AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Jeg lurer på om det er mulig. Jeg er ferdig med gjeldsordning i juni så hadde vært greit å få de skattepengene i juli. Men er det mulig å be om det? Anonymkode: e097d...f0c
Hololo Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Det tviler jeg sterkt på, er du under gjeldsordning så tar de vel de pengene før den tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Hvor mye er det snakk om? Tviler på at du må endre gjeldsordningen din hvis det er snakk om noen tusen/titusen. Anonymkode: 2cb2a...640
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Hololo skrev (2 timer siden): Det tviler jeg sterkt på, er du under gjeldsordning så tar de vel de pengene før den tiden. De tar ikke noe jeg følger ett skjema selv og betaler inn det som er overskytende livsopphold. Feriepenger var greit å få etter jeg er ferdig i flg saksbehandler. Men ja det er ganske mye penger så, men blir jeg så jeg bare betaler de inn så har jeg i hvertfall gjort mitt. Er over 30 k. Anonymkode: e097d...f0c
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): De tar ikke noe jeg følger ett skjema selv og betaler inn det som er overskytende livsopphold. Feriepenger var greit å få etter jeg er ferdig i flg saksbehandler. Men ja det er ganske mye penger så, men blir jeg så jeg bare betaler de inn så har jeg i hvertfall gjort mitt. Er over 30 k. Anonymkode: e097d...f0c Selvsagt skal du betale dette inn, hvorfor spør du egentlig om det? Det er penger du skulle hatt disponible i 2024, som skulle gått til gjeld. Selvsagt skal de til kreditorer. Dette er ikke penger du selv skal ha. Anonymkode: 126cc...437 8 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvsagt skal du betale dette inn, hvorfor spør du egentlig om det? Det er penger du skulle hatt disponible i 2024, som skulle gått til gjeld. Selvsagt skal de til kreditorer. Dette er ikke penger du selv skal ha. Anonymkode: 126cc...437 Det utrolig hva regler som fins så greit å sjekke ut. Er jo teit å gå glipp av så mye penger hvis det skulle være lov lissom. Det var kun ett spørsmål. Anonymkode: e097d...f0c
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Da jeg fikk igjen på skatten for noen år tilbake, røyk alle pengene, for de ble automatisk trukket til utestående gjeld. Som jo var rimelig. Godt å bli ferdig med alt. Anonymkode: 22ec7...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det utrolig hva regler som fins så greit å sjekke ut. Er jo teit å gå glipp av så mye penger hvis det skulle være lov lissom. Det var kun ett spørsmål. Anonymkode: e097d...f0c «Gå glipp av»? Du mener å måtte nedbetale raskere enn du hadde tenkt da eller? For de tar vel ikke mer penger enn de skal ha, du er ferdig nå summen er nedbetalt, enten det er nå eller senere?Det bør t.o.m koste deg mindre renter å betale tidligere? Anonymkode: 1b2ce...919 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april Lever skattemeldingen så sent som mulig, og se om du kan gjøre endringer som gjør at det tar tid å gå den fullført. Anonymkode: 91261...2bf 1
newman01 Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april Ganske sykt om det er mulig å endre skattekortet til 47% skattetrekk for å snike penger unna kreditorer 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): De tar ikke noe jeg følger ett skjema selv og betaler inn det som er overskytende livsopphold. Feriepenger var greit å få etter jeg er ferdig i flg saksbehandler. Men ja det er ganske mye penger så, men blir jeg så jeg bare betaler de inn så har jeg i hvertfall gjort mitt. Er over 30 k. Anonymkode: e097d...f0c Men hvis pengene går inn fra skatt, da blir de ikke trukket fra annen inntekt, der penger spart. Siden du selv sier du er ferdig med gjeldsordningen i juni, da har du jo pengene til å betale dette. Anonymkode: da6be...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det utrolig hva regler som fins så greit å sjekke ut. Er jo teit å gå glipp av så mye penger hvis det skulle være lov lissom. Det var kun ett spørsmål. Anonymkode: e097d...f0c Er du dum eller er du bare et troll? For du kan vel ikke gå rundt og tro at du kan sette opp skattetrekket i 2024, for å unndra disse pengene i juni 2025 når gjeldsordningen er ferdig?? Dette er penger du skulle betalt i 2024. Anonymkode: 126cc...437
AnonymBruker Skrevet 17. april #13 Skrevet 17. april Nedbetalingsplan for gjeldsordning har jo tatt høyde for hva du skal betale i skatt med inntekten du har oppgitt Får du igjen så har du jo betalt for mye i forskudd og skal jo tilfalle deg. hvis ikke du har masse fradrag da som gjør at det påvirker netto inntekt Anonymkode: ec081...c19
Snublefot62 Skrevet 17. april #14 Skrevet 17. april Jeg ville sjekket om dette anses å være i god tro, eller anses som å lure penger unna. For er anses det å være å lure penger unna så kan du risikere at hele gjeldsordningen annuleres og hele gjelden må betales i sin helhet. Er det verdt å risikere det nå som du er så nærme å være ferdig?
AnonymBruker Skrevet 17. april #15 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 9.16): Jeg lurer på om det er mulig. Jeg er ferdig med gjeldsordning i juni så hadde vært greit å få de skattepengene i juli. Men er det mulig å be om det? Anonymkode: e097d...f0c Nei, men du kan la være å sende inn eller godta skatteoppgjøret til siste frist 30. april. Da er det større sannsynlighet for at skatteoppgjøret ditt kommer senere. Gjør du i tillegg endringer på skattemeldingen din, så øker du mulighetene for at oppgjøret kommer senere. Anonymkode: 1fcb6...e92
AnonymBruker Skrevet 17. april #16 Skrevet 17. april Snublefot62 skrev (6 timer siden): Jeg ville sjekket om dette anses å være i god tro, eller anses som å lure penger unna. For er anses det å være å lure penger unna så kan du risikere at hele gjeldsordningen annuleres og hele gjelden må betales i sin helhet. Er det verdt å risikere det nå som du er så nærme å være ferdig? Hvordan dette gjøres så lenge det gjøres innenfor loven har ingenting med å være i god eller dårlig tro å gjøre. Det handler om å utnytte lovverkets muligheter. Anonymkode: 1fcb6...e92
AnonymBruker Skrevet 17. april #17 Skrevet 17. april Vil de ikke se skattemeldingen din neste år og se det da ? Anonymkode: b2272...2c9
Mezzosoprena Skrevet 17. april #18 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 9.16): Jeg lurer på om det er mulig. Jeg er ferdig med gjeldsordning i juni så hadde vært greit å få de skattepengene i juli. Men er det mulig å be om det? Anonymkode: e097d...f0c Jeg kan ikke forstå hvorfor du ser på dette som en god løsning? Hvis du får igjen skattepengene blir de enten brukt for å betale inn gjelden din, eller du betaler selv inn på gjelden din - og du ender summa summarum opp med bedre råd?
AnonymBruker Skrevet 17. april #19 Skrevet 17. april Mezzosoprena skrev (6 minutter siden): Jeg kan ikke forstå hvorfor du ser på dette som en god løsning? Hvis du får igjen skattepengene blir de enten brukt for å betale inn gjelden din, eller du betaler selv inn på gjelden din - og du ender summa summarum opp med bedre råd? Etter at ts er ferdig med gjeldsordning - altså i juni 25, så er hen ikke skyldig noen noe som helst. Om hen så mottar en arv på 20 mill i juli 25 er det dermed irrelevant for ordningen - ts er gjeldsfri og kan nyte sine penger. Og til dere som sier det er «fusk» å ikke betale tilbake alt man har valgt å ta opp i lån? Dette er ikke noe ts har funnet på. Gjeldsordning er en politisk bestemt ordning. Ønsker dere den fjernet eller endret? Helt ok. Men ts har ikke i sin makt å endre den - det må dere ordne gjennom valget til høsten. Men tenk over dette: gjeldsordning er den privates ekvivalent til et firmas evne til å slå seg konkurs. Om vi bør nekte privatpersoner å slå seg konkurs bør nok den samme regelen gjelde foretak, som jo unektelig er (eller bør være) uendelig mer kompetente. Å se lokale firma slå seg konkurs skyldende 45 mill bør være mer provoserende enn ts sin situasjon. Særlig siden nevnte firma som hovedregel gjør det med - vilje. Anonymkode: cb809...f58 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå