt av tips og triks? Jeg skal selvfølgelig på valpekurs og kan finne en del info selv, men tar i mot alt av råd, tips og triks med åpne armer! Det er en Bichon Havanais forresten, om det er av relevanse 💖 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:22 #2 Del Skrevet onsdag kl 16:22 Regner med du kan mye siden du har hatt valp før😄små hunder har vel små blærer og må som de fleste valper gjetes for å rekke å slippe de ut før de tisser.. Mine (brukshunder) har stort sett klart seg gjennom natten. Viktig å gå en tur før leggetid og ikke leke, mat etc etterpå - for du vet sikkert hva som trigger blæra. Anonymkode: 17ddc...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:07 #3 Del Skrevet onsdag kl 18:07 Etter råd fra en tidligere tråd lånte jeg Emma Garlant sin bok 'Valp' på biblioteket, veldig fin bok! Mange fine tips der. Anonymkode: 0601d...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_ems Skrevet torsdag kl 17:38 Forfatter #4 Del Skrevet torsdag kl 17:38 AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 18.22): Regner med du kan mye siden du har hatt valp før😄små hunder har vel små blærer og må som de fleste valper gjetes for å rekke å slippe de ut før de tisser.. Mine (brukshunder) har stort sett klart seg gjennom natten. Viktig å gå en tur før leggetid og ikke leke, mat etc etterpå - for du vet sikkert hva som trigger blæra. Anonymkode: 17ddc...204 Jeg har heldigvis gjort meg opp noen erfaringer ja, men vil tørre å påstå at man ikke er ferdig utlært etter èn valpeperiode bak seg... Takk for tips! AnonymBruker skrev (23 timer siden): Etter råd fra en tidligere tråd lånte jeg Emma Garlant sin bok 'Valp' på biblioteket, veldig fin bok! Mange fine tips der. Anonymkode: 0601d...528 Tusen takk for tips, den skal jeg sjekke ut fortløpende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå