Gå til innhold

Hjelpesløs mann og papperm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal snart begynne å jobbe etter mammaperm og mannen skal ta over. Problemet er at han er så utrolig hjelpesløs. Han forventer at jeg skal skrive ned hva baby skal spise og og når og når hen skal sove.  Skal han sitte barnevakt eller hva?? Nå driver vi litt «opplæring» og han skal legge baby blant annet. Men han legger hen og så hører vi at baby gråter, men han sitter bare der på telefonen. Så enten så må jeg si at «nå må du gjøre noe» eller så må jeg ordne det selv. Er det mulig?? Er alle menn sånn? Blir det bedre når permisjonen deres er i gang og de faktisk må takle det selv?

Anonymkode: 6244b...7f1

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Menn er ikke egnet til å ta vare på små barn, de er de som skal lære barn når de er i den alderen de skal oppdraes.

Anonymkode: c43b9...e17

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skal snart begynne å jobbe etter mammaperm og mannen skal ta over. Problemet er at han er så utrolig hjelpesløs. Han forventer at jeg skal skrive ned hva baby skal spise og og når og når hen skal sove.  Skal han sitte barnevakt eller hva?? Nå driver vi litt «opplæring» og han skal legge baby blant annet. Men han legger hen og så hører vi at baby gråter, men han sitter bare der på telefonen. Så enten så må jeg si at «nå må du gjøre noe» eller så må jeg ordne det selv. Er det mulig?? Er alle menn sånn? Blir det bedre når permisjonen deres er i gang og de faktisk må takle det selv?

Det blir ikke bedre så lenge du dekker over.

Ikke si "eller så må jeg ordne det selv". Han skulle legge, så får han legge. Ikke skriv lister. La han finne ut av det selv, eller spørre deg - EN GANG MAKS.

Mye av det du beskriver høres ut som weaponized incompetence.

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skal snart begynne å jobbe etter mammaperm og mannen skal ta over. Problemet er at han er så utrolig hjelpesløs.

Så bra at han får denne permisjonen. Han vil bli en sååå mye mer kompetent og nær far etter bare et par dager!

Tenk om han ikke hadde hatt denne fantastiske muligheten, og tenk hvordan dette vil berike dere gjennom hele den felles foreldregjerningen!

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt åpenbart er ikke alle menn sånn! 

Ja, det blir gjerne bedre når de må stå i det selv. Som over, ikke godta det. Weaponized incompetence. Kan bli vanskelig med partnerskapet hvis dere ikke tar tak nå.

Anonymkode: a7515...32c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Øv deg på å gå ut av huset i 3-4 timer om gangen. Gå på trening, biblioteket, lunsj med de på jobb. Pappaen må stille opp. Han finner nok ut av det. 

Anonymkode: 6fa23...a61

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, alle menn er virkelig ikke sånn! Man må bare velge å få barn med de som ikke er idioter ;)

Anonymkode: 0b2cf...1d4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i løpet av fra baby var født til nå så har far aldri skiftet bleie... gitt mat etc?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alle menn er sånn. Noen mennesker (både menn og kvinner) er bare ikke egnet til å ha barn. ..

Anonymkode: b1e69...23f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette finner han ut av . Bare gå ut av huset når det er tid for mat eller legging- så fikser han det. 

Anonymkode: b63eb...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (11 minutter siden):

Så i løpet av fra baby var født til nå så har far aldri skiftet bleie... gitt mat etc?

Ja skifter bleier og mater, men er dårlig på initiativ på det. Og «vet ikke» hva baby skal spise. Tror det virkelig er med vilje for å slippe. Og tenker at han kommer til å gjøre minimalt med husarbeid mens jeg er på jobb…. Tenker jeg må Sende meldinger med «ta ut av oppvaskmaskinen og heng opp tøyet i vaskemaskinen». Hvis ikke «glemmer» han det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja skifter bleier og mater, men er dårlig på initiativ på det. Og «vet ikke» hva baby skal spise. Tror det virkelig er med vilje for å slippe. Og tenker at han kommer til å gjøre minimalt med husarbeid mens jeg er på jobb…. Tenker jeg må Sende meldinger med «ta ut av oppvaskmaskinen og heng opp tøyet i vaskemaskinen». Hvis ikke «glemmer» han det 

Og du tror han endrer seg av dette?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt er ikke alle menn slik. Dette er vel grunnen til at det er greit å kjenne partneren sin før man får barn sammen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har han får sjansen å gjøre ting hjemme ? Eller gjør du alt . Om du ikke mater babyen...vil den da sulte?

Eller gir du mat om mannen din ikke gjør ting med engang? 

Lager du mat til babyen..og gir dette til mannen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja. Når min ex gikk i pappaperm var det ferie for han det. 
Det var  begynnelsen på slutten av ekteskapet. Tafatt. 

Anonymkode: b4ed8...4e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Men har han får sjansen å gjøre ting hjemme ? Eller gjør du alt . Om du ikke mater babyen...vil den da sulte?

Eller gir du mat om mannen din ikke gjør ting med engang? 

Lager du mat til babyen..og gir dette til mannen?

Han «ser» ikke ting som må vaskes etc. det gjør jeg. Og jeg foretrekker å vaske klærne i huset så de ikke krymper eller ender opp i grått alt sammen. Men jeg ber ham i blant å henge opp klær etc. men nå har jo jeg vært hjemme i perm en stund. Så jeg forventer jo at han tar mer initiativ når det er han som «er hjemme hele dagen» som han pleier å si. 

jeg lager mat til baby og ber ham mate ja. Evt ber ham lage grøt og gi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker du at dette er en mann du ønsker å tilbringe livet ditt med? Tenker du han er et godt forbilde for barnet deres?  

Jeg hadde tørka så sinnsykt inn at Sahara hadde virket som Amazonas… 

Anonymkode: 3ea52...cf0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har han fått sluppet til frem til nå, eller har du gjort alt. La han få litt ansvar i helgene fremover for det er jo den beste måten å få kunnskap. Dette er ikke for å være frekk, og trenger ikke å gjelde deg, men mange kvinner slipper ikke far til og "klager" deretter" over at de er tafate. Han er sikkert også redd for å gjøre noe feil, så at han ønsker en liste er jo ikke negativt. 

Anonymkode: 21ed8...375

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, alle menn er slett ikke sånn. Fungerer han i jobb? Klarer han å mate seg selv? Kle seg selv? Vaske seg selv? Da klarer han å ta vare på sitt eget barn, ditt eget hjem og sin egen kone, han gidder bare ikke. 
Du må nok være mye mer krystallklar og direkte. 

Anonymkode: b92d8...de7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble så skuffet over min mann når vi gikk barn. Han var jo en oppegående mann, omsorgsfull, jobbet som sykepleier på sykehjem og veldig flink i jobben sin med å organisere dagen, så pasienters behov osv. Vi jobbet sammen så jeg så jo hvor flink han var. Tenkte det var et godt utgangspunkt. Men helt udugelige med egne barn. Ikke alltid like lett å forutsi.

Ble veldig egoistisk, tok valg som ikke var greit mtp familie, tenker ikke familie, økonomi, ernæring eller noe. Ikke er han pedagogisk heller. Sønnen vår får høre alt er hans skyld osv. Hver gang jeg sier noe i forsøk på veiledning mtp valiedere følelser osv hos gutten så sier ham at jeg bare kritiserer han. Men han er av og til drittsekk mot meg. Hadde det ikke vært for barna hadde jeg blitt kvitt han. 

Anonymkode: f94db...f49

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...