AnonymBruker Skrevet 16. april #41 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg hadde penger faktisk løst alle mine problemer. Jeg hadde sagt opp den kjedelige jobben og satset på foretaket jeg er i ferd med å bygge opp, der fremskritt går sakte nettopp fordi jeg må ha en fulltidsjobb på siden. Jeg hadde realisert drømmen om dyrehold, fikset tennene mine (de er ødelagt grunnet kronisk sykdom og medisiner, men Helfo har avslått søknad om dekning av utgifter), innredet treningsrom i huset, kjøpt større hus og outsourcet en del av oppgaver jeg i dag må utføre selv. Derfor forstår jeg ikke folk som mener at penger ikke kan kjøpe lykke. All den tid forskning viser at mennesker med penger ofte er mer suksessfulle, har bedre helse osv. Anonymkode: f2596...33a Man blir ikke lykkeligere av penger nødvendigvis Anonymkode: 3bacd...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #42 Skrevet 16. april Snublefot62 skrev (1 time siden): Du kan ikke kjøpe lykke, nei. Men du kan redusere stress, belastning og bekymringer. For eks redusert stilling. Som gir deg mer fritid og for deg, lykke. Eller treningsrom, som er noe du ønsker. Joda. Jeg ble svært mye lykkeligere av å ha mye penger da jeg arvet. Dette er individuelt, som det aller meste. Anonymkode: e311c...154 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #43 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man blir ikke lykkeligere av penger nødvendigvis Anonymkode: 3bacd...b6a Det kan man fint bli. Anonymkode: e311c...154 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #44 Skrevet 16. april Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg har en jobb jeg trives i med en lønn som er mer enn god nok for min livsstil. Jeg tar derfor aldri ekstravakter, fordi pengene er ikke verdt det. Jeg vil heller ha fritida mi i fred enn å bruke den for å få inn noen ekstra kroner. Jeg hadde selvsagt aldri sagt nei til å få 1 million servert og takker heller ikke nei til et godt lønnsoppgjør. Men jeg gjør ingenting ekstra for å få tak på noen kroner ekstra, rett og slett fordi pengene er ikke verdt det. Anonymkode: 2468e...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #45 Skrevet 16. april Snublefot62 skrev (1 time siden): Er psykolog nødvendig for å ha et lykkelig liv? Skjønner ikke helt? 🤔 Ikke nødvendigvis psykolog, men noe annet eller ett tillegg til dop siden de så ofte ender opp med selvmord (via overdose). Anonymkode: 7cfbc...ee0
AnonymBruker Skrevet 16. april #46 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Så man kan kjøpe lykke altså. Anonymkode: ec72c...187 Er vel mer som at penger kan legge til rette for lykke om man forvalter dem rett. Å ha penger i seg selv gir ikke automatisk lykke, men det kan gi mindre bekymringer. Det er fortsatt opp til hver enkelt å forvalte pengene, slik at de kan bidra til feks økt livskvalitet. Å være rik kan gjøre vondt verre for noen. Det har jeg sett mange eksempler på. De som ikke har det godt med seg selv, og som har penger til det, kan kjøpe seg en "flukt" ofte med narkotiske stoffer involvert. Det er det motsatte av lykke mener jeg. Anonymkode: 19f28...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #47 Skrevet 16. april Vi har det bra økonomisk, eier eget hus som vi bygde da alt var mye billigere enn nå så vi har relativt lavt lån i forhold til andre, vi tjener greit og har det veldig fint med hverandre og barna. Allikevel hadde mer penger gitt oss mer lykke Vi kunne reist mer (å reise med 4 barn er dyrt så ikke noe vi gjør ofte nå), vi kunne kjøpt nyere bil, hatt mer penger til overs osv. Anonymkode: f0bf9...4e3
AnonymBruker Skrevet 16. april #48 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Penger (opp til et visst punkt) kan gjøre deg mer lykkelig. Men hvis du sliter psykisk fra før, så vil ikke penger hjelpe. Se hvor mange styrtrike musikere og skuespillere som har tatt selvmord. Anonymkode: fbd03...a42 Å være veldig kjent er en ensom tilværelse der du er omringet av mennesker du ikke vet om du kan stole på, og du kan ikke leve et vanlig liv. Jeg tror det er det som knekker dem. En styrtrik ukjent person vil nok uansett ha det mye bedre med seg selv. Der er meningsløst å sammenligne der å være rik ukjent og lykkelig, med det å være rik kjendis og ulykkelig. Anonymkode: 57d4b...00c
AnonymBruker Skrevet 16. april #49 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man går fra fattig/blakk til en god økonomi så øker lykkefølelsen. Hva " man " gjør er jo ikke likt fra alle. Jeg kan med hånda på hjertet si at hos meg har ikke lykken økt fordi om kontoen vokste. Det er helt andre ting som teller i livet. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da blir man jo kvitt angsten for å ikke klare seg økonomisk og føler en lettelse over å kunne betale alle regninger og utgifter uten problemer. Hvis man går fra god økonomi til enda bedre økonomi blir man ikke nødvendigvis lykkeligere, med mindre man er veldig materialistisk og finner ekte glede i døde gjenstander. Uansett nytter det ikke med masse penger om man blir syk eller mister noen man er glad i. Anonymkode: abd42...4ee Anonymkode: 25982...99e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #50 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Joda. Jeg ble svært mye lykkeligere av å ha mye penger da jeg arvet. Du ble lykkelig når noen døde så du fikk pengene? AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er individuelt, som det aller meste. Anonymkode: e311c...154 Anonymkode: 25982...99e
AnonymBruker Skrevet 16. april #51 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): For meg hadde penger faktisk løst alle mine problemer. Jeg hadde sagt opp den kjedelige jobben og satset på foretaket jeg er i ferd med å bygge opp, der fremskritt går sakte nettopp fordi jeg må ha en fulltidsjobb på siden. Jeg hadde realisert drømmen om dyrehold, fikset tennene mine (de er ødelagt grunnet kronisk sykdom og medisiner, men Helfo har avslått søknad om dekning av utgifter), innredet treningsrom i huset, kjøpt større hus og outsourcet en del av oppgaver jeg i dag må utføre selv. Derfor forstår jeg ikke folk som mener at penger ikke kan kjøpe lykke. All den tid forskning viser at mennesker med penger ofte er mer suksessfulle, har bedre helse osv. Anonymkode: f2596...33a Vel. Penger kjøper ikke kjærlighet, ærlighet og noe viktig å bry seg om. Penger gjør noen sider av livet enklere. Men det er også alt. Anonymkode: c6015...722 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #52 Skrevet 16. april For meg er penger bare et nødvendig onde. Det gjør ingenting med meg å få de inn på konto. Jeg kan betale regningene og kjøpe med mat ja, men det i seg selv gjør meg ikke lykkelig. Anonymkode: 25982...99e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #53 Skrevet 16. april Altså. Det hjelper jo på at man ikke trenger å være bekymret for hver regning som kommer. Men lykkelig trur jeg ikke du blir av å ha en del penger. Du må ha så mye mer enn det. Anonymkode: ffc99...d7e 2
Gregarious Skrevet 16. april #54 Skrevet 16. april Penger kan kjøpe lykke, du er lykkeligere til mer penger du har. Nyere forskning viser også at en blir lykkeligere jo mer en tjener selv etter en har passert 800.000+. Det betyr selvsagt ikke at en er garantert noe lykkelig liv om en har mye penger, men sannsynligheten øker. 1 1
Real Virtuality Skrevet 16. april #55 Skrevet 16. april De som sier at penger ikke betyr noe, er rikfolk. Særlig arvinger. Alle fattigfolk vet hvor mye penger betyr. Det gjør også self made-milliardærer. 4 1 2
Doloressa Skrevet 16. april #56 Skrevet 16. april Jeg hadde vært mye mere lykkelig om jeg ikke hadde trengt å betale skatt og kunne heller spart disse pengene til pensjon & evt. fremtidige helseproblemer. Jeg betaler over 400k i skatt i året. Hvor går alle disse pengene? De kommer ikke til nytte for meg i hvertfall. Ikke rart at alle rikingene har forlatt Norge når man blir straffet for å være smart og oppegående. Helt latterlig med nesten 40% utbytte skatt på aksjegevinst. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #57 Skrevet 16. april Jeg hadde fått et enklere liv med penger, men når jeg føler at jeg har et lykkenivå på 8,5 på minstetrygd, med kronisk sykdom, masse gjeld og ingen eiendeler, så føler jeg ikke det er pengene som gjør meg lykkelig. Jeg er lykkelig fordi jeg har familie og gode venner, drømmer, håp og klarer å se det positive i det negative. Jeg tror lykke handler om perspektiv. Anonymkode: bd57a...37a 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #58 Skrevet 16. april Jeg har hatt både veldig dårlig råd og veldig god råd. Jeg har slitt med depresjon uansett hva som står på konto. Så lykke får man ikke. Men lettere hverdag på mange måter. Samtidig så jobber jeg jo mye mer nå enn når jeg hadde dårlig råd. Og barna har blitt større og krever mer oppfølging. Så livet er stressende nå. Og ingen av disse tingene vil jeg overlate til noen andre. Men vi har fin bil, fint hus, deilige ferier. Slipper å bekymre oss veldig mye for økonomi. Prøver å nyte det, men stresset i livet er der i større grad enn før da jeg hadde dårlig råd. Anonymkode: b62fd...a09 2
Blått Skrevet 16. april #59 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): For meg hadde penger faktisk løst alle mine problemer. Jeg hadde sagt opp den kjedelige jobben og satset på foretaket jeg er i ferd med å bygge opp, der fremskritt går sakte nettopp fordi jeg må ha en fulltidsjobb på siden. Jeg hadde realisert drømmen om dyrehold, fikset tennene mine (de er ødelagt grunnet kronisk sykdom og medisiner, men Helfo har avslått søknad om dekning av utgifter), innredet treningsrom i huset, kjøpt større hus og outsourcet en del av oppgaver jeg i dag må utføre selv. Derfor forstår jeg ikke folk som mener at penger ikke kan kjøpe lykke. All den tid forskning viser at mennesker med penger ofte er mer suksessfulle, har bedre helse osv. Anonymkode: f2596...33a Spørs litt hva du ligger i ordet lykke. Om jeg hadde blitt lykkelig av å lete rundt i søppelkasser etter mat? Nei. Om jeg hadde blitt 2 millioner i årslønn? Nei. Penger er for meg frihet ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #60 Skrevet 16. april Real Virtuality skrev (26 minutter siden): De som sier at penger ikke betyr noe, er rikfolk. Særlig arvinger. Alle fattigfolk vet hvor mye penger betyr. Det gjør også self made-milliardærer. En eks av venninna mi var så blærete på det der. Han er sønn i en av Norges rikeste familier, ikke en profilert en, men gamle penger. Hadde ingen økonomiske bekymringer, gadd ikke studere. Følte seg så moralsk overlegen alle andre fordi han bodde i en gapahuk i skogen og levde etter friganisme. Lett for han som hadde fri hele dagene og hadde verdens største luftmadrass å falle tilbake på. Snakket ustanselig om hvordan vi ikke måtte la penger styre livet, mens han på et tidspunkt fikk 500 000 kroner på konto i julegave. Anonymkode: 57d4b...00c 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå