Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en relativt uerfaren hundeeier. Jeg har hatt valp èn gang tidligere, men vil tørre å påstå at han var "verdens enkleste" valp. Sov fra 00-06 fra dagen jeg hentet han, hadde veldig få uhell inne før han ble husren, og var generelt en bedagelig type. Dette er 4-5 år siden, så mulig jeg har fortrengt litt av valpebiting og tårer på baderomsgulvet - men nok om det :ler:

Han gikk dessverre bort i fjor sommer (akutt sykdom), og jeg får ny valp i slutten av mai. Som sagt har jeg egentlig veldig lite erfaring med det å ha valp, og har glemt mye av hvordan jeg gjorde ting sist, blant annet med hjemme-alene trening, sosialisering osv. Kan dere dele alt av tips og triks? Jeg skal selvfølgelig på valpekurs og kan finne en del info selv, men tar i mot alt av råd, tips og triks med åpne armer! 

Det er en Bichon Havanais forresten, om det er av relevanse 💖

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du kan mye siden du har hatt valp før😄små hunder har vel små blærer og må som de fleste valper gjetes for å rekke å slippe de ut før de tisser.. Mine (brukshunder) har stort sett klart seg gjennom natten. Viktig å gå en tur før leggetid og ikke leke, mat etc etterpå - for du vet sikkert hva som trigger blæra.

Anonymkode: 17ddc...204

AnonymBruker
Skrevet

Etter råd fra en tidligere tråd lånte jeg Emma Garlant sin bok 'Valp' på biblioteket, veldig fin bok! Mange fine tips der. 

Anonymkode: 0601d...528

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 18.22):

Regner med du kan mye siden du har hatt valp før😄små hunder har vel små blærer og må som de fleste valper gjetes for å rekke å slippe de ut før de tisser.. Mine (brukshunder) har stort sett klart seg gjennom natten. Viktig å gå en tur før leggetid og ikke leke, mat etc etterpå - for du vet sikkert hva som trigger blæra.

Anonymkode: 17ddc...204

Jeg har heldigvis gjort meg opp noen erfaringer ja, men vil tørre å påstå at man ikke er ferdig utlært etter èn valpeperiode bak seg... :fnise: Takk for tips! 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Etter råd fra en tidligere tråd lånte jeg Emma Garlant sin bok 'Valp' på biblioteket, veldig fin bok! Mange fine tips der. 

Anonymkode: 0601d...528

Tusen takk for tips, den skal jeg sjekke ut fortløpende! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...