Gå til innhold

Trøtt hele tiden :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva som skjer med meg, men jeg vil bare sove. Føler som om jeg ikke får nok søvn uansett hvor mye jeg sover. Jeg legger meg alltid til samme tid og står opp til samme tid, det har jeg alltid gjort. Selv om jeg er trøtt så tvinger jeg meg opp. Jeg er aktiv om dagen, går turer og gjør det jeg skal, men har lite energi. :( Høydepunktet med dagen er kvelden, da vet jeg at jeg snart skal legge meg. 

Har pollenallergi, hatt i mange år og går på medisiner, er flink å alltid begynne tidlig. Og det har alltid gått bra, ingen forskjell her.

Hva kan det være? Er det flere som føler seg trøtte nå for tiden?

Anonymkode: 0e149...380

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, hvordan er søvnhygienen din, hvordan er kostholdet ditt, hvor aktiv er du? 

Anonymkode: dc48e...e6d

AnonymBruker
Skrevet

Når skjedde endringen? altså fra det du opplever som "normalt" til trøtt hele tiden?

Det kan være pollen som slår deg helt ut, og medisinene som ikke lenger funker. 

Det kan være depresjon, det kan være endringer i livet, sykdom eller annet du ikke vet om

Jeg er trøtt hele tiden, men det handler om min livssituasjon. Det å være arbeidsledig over tid og bare "surre hjemme" for å spare alle kronestykkene man har mens man søker i herdig på jobber er strevsomt.. Livsgnisten går ut, og man føler seg null verdt. Derfor er jeg trøtt. Jeg er på vei inn i en dyp depresjon og tenker bare på om det er bedre at jeg ikke eksisterer. 

Anonymkode: 831ec...012

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når skjedde endringen? altså fra det du opplever som "normalt" til trøtt hele tiden?

Det kan være pollen som slår deg helt ut, og medisinene som ikke lenger funker. 

Det kan være depresjon, det kan være endringer i livet, sykdom eller annet du ikke vet om

Jeg er trøtt hele tiden, men det handler om min livssituasjon. Det å være arbeidsledig over tid og bare "surre hjemme" for å spare alle kronestykkene man har mens man søker i herdig på jobber er strevsomt.. Livsgnisten går ut, og man føler seg null verdt. Derfor er jeg trøtt. Jeg er på vei inn i en dyp depresjon og tenker bare på om det er bedre at jeg ikke eksisterer. 

Anonymkode: 831ec...012

Litt under en måned. Jeg er også hjemme, går turer hver dag, lite sosial og går nesten ikke butikk. Har liksom stengt meg inne. Føler med deg❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur til lege og sjekk om du har nok vitaminer/mineraler etc. Det er jo normalt å være trøttere i perioder, men når det ikke er en åpenbar grunn/ endring i livet, eller andre grunner, og det varer over flere uker ville jeg fått meg en legetime . 

Anonymkode: ff95e...66d

AnonymBruker
Skrevet

Kan være vitaminmangel

Anonymkode: dd162...b67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Skjønner ikke hva som skjer med meg, men jeg vil bare sove. Føler som om jeg ikke får nok søvn uansett hvor mye jeg sover. Jeg legger meg alltid til samme tid og står opp til samme tid, det har jeg alltid gjort. Selv om jeg er trøtt så tvinger jeg meg opp. Jeg er aktiv om dagen, går turer og gjør det jeg skal, men har lite energi. :( Høydepunktet med dagen er kvelden, da vet jeg at jeg snart skal legge meg. 

Har pollenallergi, hatt i mange år og går på medisiner, er flink å alltid begynne tidlig. Og det har alltid gått bra, ingen forskjell her.

Hva kan det være? Er det flere som føler seg trøtte nå for tiden?

D-vitamin? Hvordan er ståa? Husket å ta nok tilskudd i vinter?

Jeg har pollenallergi, merker jeg er trøttere nå for tiden, men det jeg merker mest er at jeg har slurvet med d-vitamin i vinter...Kombinasjonen er ikke så god...

Anonymkode: 84d34...299

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor gammel er du, hvordan er søvnhygienen din, hvordan er kostholdet ditt, hvor aktiv er du? 

Anonymkode: dc48e...e6d

Dette forklarer TS svært godt i første innlegget.

Til TS: gå til legen. Det finnes utallige årsaker til trøtthet, alt fra vitaminmangel og dårlig søvn til mer alvorlige årsaker. Kun en grundig undersøkelse kan avdekke hva som er årsaken til at du er trøtt.

Anonymkode: fb1ee...78f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg manglet folat da jeg var veldig trøtt i en periode. Kom seg veldig en mnd etter jeg begynte med tilskudd. 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Om du bor nordpå har vinteren vært ekstremt skiftende med dårlig vær. Jeg må ha en tur til varmere strøk i januar/februar og mars/april for å holde humøret oppe 

Anonymkode: b64af...831

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

D-vitamin? Hvordan er ståa? Husket å ta nok tilskudd i vinter?

Jeg har pollenallergi, merker jeg er trøttere nå for tiden, men det jeg merker mest er at jeg har slurvet med d-vitamin i vinter...Kombinasjonen er ikke så god...

Anonymkode: 84d34...299

D vitamin aner jeg ikke hva jeg ligger på. Ikke målt siden i fjor. Jeg tar d vitamin i vinterhalvåret allikevel, minste dosen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dette forklarer TS svært godt i første innlegget.

Til TS: gå til legen. Det finnes utallige årsaker til trøtthet, alt fra vitaminmangel og dårlig søvn til mer alvorlige årsaker. Kun en grundig undersøkelse kan avdekke hva som er årsaken til at du er trøtt.

Anonymkode: fb1ee...78f

Lang ventetid og jeg vet ikke om jeg kan bruke hastetime for dette, vet ikke om jeg tør liksom, opptar andre sine plasser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg manglet folat da jeg var veldig trøtt i en periode. Kom seg veldig en mnd etter jeg begynte med tilskudd. 🥰

Folat målte legen, ligger på 20,4. 

Jern ligger på 22 og ferittin 27. 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lang ventetid og jeg vet ikke om jeg kan bruke hastetime for dette, vet ikke om jeg tør liksom, opptar andre sine plasser.

Bestill deg uansett første mulige time da, selv om det blir en stund å vente. Du må jo prøve å finne ut av dette...

Anonymkode: 1b8f5...2ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

D vitamin aner jeg ikke hva jeg ligger på. Ikke målt siden i fjor. Jeg tar d vitamin i vinterhalvåret allikevel, minste dosen.

Minste dose er ikke nok hvis du faktisk har en mangel. Det kan jo være andre ting også som gir tretthet; jern, folat, b12, m.m. 
Bestill time hos lege, i mellomtiden sørger du for å spise sunt og næringsrikt hver dag; egg, fet fisk, hvit fisk, rødt kjøtt, fjærkre, god variasjon av grønt, bær, nøtter, osv. Spis mat fra bunnen. 

Anonymkode: a047d...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...