Gå til innhold

Dette med å "gå lei" av partner, er det andre som unngår forhold på grunn av det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo egentlig flere grunner til at jeg unngår både forhold og intime relasjoner, men noe jeg har erfart i to forhold så langt (mine to eneste), er at jeg går lei av partner etter et par år. 

Følelsene forsvinner, jeg vil ikke ha sex lenger, og jeg har jo med begge selv prøvd å fikse dette. Har ikke fortalt de om det, for det er jo trist å høre at en partner har mistet følelser. Prøvd å "sprite opp" sexlivet, gjøre ting sammen, få tilbake gnisten, men den har forsvunnet for godt. I starten er alt sammen veldig fint, ofte sex og mange gode følelser, men så da etter 1-2 år så drømmer jeg om å komme hjem til tom leilighet...

Andre som har erfart dette og hvorfor er det sånn? Har ikke vært utro eller ønsket å være det, får ikke følelser for andre underveis i forholdet, men jeg blir rett og slett bare lei og mettet. Har også prøvd å være borte fra hverandre en litt lengre periode for å se om jeg begynner å savne han, men nei. 

Har nå fått følelser for en fyr og jeg er litt redd for å ta et skritt videre nettopp på grunn av dette. For selv om det er veldig fint å være forelsket og være nær noen, så vet jeg at det forsvinner raskt. 

Anonymkode: 332a5...89a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Så jeg går ikke lenger enn å være særboer kjæreste, fordi jeg vet jeg blir lei etter forelskelsesfasen. Som kan vare alt opp til 1-3 år. Litt slitsom å måtte bytte partner, men samtidig spennende da og veldig greit at det sjeldent er jeg som ender opp såret. 

Anonymkode: 4e505...bc0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel typisk her du må ta valget, om du skal elske ham eller ikke - og så langt har du valgt å ikke elske ham. Du sier du går lei, og det gjelder vel oss alle på ulike stadier. Men å elske er noe du må velge hver dag når du ikke lenger kan flyte på forelskelsen. 

Jeg tenker at du kanskje forventer for mye av hva en partner skal tilføre ditt liv, og når du opplever at partneren din ikke kan dekke alle dine behov til enhver tid så går du lei. Kanskje du glemmer at du også i et forhold blir nødt til å ta ansvar for din egen lykke, slik du nødvendigvis må når du er alene? 

Anonymkode: 5dddd...7c5

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel typisk her du må ta valget, om du skal elske ham eller ikke - og så langt har du valgt å ikke elske ham. Du sier du går lei, og det gjelder vel oss alle på ulike stadier. Men å elske er noe du må velge hver dag når du ikke lenger kan flyte på forelskelsen. 

Jeg tenker at du kanskje forventer for mye av hva en partner skal tilføre ditt liv, og når du opplever at partneren din ikke kan dekke alle dine behov til enhver tid så går du lei. Kanskje du glemmer at du også i et forhold blir nødt til å ta ansvar for din egen lykke, slik du nødvendigvis må når du er alene? 

Så mye arbeid, what is Even the point loving anyone 😅 høres slitsomt ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler vel bare om at du ikke har funnet den rette. Jeg har alltid blitt fort lei, men blir ikke lei mannen min som jeg nå er gift med. 

Anonymkode: 1f317...ade

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er forelsket i forelskelsen, du kommer til å evig jage den deilige rusen av å være forelsket. Du dyrker den så mye at du ikke lærer deg å elske en person på et dypt nivå, det er rett og slett trist.

Anonymkode: 6b528...e2d

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så mye arbeid, what is Even the point loving anyone 😅 høres slitsomt ut. 

Nei, kjærligheten er ikke for alle :) For noen holder det med begjær

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette kjenner meg ikke igjen i. Jeg går bare lei rett og slett. Det er ikke noe han gjør galt. Jeg går bare lei. 

Men jeg tror du har rett i det angående det med å velge å ikke elske, for det å elske er jo en plikt og ikke en følelse eller noe som er styrt av følelser. Det er et valg man tar for at et forhold skal fungere på sikt. Men jeg har ikke følelser til stede som gjør at jeg ønsker dette. 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du er forelsket i forelskelsen, du kommer til å evig jage den deilige rusen av å være forelsket. Du dyrker den så mye at du ikke lærer deg å elske en person på et dypt nivå, det er rett og slett trist.

For et merkelig svar, jeg jager da ingenting. Har som sagt følelser for noen nå, men tenker det er best å bare gå videre. Men forelskelse er jo hundre ganger bedre enn kjærlighet, for kjærlighet er styrt av plikt, og ikke gode følelser. 

Anonymkode: 0c141...20d

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Handler vel bare om at du ikke har funnet den rette. Jeg har alltid blitt fort lei, men blir ikke lei mannen min som jeg nå er gift med. 

Anonymkode: 1f317...ade

Det kan hende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, kjærligheten er ikke for alle :) For noen holder det med begjær

Det er jo litt trist å tenke slik...

Da kan man gå glipp av noe veldig stort!

Anonymkode: c4cf2...4de

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare har to forhold bak deg høres det mer ut som du ikke har funnet den rette. Den rette blir du ikke lei av! Da føler man en naturlig tilhørighet på et dypere plan. Jeg har en drøss av forhold bak meg, ble forelska og gikk lei, trodde nesten det var noe galt med meg. Så møtte jeg mannen min, og mer enn 10 år senere er jeg fortsatt ikke lei. Jeg elsker å være sammen med ham. 

Anonymkode: bd3ad...793

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt lik. Har valgt å ikke innlede noe romantisk lenger pga det. Går alltid lei av menn etter 1-3 år.

Spesielt om man bor sammen. Da forsvinner alt av romantiske og seksuelle følelser etter et par år.

Er så gammel nå at jeg ikke måå ha en mann - men er jo hyggelig av og til å date litt da 😉 

Men sex uten følelser eller i et forhold gidder jeg ikke.

Anonymkode: 30237...0d4

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men jeg tror du har rett i det angående det med å velge å ikke elske, for det å elske er jo en plikt og ikke en følelse eller noe som er styrt av følelser. Det er et valg man tar for at et forhold skal fungere på sikt.

---Wow, følesen av å elske en er så sterk. Forelskelse er intenst, men når du elsker en person, eller et par elsker hverandre så er den følesen unik.  Kan ikke velge å elske en person, det er det følelsene som styrer.  

Men har du ikke opplevd følesen av å elske en, sjønner at det kan være vanskelig å forstå.. ❤️

Anonymkode: 209c4...e58

AnonymBruker
Skrevet

Kun en bekreftelse på det gamle ordtaket, enkelte kvinner blir aldri fornøyd, aldri. 

Hvis en kvinne kun har korte forhold bak seg så gjør man det lurt å la andre få henne. 

Anonymkode: 5cbae...7f4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kun en bekreftelse på det gamle ordtaket, enkelte kvinner blir aldri fornøyd, aldri. 

Hvis en kvinne kun har korte forhold bak seg så gjør man det lurt å la andre få henne. 

Anonymkode: 5cbae...7f4

Hvor leser du at man har kun korte forhold selv om man går lei?

Jeg var gift i 12 år - tross at jeg var drittlei etter 3 år 😉 

Før det var jeg samboer i 5 år - før jeg fikk barn.

Etter det har jeg funnet ut at forhold ikke er for meg - ihvertfall ikke samboerskap.

Anonymkode: 30237...0d4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette kjenner meg ikke igjen i. Jeg går bare lei rett og slett. Det er ikke noe han gjør galt. Jeg går bare lei. 

Men jeg tror du har rett i det angående det med å velge å ikke elske, for det å elske er jo en plikt og ikke en følelse eller noe som er styrt av følelser. Det er et valg man tar for at et forhold skal fungere på sikt. Men jeg har ikke følelser til stede som gjør at jeg ønsker dette. 

For et merkelig svar, jeg jager da ingenting. Har som sagt følelser for noen nå, men tenker det er best å bare gå videre. Men forelskelse er jo hundre ganger bedre enn kjærlighet, for kjærlighet er styrt av plikt, og ikke gode følelser. 

Fornektelser og bortforklaring for deg selv, du er bare ute etter sommerfugler i magen og gøy, men distrahert av sokker på gulvet. Du elsker ingen

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke møtt den rette. Den rette blir du ikke lei av, det er jo forskjellen.

Ble lei av mange før jeg møtte mannen min. 

Anonymkode: 38f18...83e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var slik, det gikk til og med enda raskere. Noe som irriterte. Kom meg ikke til samboerskap en gang, da jeg synes vi så nok til hverandre. Gjelder også venninner, kan gå litt lei i perioder. 

Men mannen blir jeg aldri lei. Det har vært godt og gøy og riktig å være mest mulig sammen, i over 20 år nå. Jeg kan sette pris på en rolig morgen, en kveld alene. Men jeg virkelig hater det om man her på reise noen dager. Og det er fortsatt gode samtaler, felles måltider, armkrok i sofaen, og alt det der. 

Anonymkode: ce24e...a95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fornektelser og bortforklaring for deg selv, du er bare ute etter sommerfugler i magen og gøy, men distrahert av sokker på gulvet. Du elsker ingen

Hvorfor ble du så provosert av dette? Jeg beklager om du nettopp har gått igjennom et brudd eller har noen på kroken som ikke er interessert i noe langvarig, men jeg er ikke den personen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du har ikke møtt den rette. Den rette blir du ikke lei av, det er jo forskjellen.

Ble lei av mange før jeg møtte mannen min. 

Anonymkode: 38f18...83e

Er flere som skriver det så kan ligge noe i det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...