Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to jenter på 13 og 11 år. Begge jentene bor 50/50 med meg og barnefar. 
Mens vi har levd hver for oss har jeg lagt merke til at jentene får på «eggeskall» rundt faren og søker mye bekreftelse og anerkjennelse hos han. Slik jeg ser det også så er de opptatt av å «please» han, for at han ikke skal bli sint, irritert og osv. Han er ikke voldelig, men jeg vet han lett kan «fyre opp» og blir irritert og sur. Nå når jentene har deres væremåte mor ham, kontra mot meg blitt forsterket og mye mer kontrastfull. Særlig 11 åringen min, har trukket seg unna meg. Når hun/ de møter ham, smiler de og viser stor entusiasme for å se han. Men meg er det så vidt de sier hei og ser knapt på meg. De svarer ikke på sms fra meg når de er hos han (det gjorde de for bare noen måneder siden), men de svarer alltid han.
11 åringen min hadde bilde av oss på tlf sin og bilde av pappen. Etter hun var hos pappaen har hun tatt bort det med oss, og har bare av han, henne og søsteren. Jeg nevnte det for henne og da tok hun tilbake bildet med meg. Nå har det samme skjedd igjen. Jeg har forsøkt å snakke med dem om hvordan jeg opplever det, og sier at jeg er her for dem, men de viser tydelig at dette er noe de ikke ønsker og prate om, blir litt oppførte og unnskylder de ulike situasjonene med med ulike ting. Jeg vil bare være en trygg og stabil havn for mine døtre, og vil at de kan føle at de kan være seg selv med meg. 
Jeg er bare så redd for å miste helt den mentale kontakten og det gode forholdet vi en gang hadde. Særlig hos min 11 årring som nå knapt snakker med meg og sover kun med bamsen hun fikk av pappaen og søsteren sin. (Bamsen hin var så glad i alle år fra mormoren sin, har hun de siste månedene ikke rørt). Det gjør bare så vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 0c5f0...50d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Etter hun var hos pappaen har hun tatt bort det med oss, og har bare av han, henne og søsteren. Jeg nevnte det for henne og da tok hun tilbake bildet med meg

Hvem er det du mener gjør at hun går på eggeskall…?

Anonymkode: 267b3...79e

Skrevet

Jentene går på egge skal rundt pappaen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem er det du mener gjør at hun går på eggeskall…?

Anonymkode: 267b3...79e

Jentene går på eggeskall rundt pappen, slik jeg opplever det.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de frykter han? 

Anonymkode: c4f8a...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...