Gå til innhold

Hvor finner man kjæreste når man er 55 år og kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med min ex når jeg var 40 år, og da var jeg på mitt beste når det gjaldt utseende.

Ingen rynker, volumtap i ansiktet, grå hår/tynt hår eller overgangsalder plager, men det har kommet nå og gir meg dårlig selvtillit.

Jeg trodde vi skulle bli gamle sammen, men slik ble det ikke dessverre.

Min ex var 3 år yngre enn meg og hadde ikke mage, ikke skallet eller grått/hvitt hår, og så yngre ut for alderen enn mange menn jeg ser nå.

Hvordan eller hvor finner man en ny mann i min alder? 

Er menn på rundt 50 + kun interessert i yngre damer, og er det nødvendig for damer på 55 år å fylle ansiktet med fillers, og vippe/hár extensions +falske negler + professionell sminke for å få draget igjen?

Anonymkode: 127f9...4e6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en kort periode på den singles over 50 appen. Kvinner her hadde ofte til felles at det var veldig mye dårlige bilder, enten avstands bilde på fjellet med ski på beina, lue og ski briller. Eller de tok den typiske selfien i helt feil lys som gir et veldig dårlig inntrykk. Ta noen gode bilder i riktig lys, ikke midt på dagen som gir altfor kraftige skygger. Både ansikt og helfigur, men få hjelp av ei venninne slik at du slipper disse altfor nærme selfie bildene.
Ta masse bilder, eller bruk video som jeg gjorde. Da kan du fryse bildet, ta printscreen akkurat på riktig tidspunkt. Selv med noen rynker så ser vi pene ut innimellom 😉

De kvinnene som hadde gode bilder og var rimelig attraktive forsvant veldig fort. Kan garantere deg mye oppmerksomhet hvis du legger litt jobb ned i forberedelsene. 

Selve jobben begynner jo når meldingene kommer inn og du skal plukke ut den eller de du skal date.
Forbered deg på at det kan være slitsomt. Som mann vil jeg til slutt si at veldig mange menn der ute er kun ute etter å komme ned i trusa de, akkurat der er det ingen forskjell på en 20 åring og en 50 åring. 😮Lykke til 💕

Anonymkode: fa20a...a3f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Afrika

Anonymkode: 12471...ec7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble sammen med min ex når jeg var 40 år, og da var jeg på mitt beste når det gjaldt utseende.

Ingen rynker, volumtap i ansiktet, grå hår/tynt hår eller overgangsalder plager, men det har kommet nå og gir meg dårlig selvtillit.

Min ex var 3 år yngre enn meg og hadde ikke mage, ikke skallet eller grått/hvitt hår, og så yngre ut for alderen enn mange menn jeg ser nå.

Er menn på rundt 50 + kun interessert i yngre damer, og er det nødvendig for damer på 55 år å fylle ansiktet med fillers, og vippe/hár extensions +falske negler + professionell sminke for å få draget igjen?

La meg være ærlig, basert på det jeg har sett og erfart både som menneske og gjennom jobben min:
Ja – mange menn på 55 leter etter kvinner på 45.
Og de mennene som ikke gjør det? De er ofte ikke synlige på de vanlige arenaene: De er ikke på de mest populære datingsidene, de sprader ikke rundt i dress og “flørter profesjonelt”, og de har kanskje ikke draget som får 45-åringer til å snu seg. Men vet du hva de har?

❤️ Livserfaring
❤️ Trygghet
❤️ Godhet
❤️ Og en evne til å blomstre i møte med ekte kjærlighet

Disse mennene finnes – men de lever vanlige liv. De jobber i samme jobb de har hatt i mange år. Kjører buss, er håndverkere, jobber på lager, dyrker hobbyene sine. Og de er ikke “kjedelige” – de er helt ekte. Det krever bare at man våger å se etter noe annet enn det man ble tent på som 35-åring.

Min kjæreste er en sånn mann. En som ingen la merke til før – men som nå, når han blir sett og verdsatt, viser seg som den største diamanten i rommet. Ikke fordi han endret seg – men fordi jeg endret blikket mitt.

Så til alle kvinner på 55:
👉 Du må ikke konkurrere med 45-åringene.
👉 Du må ikke fylle ansiktet med noe som helst.
👉 Men kanskje – bare kanskje – må du våge å se kjærligheten i en annen drakt enn du hadde sett for deg.

Den mannen du overser fordi han virker “helt vanlig” – kan være den som elsker deg akkurat slik du trenger det.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Så overfladisk HI! Er det en mann som er opptatt av det ytre du vil ha? Ja, da må du kanskje gjøre det du skisserer, om du ikke føler deg bra nok. Selv ville jeg oppsøkt arenaer jeg trives på dersom jeg lette etter en mann, for meg hadde det vært kunstutstillinger, åpne foredrag, turgrupper, vinsmaking etc. Og så hadde jeg også tenkt, og ment, at jeg klarer meg helt fint uten en mann også, jeg trives godt i eget selskap. 

K60 

Anonymkode: 2c0a5...3b7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere eldre mennesker som har funnet kjærligheten sammen. Ikke stor aldersforskjell heller. Kvinner som er eldre enn deg. 

Du er i en alder der utseendet ikke bør spille noen rolle. Naturligvis vil de fleste syns at noen som er yngre "ser bedre ut". Du vil nok synes at en 30-åring er mye kjekkere enn en 60-åring. Men det betyr ikke noe. Det er mye annet som er viktig når man er godt voksen og ønsker en partner, og tenker du skal fokusere på dette. 

Mennene som går etter ungjenter (og aldri får napp, de fleste får ikke det, det er bare på internett at noen hevder de får det), er uansett ikke for deg. De fleste vil ikke være sammen med disse. Jeg vil ikke være sammen med en på 60 år...

Du er flott som du er. Slutt å vær overfladisk, og hold deg unna overfladiske menn. Hilsen K30. 

Anonymkode: c17b7...43b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du bør bli litt mer glad i deg selv først.

Anonymkode: e7eff...f56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For meg, som er ca like gammel som deg, så ville du blitt helt uaktuell med fillers og kunstige greier.
Sminke, stelle seg på håret, gå pent kledd, sette på et stort smil,  le, være ekte, ærlig og genuint interessert i et forhold. Det ville funket som bare det.  

Ellers tror jeg @Nettinettet har veldig rett. Selv skriver jeg i en annen tråd her at jeg er i ferd med å gi opp troen på å finne en livspartner av lignende grunner du oppgir. De fleste damer holder det veldig overfladisk, ønsker ikke å investere for mye i et forhold. 

Anonymkode: 69669...d96

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler alt om utseende for deg, TS? Selv etter fylte 50? 

Anonymkode: 4b3a2...f2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Handler alt om utseende for deg, TS? Selv etter fylte 50? 

Anonymkode: 4b3a2...f2f

Man blir jo vurdert etter utseende når det gjelder å finne seg en partner, og når man er i et forhold er man jo også litt opptatt av å se bra ut for sin kjæreste.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir jo vurdert etter utseende når det gjelder å finne seg en partner, og når man er i et forhold er man jo også litt opptatt av å se bra ut for sin kjæreste.

Ts

Ja, det er klart, men det handler ikke om rynker liksom... Man blir ikke penere med fillers og botox eller facelift. Rynkene følger personens utseende fra før, og man blir bare eldre, ikke styggere! Etter 50 gjelder det å være frisk, sunn og fornøyd med livet og seg selv, det vil være tiltrekkende. Og de som ikke var så pene i unge år har større sjans enn før, for dem var ikke fallhøyden så stor, og de vinner over de som er misfornøyde med eget aldrende utseende, de vinner med  selvaksept og selvtillit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er klart, men det handler ikke om rynker liksom... Man blir ikke penere med fillers og botox eller facelift. Rynkene følger personens utseende fra før, og man blir bare eldre, ikke styggere! Etter 50 gjelder det å være frisk, sunn og fornøyd med livet og seg selv, det vil være tiltrekkende. Og de som ikke var så pene i unge år har større sjans enn før, for dem var ikke fallhøyden så stor, og de vinner over de som er misfornøyde med eget aldrende utseende, de vinner med  selvaksept og selvtillit.

Men hvorfor ikke være den beste versjonen av seg selv uansett? Man blir i hvert fall ikke noe penere med rynker og volumtap, så hvorfor ikke benytte seg av de mulighetene som finnes?

Anonymkode: 693b0...745

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

For meg, som er ca like gammel som deg, så ville du blitt helt uaktuell med fillers og kunstige greier.
Sminke, stelle seg på håret, gå pent kledd, sette på et stort smil,  le, være ekte, ærlig og genuint interessert i et forhold. Det ville funket som bare det.  

Ellers tror jeg @Nettinettet har veldig rett. Selv skriver jeg i en annen tråd her at jeg er i ferd med å gi opp troen på å finne en livspartner av lignende grunner du oppgir. De fleste damer holder det veldig overfladisk, ønsker ikke å investere for mye i et forhold. 

Anonymkode: 69669...d96

Ikke gi opp. Jeg tror det er en endring i ferd med å skje. Det er i allefall det jeg håper på, og jobber for hver eneste dag! 🥳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor ikke være den beste versjonen av seg selv uansett? Man blir i hvert fall ikke noe penere med rynker og volumtap, så hvorfor ikke benytte seg av de mulighetene som finnes?

Botox, fillers og unødvendige implantater er ikke "den beste versjonen av seg selv" - det er unødvendig og risikabel kunstig endring av kroppen.

Og nei, det kan ikke sammenlignes med å fikse håret hos frisør, bruke litt sminke som kan vaskes bort eller rene klær som kler en.

Flere av disse quick-fix'ene som botox og fillers vil dessuten kunne gi mer ugunstige bivirkninger på utseendet noen år inn i fremtiden.

Man blir langt penere av å være ekte, akseptere den man er og å være et godt menneske.

Anonymkode: 9e36c...4eb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det blir bare stygt i den alderen. Da må det facelift til. Med alle komplikasjoner det kan medføre... Og du blir ikke penere, bare litt yngre i ansiktet. Men så er det resten da. Halsen, brystet, armene...hvor skal det ende? Vi blir eldre. Deal with it, og kos deg! Finn en som elsker deg som den du er, i alderen du er, og bruk energien på det. Ikke bli en desperat selvopptatt genX.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir bare stygt i den alderen. Da må det facelift til. Med alle komplikasjoner det kan medføre... Og du blir ikke penere, bare litt yngre i ansiktet. Men så er det resten da. Halsen, brystet, armene...hvor skal det ende? Vi blir eldre. Deal with it, og kos deg! Finn en som elsker deg som den du er, i alderen du er, og bruk energien på det. Ikke bli en desperat selvopptatt genX.

Ja du er kanskje inne på noe der... Nå er jeg en del yngre enn TS, men bruker bittelitt fillers og botox (meget konservativt) for å redusere aldringstegn. Ikke for å bli "penere" eller skjule hvor gammel jeg er eller noe sånt, for det er ingen hemmelighet, men bare fordi jeg har det bedre med meg selv sår jeg ser ut som 30+ og ikke 40+. Har alltid tenkt at det blir ansiktsløft i 50-års gave til meg selv, men klart hvis resten av kroppen henger og slenger da er det kanskje som å pisse i buksa for å holde varmen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 56 og det styggeste jeg ser er botox-damer med rynkefrie panner og kalkunhals - jeg velger å beholde rynkene for da står det ihvertfall i stil med at jeg har fått litt heng under haka :D 

Har forsåvidt gitt opp å finne en mann - jeg gidder ikke være sammen med en gammel gubbe og gidder heller ikke kompromisser lenger - menn er stort sett opptatt av å komme i trusa på flest mulig - også i vår alder.

Men er du så needy at du bare mååå ha en mann - så må du gå ganske langt ned i attraktivitet - ihvertfall fysisk 😉 

Anonymkode: 2301a...4ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Afrika

Anonymkode: 12471...ec7

hahaha!

Anonymkode: f0c8e...dbd

AnonymBruker
Skrevet
Nettinettet skrev (3 timer siden):

Den mannen du overser fordi han virker “helt vanlig” – kan være den som elsker deg akkurat slik du trenger det.

Jeg er ikke ts, men jeg ønsker meg en helt vanlig, gjennomsnittlig fyr. Håndverker og introvert hadde vært store pluss. Men hvordan finner man en sånn?

Anonymkode: 35fff...4a6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Vær som du er helt naturlig. Gjør ting du elsker og ikke for å tilpasse deg en falsk standard. Vi er en svært høy andel menn som mener modne jevnaldrende kvinner er deilige. Erfaring gjør deg til den modne, attraktive kvinnen du er. Du vil bli elsket for den du er, og da må du leve livet du elsker og projisere det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...