Gjest gjest idag Skrevet 19. november 2002 #1 Skrevet 19. november 2002 Vi har brukt EL tester for å finne ut når jeg hadde EL, vi hadde sex den dagen jeg fikk pos. test + dagen før, men ikke dagen etter...er det da sannsynlig at det blir en gutt?? Har noen her som har brukt EL tester fått jente??
Silfen Skrevet 20. november 2002 #2 Skrevet 20. november 2002 Like stor sjanse vil jeg tro. Ok, jeg er ikke helt inni dette men, here goes: jentesædceller overlever lenger. At du fikk en positiv test (hvilket merke forresten) betyr ikke at du hadde el den dagen, men at du kommer til å få el i løpet av ca de neste 48 timene. Så skal egget ha tid på seg til å reise nedover og møte sædcellene. Sånn som jeg har forstått det, og ikke ta dette som 100% riktig, så vil sex et par dager etter el gi større sjanse for gutt. Da fordi det er mer guttesædceller i livet som kan nå egget, enn når du har sex når egget ikke er løsnet ennå. Skjønte du det? (skjønte JEG det?? )
Gjest gjest. Skrevet 20. november 2002 #3 Skrevet 20. november 2002 Ja, starfish, tror jeg skjønte det ;-) Jeg brukte snartgravid's el-tester, er det forskjell på typene tror du???
Silfen Skrevet 20. november 2002 #4 Skrevet 20. november 2002 Tror Clear Plan er de beste på markedet, men også de desidert dyreste. Jeg har prøvd persona, uten monitor, bare for å prøve liksom. Men det var noen som sa at resultatet ikke alltid blir så godt på de monitortestene når man ikke bruker monitor. Om SG`s tester har jeg hørt så mye...
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2002 #5 Skrevet 22. november 2002 Dette lærte jeg en gang av min mamma, et gammelt kjerringråd: Dette er altså for å "få" jente(aldri sikkert...) Dere er avholden i ca to uker, der mannen heller ikke har utløsning.(Noen menn får jo det i løpet av en så lang periode men...) Etter to uker setter dere i gang. Det er visst slik at de sæd som da lever, og ligger fremst er jente-sædceller. Om det er sant vet jeg ikke.... Mamma sier det fungerte med henne, men jeg kan jo også være ren flaks også :D Så det jeg da mener er at hadde dere mye sex før eggløsningen din, er sjansen størst for at det blir gutt.... Men vi vet jo at alle kjerringråd ikke er til å stole på :blunke: Klem fra meg og lilleputt(9+1)
trifolii Skrevet 22. november 2002 #6 Skrevet 22. november 2002 Hei! Hvordan EL-tester fungerer, skal jeg ikke uttale meg om. Mulig at de gir svar sånn at å ha sex et par dager etter positivt utslag gi større sjanse for gutt. Det er imidlertid "liten vits" å ha sex to dager etter eggløsning!! Egget lever kun kort tid, og et par dager er for lenge for egget å vente. Men sædcellene kan leve betydelig lenger (opptil 72 timer vel?). Jentesædcellene er regna som mer seigliva enn guttesædcellene, mens guttesædcellene er regna som raskere enn jentesædcellene. Så "oppskrifta på jente" blit vel å ha sex en dag eller to før EL, og ikke no på selve EL-dagen. Mens "oppskrifta på gutt" ser ut til å være å ha mye sex rundt EL. Så "meg og lillegutt" sin oppskrift på jente er nok ikke så dum. Kanskje bare litt kjedlig Klem Trifoliii
Gjest sexysadie Skrevet 23. november 2002 #7 Skrevet 23. november 2002 Hvorfor så oppsatt på å få ett bestemt kjønn?? er ikke d viktigste at barnet er friskt og velskapt??
Silfen Skrevet 23. november 2002 #8 Skrevet 23. november 2002 Er det ikke alltid det da SexyS? Men det går vel an å prøve på en gutt om man har f.x to jenter fra før? Hva er så galt med det da? Det er jo ikke som om man driver å skiller sæd for å befrukte et egg og gjøre kvinnen gravid via ivf er det?
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2002 #9 Skrevet 23. november 2002 Er det ikke alltid det da SexyS? Men det går vel an å prøve på en gutt om man har f.x to jenter fra før? Hva er så galt med det da? Ja dette er galt; det er å tukle med skaperverket.
Silfen Skrevet 23. november 2002 #10 Skrevet 23. november 2002 Så det vil si at du må ha sex alle dagene før, under og etter el, slik at det skal bli like stor sjanse for at det skal bli gutt eller jente. Tror jeg ler meg skakk gjest, om du trodde du skulle klare å provosere nå, tok du feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå