AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:31 #1 Del Skrevet onsdag kl 08:31 Hvilke jobber har dere? Hvilke utdannelse? Lønn? Lett å få jobb? Trives? Jeg har bachelor i et yrke innenfor helse og har jobbet med dette i mange år. Er over 30. kvinne. Jeg har så inderlig lyst å jobbe med noe jeg faktisk liker å holde på med. Noe som gir meg *noe* positivt… Har alltid tenkt på disse utdannelsene innen gartner, dyr, friluft, natur… div. Men har alltid tenkt det er vanskelig å få jobb, dårlig betalt osv. Så valgte et mer sikkert (men kjipt) yrke. Så føler jeg bare veldig nå at det hadde vært så fint å jobbet med noe man likte. Heller gått litt mer ned i lønn. Samtidig kan det jo ikke være alt for lite. Noen tanker? .. Anonymkode: 7999c...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:07 #2 Del Skrevet onsdag kl 09:07 Jeg er ikke helt i målgruppa, siden jeg IKKE jobber med dette... Men har en bachelor i økologi og naturforvaltning, og master i biologi. Og det er vanskelig å få jobb 😅 Så jeg har endt opp med en karriere innen noe helt annet (og trives med det heldigvis). De jobbene hvor man ikke trenger utdanning/kun kort utdanning, er som regel veldig dårlig betalt. De jobbene som krever master (statlig naturforvaltning o.l.) kan være godt betalt og givende, men der er det som regel mange om beinet, og vanskelig å få jobb. Så for meg har det forblitt en fin hobby i stedet. Håper du finner ut av det! Anonymkode: 0918d...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet onsdag kl 18:19 #3 Del Skrevet onsdag kl 18:19 (endret) Jeg kjenner flere som jobber i Dnt, og de har jo en del kontorarbeid, men er mye ute også. Kjenner også til ei som jobber i Jeger og fiskerforbundet (eller noe sånt). Tror ikke de tjener fett, men får jobbe med natur og diverse annet. Jeg vet noen er utdannet innen helse også. Det er ulike botaniske hager rundt fordi som jo må driftes av noen, kanskje det kunne vært noe? Om du bor nær en dyrepark så kan det gjerne være noe der? Jeg hadde nok ikke kastet håndkle på en sikker jobb for noe med veldig dårlig lønn. Da skulle jeg trivdes veldig dårlig. Det er likevel fint å utvide horisonten litt, og kunne du vært frivillig noe sted for å se om du hadde trivdes? Kan være alt fra dyrevernorganisasjon som redder katter og kaniner, til Dnt og speideren. Det finnes enormt mye og mye innenfor de ulike her også. 30årene er ingen alder så kan du kan prøve ut litt, og trivsel betyr jo veldig mye, men jeg hadde nok prøvd å fylle fritiden min med en del før jeg eventuelt byttet beite. Det er meg da, du må følge ditt hjerte. Endret onsdag kl 18:19 av Daisy-love Leif. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:06 #4 Del Skrevet torsdag kl 09:06 Bøndene skriker etter avløsere. Men da skal en jo kunne alt av dyrestell, traktorkjøring, gårdsdrift osv. En får opplæring da. Prøv mitt i helger og se om du trives? Som anonym bruker …757 er jeg utdannet innen naturforvaltning og jobber med noe helt annet. Det er så utrolig mange om beinet og få stillinger. Botaniske hager krever minimum gartnerutdanning, ofte master i botanikk eller landskapsarkitektur. Dyreparker starter ofte med agronom/fagarbeider i dyrefag, biolog/zoolog. Men har du kompetanse som kan brukes hos «Inn på tunet»-steder? Der kombinerer en jo ofte gårder og helse Anonymkode: ab7db...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet torsdag kl 09:08 #5 Del Skrevet torsdag kl 09:08 Du kan evt ta kurs og bli utdannet hundeinstruktør. Evt med videreutdanning innen problematferd slik at du kan også kan ha privattimer om du vil. Så kan du teste det ut først som en hobby/bi-inntekt, både for å se om du trives med det, men også for å bygge opp erfaring og kompetanse. Over tid så kan du, hvis du ønsker, starte ditt eget firma og jobbe 100% som instruktør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:15 #6 Del Skrevet torsdag kl 14:15 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bøndene skriker etter avløsere. Men da skal en jo kunne alt av dyrestell, traktorkjøring, gårdsdrift osv. En får opplæring da. Prøv mitt i helger og se om du trives? Som anonym bruker …757 er jeg utdannet innen naturforvaltning og jobber med noe helt annet. Det er så utrolig mange om beinet og få stillinger. Botaniske hager krever minimum gartnerutdanning, ofte master i botanikk eller landskapsarkitektur. Dyreparker starter ofte med agronom/fagarbeider i dyrefag, biolog/zoolog. Men har du kompetanse som kan brukes hos «Inn på tunet»-steder? Der kombinerer en jo ofte gårder og helse Anonymkode: ab7db...8ab Det er omtrent ingen som tjener så lite som «assistenter i husdyrproduksjon» eller hva de kaller det i statistikken. Så det anbefales IKKE. Det er bare å sjekke lønnsstatistikken! Naturforvaltning er vanskelig å få jobb med, ja. Master er et must, selv da er det vanskelig. Men noen jobber er det, selvsagt. Du får lett jobb med dyrepleier-utdanning, men det er masse stress og lønna er under enhver kritikk, så det fraråder jeg. Anonymkode: 9dcb4...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå