Gå til innhold

Hvor mange øvelser pr økt? Styrke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange øvelser med div. apparater/styrke pleier dere å gjennomføre på en treningsøkt? 

Jeg velger 5-6 øvelser f.eks når jeg gjør skuldre, rygg (overkropp). Men er dette for lite dersom jeg ønsker å se effekt? Ser ofte at andre gjør sååå mange forskjellige apparater og vekter, så vet ikke om jeg har for få øvelser under en økt? 

Jeg kjører 12 rep x 3. 

Anonymkode: 87648...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pratiktiserer 4 til 5 øvelser. Men én av dem er alltid markløft, som jo trener mange muskelgrupper. Ca 3 x 10 rep til nær utmattelse. 2 ganger i uken.

På grunn av fremskreden alder tenker jeg mer på vedlikehold enn fremskritt, men merker likevel litt fremgang av og til. Særlig grepstyrken i markløft har blitt bedre etterhvert.

Synes ellers det er for få gamle som trener styrke. Jeg ser ingen som er i nærheten av min alder på SATS der jeg går. Kanskje litt for mye kroppsfiksering der. Det positive er at det er mange jenter og damer i styrkeapparatene der. Det er for meg nytt av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 øvelser er vel ofte anbefalt per økt. Men klarer du 12*3 så bør du legge på vekt og trene deg opp fra 6 rep til du klarer 12 igjen. Skal du bygge muskler og bli sterkere så må du slite de ut, så øk vekta jevnlig.

@senior: på «mitt» SATS-senter så er det en mengde med eldre som trener styrke. Jeg trener endel etter 8.30, når hovedvekten av de som trener før jobb er ferdig, og på den tiden er det nesten 50-50 på pensjonister og andre. Er også flere eldre damer som trener styrke, det er utrolig flott å se! 

Endret av Thessaly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thessaly skrev (1 time siden):

@senior: på «mitt» SATS-senter så er det en mengde med eldre som trener styrke. Jeg trener endel etter 8.30, når hovedvekten av de som trener før jobb er ferdig, og på den tiden er det nesten 50-50 på pensjonister og andre. Er også flere eldre damer som trener styrke, det er utrolig flott å se! 

Bra . .  Men jeg snakker ikke bare om pensjonistene, men skulle helst se flere over 80. Selv er jeg 80++ og føler meg litt ensom. Det positive med de fleste pensjonistene er at det går an å snakke med dem. Jeg trener også mest om formiddagen når folk vanligvis er på jobb.

Endret av senior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...