_ems Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april (endret) Hei! Jeg har fått time til å legge inn brystimplantater i starten av mai. Jeg trenger ikke kommentarer på at det er unødvendig eller at jeg kommer til å angre, det er ikke det jeg spør om. Jeg er født med sterk grad av tubulære bryst som påvirker nakke og skuldre, og samtidig gir sår og sopp under brystene på sommeren (grunnet fukt og varme), og får det dekket av det offentlige fordi det er såpass hemmende i hverdagen. Mulig jeg hadde gjort det uavhengig av om det offentlige dekket det (fordi det spiller inn på psyken også), men det er en annen diskusjon. Jeg lurer derfor på om noen vil dele erfaring med å legge inn implantater? Jeg skal ta 230g i hvert bryst, så det er ikke for å få store bryster, men for å få den typiske brystformen, og samtidig få de mer symmetriske. (Vet ikke om gram spiller inn på smertene i etterkant, derfor jeg nevner det). La du over eller under muskel? Var det uutholdelig vondt i etterkant? Hvor lenge var det vondt? Når var du tilbake til hverdagslivet igjen? Om du har noen tips/triks å dele, kjør på - setter pris på alt som kan gjøre helingsprosessen litt lettere/mindre smertefull. edit: sto på «kort varsel» liste, så ble ringt i går og fikk spørsmål om jeg ønsket operasjon idag. Ble derfor idag, og ikke i starten av mai 🤪 Endret 23. april av _ems Oppdatering 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april _ems skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har fått time til å legge inn brystimplantater i starten av mai. Jeg trenger ikke kommentarer på at det er unødvendig eller at jeg kommer til å angre, det er ikke det jeg spør om. Jeg er født med sterk grad av tubulære bryst som påvirker nakke og skuldre, og samtidig gir sår og sopp under brystene på sommeren (grunnet fukt og varme), og får det dekket av det offentlige fordi det er såpass hemmende i hverdagen. Mulig jeg hadde gjort det uavhengig av om det offentlige dekket det (fordi det spiller inn på psyken også), men det er en annen diskusjon. Jeg lurer derfor på om noen vil dele erfaring med å legge inn implantater? Jeg skal ta 230g i hvert bryst, så det er ikke for å få store bryster, men for å få den typiske brystformen, og samtidig få de mer symmetriske. (Vet ikke om gram spiller inn på smertene i etterkant, derfor jeg nevner det). La du over eller under muskel? Var det uutholdelig vondt i etterkant? Hvor lenge var det vondt? Når var du tilbake til hverdagslivet igjen? Om du har noen tips/triks å dele, kjør på - setter pris på alt som kan gjøre helingsprosessen litt lettere/mindre smertefull. Hei! Jeg deler gjerne min erfaring selv om det er mange år siden jeg ble operert. Jeg fikk lagt inn silikon over muskelen og har samme størrelse på protesene som deg. Jeg er helt flatbrystet fra naturens side. I etterkant av operasjonen hadde jeg ganske så vondt i ca en uke. Jeg husker jeg beskrev det som være påkjørt av en buss. All muskulatur i overkroppen berøres og det å sette seg opp i senga, løfte armer, børste håret er skikkelig vondt. Umulig å vaske hår selv f.eks.. Så gikk det gradvis over etter noen uker. Jeg elsker å sove på magen og gjorde nok ikke det på ca et års tid etterpå. Ang smertene skal det sies at jeg ble operert før jeg fødte mine to barn uten smertelindring. Jeg vet ikke om jeg ville opplevd operasjonen like smertefull i dag, med erfaring fra fødsel. Jeg har i tillegg ammet i totalt seks år etter operasjonen, så puppene har definitivt fungert som de skulle i etterkant. Skal sies at følsomheten i brystene er noe redusert. Jeg er vanvittig fornøyd med resultatet og hadde gladelig gjort det igjen - lykke til! k 48 Anonymkode: bcd62...ea1
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Ikke legg under muskel. Da gror kapselen fast i brystbenet, og de kutter muskelen, noe som skaper mye problemer for mange. Double bubble og trykk som fører til større fare for ruptur og lekkasje. Anonymkode: 9f6c2...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april _ems skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har fått time til å legge inn brystimplantater i starten av mai. Jeg trenger ikke kommentarer på at det er unødvendig eller at jeg kommer til å angre, det er ikke det jeg spør om. Jeg er født med sterk grad av tubulære bryst som påvirker nakke og skuldre, og samtidig gir sår og sopp under brystene på sommeren (grunnet fukt og varme), og får det dekket av det offentlige fordi det er såpass hemmende i hverdagen. Mulig jeg hadde gjort det uavhengig av om det offentlige dekket det (fordi det spiller inn på psyken også), men det er en annen diskusjon. Jeg lurer derfor på om noen vil dele erfaring med å legge inn implantater? Jeg skal ta 230g i hvert bryst, så det er ikke for å få store bryster, men for å få den typiske brystformen, og samtidig få de mer symmetriske. (Vet ikke om gram spiller inn på smertene i etterkant, derfor jeg nevner det). La du over eller under muskel? Var det uutholdelig vondt i etterkant? Hvor lenge var det vondt? Når var du tilbake til hverdagslivet igjen? Om du har noen tips/triks å dele, kjør på - setter pris på alt som kan gjøre helingsprosessen litt lettere/mindre smertefull. Jeg kan dele litt erfaringer, da det virker som vi hadde litt samme ønsker for operasjonen. Jeg har også rundt 200 i hvert bryst og har nå en 75C i størrelse. Holdes fint på plass med sports-bh. Jeg har valgt en type implantat som oppfører seg som et bryst. Det er veldig lite «fast» om du skjønner, og det kan derfor settes inn med bare 2-3 cm hull. Jeg har derfor et veldig lite arr som ikke syns. Brystene oppfører seg derfor også som bryster og ser ut som bryster, ikke runde, veldig struttende eller så veldig faste. Når jeg ligger på rygg, siger de ut på siden og tilsvarende når jeg ligger på siden, så legger de seg nedover med tyngdekraften. Kan ikke kjenne implantatet. Kan ligge på magen uten å kjenne noe. Dette valgte jeg fordi jeg ønsket å fylle inn i den tomme huden som hang der, men ikke ønsket «silibangs» på noen som helst måte. Jeg hadde veldig lite smerter, men tok de samtidig som en annen operasjon som nok stjal litt fokus. Bare følg anbefalinger for bevegelse for best resultat. Anonymkode: 93ad5...4c9 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ikke legg under muskel. Da gror kapselen fast i brystbenet, og de kutter muskelen, noe som skaper mye problemer for mange. Double bubble og trykk som fører til større fare for ruptur og lekkasje. Anonymkode: 9f6c2...7d5 Akkurat dette, hvor implantater skal plasseres bestemmer ikke ts, det er helt og holdent avhengig av hvilken metode kirurgen mestrer. Mestrer han begge, så kan ts komme med ønske, men det er ikke dermed sikkert at kirurgen er enig med ts. Anonymkode: be58d...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat dette, hvor implantater skal plasseres bestemmer ikke ts, det er helt og holdent avhengig av hvilken metode kirurgen mestrer. Mestrer han begge, så kan ts komme med ønske, men det er ikke dermed sikkert at kirurgen er enig med ts. Anonymkode: be58d...2b2 Da er min anbefaling at TS finner en som mestrer over muskel, på en tilfredstillende måte. Hun bør bestrebe seg på dette. Under muskel er veldig omdiskutert, da det har vist seg å skape mye komplikasjoner over tid. Anonymkode: 9f6c2...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april La inn 190 gram i hvert bryst under muskel i 2016. Gikk helt fint. Måtte ta Paracet i et par dager i ettertid men var på ingen måte uutholdelig smerte. Lykke til, det går nok fint! Anonymkode: a38e5...2ca
AnonymBruker Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er min anbefaling at TS finner en som mestrer over muskel, på en tilfredstillende måte. Hun bør bestrebe seg på dette. Under muskel er veldig omdiskutert, da det har vist seg å skape mye komplikasjoner over tid. Anonymkode: 9f6c2...7d5 Når ts skal gjøre det offentlig kan hun ikke velge kirurg selv. Anonymkode: 1b41d...f72
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april La inn 300 g, over muskel. Syntes det første døgnet var vondt, men etter det så var det ikke vondt. Og det var heller ikke veldig vondt det første døgnet. Så jeg var tilbake til normalen veldig raskt. Mine ser og kjennes helt naturlige ut, hopper jeg så hopper brystene og. Jeg hadde alltid hatt fantastiske bryst, men mistet alt innhold etter amming. Anonymkode: 8c217...c5b
AnonymBruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke legg under muskel. Da gror kapselen fast i brystbenet, og de kutter muskelen, noe som skaper mye problemer for mange. Double bubble og trykk som fører til større fare for ruptur og lekkasje. Anonymkode: 9f6c2...7d5 Dette er bare tull. Hvor tar du det fra? Anonymkode: 11e93...179
AnonymBruker Skrevet 17. april #11 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er bare tull. Hvor tar du det fra? Anonymkode: 11e93...179 Nyere studier, men gjelder sepesielt anatomiske "gummybear" implantat. De skulle liksom ikke kunne lekke, men har nå vist seg å være en versting, spesielt plassert under muskel. Allergan er trukket fra markedet, men Eurosilikon og andre typer teksturerte implantat benyttes fremdeles her i landet. Det er også slik at kapsling er meget vanlig. Alle får kapsling(grad 1), men veldig mange får også hard kapsling over tid, og alle anbefales å bytte ut implantat etter 10 år, samt går til jevnlig kontroller der de undersøkes med MR og ultralyd. Når man legger under muskel er det mer komplikasjoner forbundet med fjerning og bytte av implantatet. Fordi kapselen gror fast til brystbenet i bakkant, og muskel i forkant. I tillegg er muskelen kuttet, og det er stor risiko for deformerte bryster, der muskelen "trekker" oppover, slik at man får bulker eller hakk innover (indents) nederst på brystet. Du kan lese om det her: https://cosmoclinic.no/plastisk-kirurgi-oslo/brystforstorrelse/fjerne-silikon "Dersom protesen ligger under brystmuskelen, sitter kapselen mot brystvevet i fremre nedre del, mot brystmuskelen i fremre øvre del og mot ribben i bakre del. I noen tilfeller er det mulig å gjøre en bloc med lav risiko for komplikasjoner, men som oftest utfører vi ikke en bloc-operasjon da fjerning av kapselen kan medføre skade på muskel og ribben og hull inn til lungen, også kalt pneumothorax. Studier fra USA har vist at 1 av 20 som får utført en bloc under muskelen får hull inn til lungen, hvilket er en svært alvorlig komplikasjon som medfører innleggelse på intensivavdeling på sykehus, og i verste fall kan være livstruende. På Cosmo Clinic setter vi sikkerhet og trygghet først og fjerner derfor ikke hele kapselen mot ribben dersom den sitter fastvokst og er vanskelig å fjerne, nettopp for å unngå slike komplikasjoner. I slike tilfeller fjerner vi så mye kapsel som det trygt lar seg gjøre, uten å skade noe." Anonymkode: 9f6c2...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #12 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nyere studier, men gjelder sepesielt anatomiske "gummybear" implantat. De skulle liksom ikke kunne lekke, men har nå vist seg å være en versting, spesielt plassert under muskel. Allergan er trukket fra markedet, men Eurosilikon og andre typer teksturerte implantat benyttes fremdeles her i landet. Det er også slik at kapsling er meget vanlig. Alle får kapsling(grad 1), men veldig mange får også hard kapsling over tid, og alle anbefales å bytte ut implantat etter 10 år, samt går til jevnlig kontroller der de undersøkes med MR og ultralyd. Når man legger under muskel er det mer komplikasjoner forbundet med fjerning og bytte av implantatet. Fordi kapselen gror fast til brystbenet i bakkant, og muskel i forkant. I tillegg er muskelen kuttet, og det er stor risiko for deformerte bryster, der muskelen "trekker" oppover, slik at man får bulker eller hakk innover (indents) nederst på brystet. Du kan lese om det her: https://cosmoclinic.no/plastisk-kirurgi-oslo/brystforstorrelse/fjerne-silikon "Dersom protesen ligger under brystmuskelen, sitter kapselen mot brystvevet i fremre nedre del, mot brystmuskelen i fremre øvre del og mot ribben i bakre del. I noen tilfeller er det mulig å gjøre en bloc med lav risiko for komplikasjoner, men som oftest utfører vi ikke en bloc-operasjon da fjerning av kapselen kan medføre skade på muskel og ribben og hull inn til lungen, også kalt pneumothorax. Studier fra USA har vist at 1 av 20 som får utført en bloc under muskelen får hull inn til lungen, hvilket er en svært alvorlig komplikasjon som medfører innleggelse på intensivavdeling på sykehus, og i verste fall kan være livstruende. På Cosmo Clinic setter vi sikkerhet og trygghet først og fjerner derfor ikke hele kapselen mot ribben dersom den sitter fastvokst og er vanskelig å fjerne, nettopp for å unngå slike komplikasjoner. I slike tilfeller fjerner vi så mye kapsel som det trygt lar seg gjøre, uten å skade noe." Anonymkode: 9f6c2...7d5 Her blander du. Allergan ble trukket fra markedet som følge av sannsynlig sammenheng med en meget sjelden krefttype, det var ikke pga lekkasje. Implantatene er ellers laget av en cohesive gel. Den er ikke flytende. Det er heller ikke slik at implantatet «gror» fast i skjelletet. Det er snakk om fjerning av hele eller deler av kapsel. Kapsel dannes rundt alle fremmedlegemer i kroppen. Det skjer også med pacemakere og ulike medisinske implantater som av medisinske årsaker opereres i kroppen. Anonymkode: 11e93...179
AnonymBruker Skrevet 17. april #13 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her blander du. Allergan ble trukket fra markedet som følge av sannsynlig sammenheng med en meget sjelden krefttype, det var ikke pga lekkasje. Implantatene er ellers laget av en cohesive gel. Den er ikke flytende. Det er heller ikke slik at implantatet «gror» fast i skjelletet. Det er snakk om fjerning av hele eller deler av kapsel. Kapsel dannes rundt alle fremmedlegemer i kroppen. Det skjer også med pacemakere og ulike medisinske implantater som av medisinske årsaker opereres i kroppen. Anonymkode: 11e93...179 Nei, det er ikke bare at de knyttes til kreft. De lekker også i stor grad, ved at de sprekker, og skaper totalruptur i kapselen. Kapselen gror fast til brystbenet, og dette er uheldig, fordi det ikke alltid kan fjernes, og kan skape uheldig resultat ved explant, der de med BII fordrer at hele kapselen fjernes. Og også ved bytte av implantat. Kapsel dannes hos alle ja, men det viser seg at det er veldig vanlig med grad 2 og 3 med tiden, og såkalt forkalkning som skader implantatet, og skaper ruptur, såvel som lekkasje av større partikler silikon til vevet rundt. Cohesive gel er helt klissete når den deles, og det lekker partikler som nesten er umulig å fjerne fra vevet rundt. Flere kvinner som tror alt er fint viser seg å ha totalruptur når de skal bytte eller fjerne. Det er i ferd med å bli et kjempeproblem. Vi har ikke noe register på hvor mange kvinner som har operert inn silikon, med det er nære 20%. Det har siste årene registrert mer og mer problemer knyttet til spesielt implantat som ligger under muskel. Anonymkode: 9f6c2...7d5
_ems Skrevet 17. april Forfatter #14 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 16.49): Hei! Jeg deler gjerne min erfaring selv om det er mange år siden jeg ble operert. Jeg fikk lagt inn silikon over muskelen og har samme størrelse på protesene som deg. Jeg er helt flatbrystet fra naturens side. I etterkant av operasjonen hadde jeg ganske så vondt i ca en uke. Jeg husker jeg beskrev det som være påkjørt av en buss. All muskulatur i overkroppen berøres og det å sette seg opp i senga, løfte armer, børste håret er skikkelig vondt. Umulig å vaske hår selv f.eks.. Så gikk det gradvis over etter noen uker. Jeg elsker å sove på magen og gjorde nok ikke det på ca et års tid etterpå. Ang smertene skal det sies at jeg ble operert før jeg fødte mine to barn uten smertelindring. Jeg vet ikke om jeg ville opplevd operasjonen like smertefull i dag, med erfaring fra fødsel. Jeg har i tillegg ammet i totalt seks år etter operasjonen, så puppene har definitivt fungert som de skulle i etterkant. Skal sies at følsomheten i brystene er noe redusert. Jeg er vanvittig fornøyd med resultatet og hadde gladelig gjort det igjen - lykke til! k 48 Anonymkode: bcd62...ea1 Tusen takk for at du deler din erfaring, selv om det er mange år siden du ble operert. Er egentlig smertene jeg er mest redd for, selv om jeg anser meg selv som en med relativt høy smerteterskel. Mulig jeg har blitt litt mer redd de siste to-tre årene, for da jeg var 18-19 var det ingenting som skremte meg med å gjennomgå operasjon og smerter i etterkant... AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 16.51): Ikke legg under muskel. Da gror kapselen fast i brystbenet, og de kutter muskelen, noe som skaper mye problemer for mange. Double bubble og trykk som fører til større fare for ruptur og lekkasje. Anonymkode: 9f6c2...7d5 Blir veldig takknemlig om du kan holde deg for god til å kommentere denne type ting, ettersom jeg ikke velger selv hvor jeg skal ha implantatene. AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 17.05): Jeg kan dele litt erfaringer, da det virker som vi hadde litt samme ønsker for operasjonen. Jeg har også rundt 200 i hvert bryst og har nå en 75C i størrelse. Holdes fint på plass med sports-bh. Jeg har valgt en type implantat som oppfører seg som et bryst. Det er veldig lite «fast» om du skjønner, og det kan derfor settes inn med bare 2-3 cm hull. Jeg har derfor et veldig lite arr som ikke syns. Brystene oppfører seg derfor også som bryster og ser ut som bryster, ikke runde, veldig struttende eller så veldig faste. Når jeg ligger på rygg, siger de ut på siden og tilsvarende når jeg ligger på siden, så legger de seg nedover med tyngdekraften. Kan ikke kjenne implantatet. Kan ligge på magen uten å kjenne noe. Dette valgte jeg fordi jeg ønsket å fylle inn i den tomme huden som hang der, men ikke ønsket «silibangs» på noen som helst måte. Jeg hadde veldig lite smerter, men tok de samtidig som en annen operasjon som nok stjal litt fokus. Bare følg anbefalinger for bevegelse for best resultat. Anonymkode: 93ad5...4c9 Tusen takk for at du velger å dele! Jeg var på konsultasjon og valgte implantat og størrelse for halvannet år siden, så husker ikke spesifikt hvilken type implantat jeg skal ha.. Kirurgen sa han måtte ta stilling til hvor implantatene skulle ligge når jeg kom til operasjon, for jeg var i en aktiv sykdomsfase med anoreksi på daværende tidspunkt, og hadde såvidt tippet over på undervekt i forhold til BMI. Gikk til behandling og jobbet med å bli bedre, så han ønsket å se hvordan "anatomien var" og hvor det ville være best å plassere implantatene. Godt å høre at det finnes noen der ute som ikke beskriver smertene som uutholdelige, det gir meg LITT ro i sjela!
_ems Skrevet 17. april Forfatter #15 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 18.58): La inn 190 gram i hvert bryst under muskel i 2016. Gikk helt fint. Måtte ta Paracet i et par dager i ettertid men var på ingen måte uutholdelig smerte. Lykke til, det går nok fint! Anonymkode: a38e5...2ca Oi, dette ga meg håp! Føler alle hiver innpå tramadol/oxynorm og nesten dør av smerter de første dagene... AnonymBruker skrev (21 timer siden): La inn 300 g, over muskel. Syntes det første døgnet var vondt, men etter det så var det ikke vondt. Og det var heller ikke veldig vondt det første døgnet. Så jeg var tilbake til normalen veldig raskt. Mine ser og kjennes helt naturlige ut, hopper jeg så hopper brystene og. Jeg hadde alltid hatt fantastiske bryst, men mistet alt innhold etter amming. Anonymkode: 8c217...c5b Tusen takk for at du deler!
AnonymBruker Skrevet 17. april #16 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 17.05): Jeg kan dele litt erfaringer, da det virker som vi hadde litt samme ønsker for operasjonen. Jeg har også rundt 200 i hvert bryst og har nå en 75C i størrelse. Holdes fint på plass med sports-bh. Jeg har valgt en type implantat som oppfører seg som et bryst. Det er veldig lite «fast» om du skjønner, og det kan derfor settes inn med bare 2-3 cm hull. Jeg har derfor et veldig lite arr som ikke syns. Brystene oppfører seg derfor også som bryster og ser ut som bryster, ikke runde, veldig struttende eller så veldig faste. Når jeg ligger på rygg, siger de ut på siden og tilsvarende når jeg ligger på siden, så legger de seg nedover med tyngdekraften. Kan ikke kjenne implantatet. Kan ligge på magen uten å kjenne noe. Dette valgte jeg fordi jeg ønsket å fylle inn i den tomme huden som hang der, men ikke ønsket «silibangs» på noen som helst måte. Jeg hadde veldig lite smerter, men tok de samtidig som en annen operasjon som nok stjal litt fokus. Bare følg anbefalinger for bevegelse for best resultat. Anonymkode: 93ad5...4c9 Kjenner jeg lurer på hva slags type implantat dette er?:) Anonymkode: 25870...a72
AnonymBruker Skrevet 17. april #17 Skrevet 17. april _ems skrev (10 minutter siden): Tusen takk for at du deler din erfaring, selv om det er mange år siden du ble operert. Er egentlig smertene jeg er mest redd for, selv om jeg anser meg selv som en med relativt høy smerteterskel. Mulig jeg har blitt litt mer redd de siste to-tre årene, for da jeg var 18-19 var det ingenting som skremte meg med å gjennomgå operasjon og smerter i etterkant... Blir veldig takknemlig om du kan holde deg for god til å kommentere denne type ting, ettersom jeg ikke velger selv hvor jeg skal ha implantatene. Tusen takk for at du velger å dele! Jeg var på konsultasjon og valgte implantat og størrelse for halvannet år siden, så husker ikke spesifikt hvilken type implantat jeg skal ha.. Kirurgen sa han måtte ta stilling til hvor implantatene skulle ligge når jeg kom til operasjon, for jeg var i en aktiv sykdomsfase med anoreksi på daværende tidspunkt, og hadde såvidt tippet over på undervekt i forhold til BMI. Gikk til behandling og jobbet med å bli bedre, så han ønsket å se hvordan "anatomien var" og hvor det ville være best å plassere implantatene. Godt å høre at det finnes noen der ute som ikke beskriver smertene som uutholdelige, det gir meg LITT ro i sjela! På ingen måte uutholdelige smerter, selv ikke med to operasjoner i en 😊 Anonymkode: 93ad5...4c9
Stjertmeis Skrevet 17. april #18 Skrevet 17. april Jeg tok 300 og 330 (eller deromkring) på hhv høyre og venstre for 4 år siden. Over muskel. Jeg tok vel de paracetene jeg fikk med meg, og fulgte skjemaet første og andre dagen, men merket i grunn knapt noe utover lett ubehag. Hvert fall ikke noe som jeg vil karakterisere som smerter. Så de smertestillende jeg hadde henta ut på resept før operasjonen endte med å gå ut på dato. Jeg hadde litt utfordringer med at ene såret brukte lang tid på å gro og bli tørt, men ingen infeksjon eller noe sånt. Det brukte bare litt lengre tid enn "normalt". Men det er ikke så unormalt for meg. Dette går nok bra uansett hvordan det arter seg for deg. Smerter er midlertidig i denne sammenheng. Bare følg instruksjonene nøye, og ha lav terksel for å ta kontakt etter operasjonen om det skulle være noe 😊 Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. april #19 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kjenner jeg lurer på hva slags type implantat dette er?:) Anonymkode: 25870...a72 https://motiva.health/nb/patients-ergonomix/ Anonymkode: 93ad5...4c9 1
_ems Skrevet 17. april Forfatter #20 Skrevet 17. april Stjertmeis skrev (49 minutter siden): Jeg tok 300 og 330 (eller deromkring) på hhv høyre og venstre for 4 år siden. Over muskel. Jeg tok vel de paracetene jeg fikk med meg, og fulgte skjemaet første og andre dagen, men merket i grunn knapt noe utover lett ubehag. Hvert fall ikke noe som jeg vil karakterisere som smerter. Så de smertestillende jeg hadde henta ut på resept før operasjonen endte med å gå ut på dato. Jeg hadde litt utfordringer med at ene såret brukte lang tid på å gro og bli tørt, men ingen infeksjon eller noe sånt. Det brukte bare litt lengre tid enn "normalt". Men det er ikke så unormalt for meg. Dette går nok bra uansett hvordan det arter seg for deg. Smerter er midlertidig i denne sammenheng. Bare følg instruksjonene nøye, og ha lav terksel for å ta kontakt etter operasjonen om det skulle være noe 😊 Lykke til! Tusen takk for at du deler! Jeg har hørt at det er litt mindre smertefullt over enn under muskel, og at recoveryprosessen går litt fortere - stemmer det? Veldig godt å høre at det fungerte med bare paracet, og at det ikke var uutholdelig vondt for deg. 💖 Kjipt med utfordringer knyttet til operasjon i etterkant, men godt å høre at det ikke var noe mer "alvorlig" enn det. Som du sier, smerter er midlertidig - og man holder vel ut. Har egentlig ikke så mye valg, så det er bare å stå i det og knaske smertestillende i verste fall... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå