AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Har noen av dere spurt om å få feriepenger i mai og fått innvilget? Si om du jobber privat eller offentlig og. Anonymkode: b9709...c9f
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Feriepenger utbetales mot avvikling av ferie. Anonymkode: 0f623...b97 1 1
Udyrisk Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Feriepenger utbetales mot avvikling av ferie. Anonymkode: 0f623...b97 Og det betyr?
Båtsjåfør Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Udyrisk skrev (3 timer siden): Og det betyr? det betyr at du får feriepenger når du tar ferie. 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Båtsjåfør skrev (Akkurat nå): det betyr at du får feriepenger når du tar ferie. Så om jeg tar i april så får jeg da? Anonymkode: b9709...c9f
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april Båtsjåfør skrev (23 timer siden): det betyr at du får feriepenger når du tar ferie. Ja som regel men folk flest med månedslønn har vel avregning i juni eller juli? Så å si ingen arbesigivere utbetaler litt og litt ut fra når folk tar ferie? Hos oss, dersom du vil ha feriepengene tidligere, må du planlegge og avvikle hovedferien tidligere enn juni, og da både trekkes ferie og få feriepenger da. Så går juni måned som vanlig med vanlig lønn. Anonymkode: 1cd9d...e22 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 10.11): Har noen av dere spurt om å få feriepenger i mai og fått innvilget? Si om du jobber privat eller offentlig og. Anonymkode: b9709...c9f Ja, grunnet uttak av ferie i mai. Offentlig. Da jeg jobbet i det private, i en liten bedrift, kunne vi få feriepengene når enn vi ønsket det. Med andre ord, bedriften brøt loven etter hva jeg kan se, men sånt skjer jo. Jeg kunne droppe alt uttak av ferie, ta ut feriepenger etter ønske, og heller bare jobbe på. Vi dekket det under visse AML-bestemmelser ifm. prosjektansatte og diverse annen triksing. Anonymkode: 8ec78...aac
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Vi får ikke det. Feriepengene jobber som junilønn. Det er ingen mulighet til å få det utbetalt før. Jobber i det offentlige. Anonymkode: 200e7...99a
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april Her også blir feriepengene utbetalt i juni, da blir det samtidig trukket 5 uker lønn for ferie som vi plikter å ta. Så får feriepenger istedenfor lønn i juni. Jobber i det offentlige. Jobbet tidligere i en privat bedrift og der kunne vi be om feriepenger utenom ferie, men da slet man når lønnen ble trukket når det var ferie. Anonymkode: fb9fb...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå