Gå til innhold

Har du blitt voldtatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En av de heldige som aldri har opplevd voldtekt. Har reddet ei venninne fra det som nok hadde blitt en voldtekt. Hun var veldig beruset, jeg sa til henne «dette tror jeg ikke du vil, og tok henne ut av situasjonen. Han var i ferd med å kle av henne, på badegulvet, da hun var på do. Han lot meg ta henne med, heldigvis. 

Anonymkode: 0740f...3f4

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, mer enn én gang dessverre.

Anonymkode: 586b4...aff

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, da jeg var 14 år og jomfru. I en bil på høylys dag med en stor kniv i setet ved siden av. Husker det kom et ektepar forbi. Husker damen så bekymret inn i bilen, fikk blikkontakt, men jeg turte ikke si noe i frykt for mitt eget liv. De gikk videre. Lurer på hvordan livet hadde vært om de hadde skjønt hva som foregikk. Har sett mannen flere ganger i byen jeg bor i.  Mannen la meg også til på Facebook 20 år etterpå. Blokkerte han. Har ikke fortalt det til en sjel. Er helt overbevist om at det har gjort noe med meg som person. Har aldri fått bearbeidet dette utenom i mine egne tanker. Er absurd å tenke på det i dag. Synes synd på den unge jenta, føles ikke ut som meg. 

Anonymkode: c44d2...a04

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke voldtekt, men seksuelle overgrep begått av jevnaldrende gutter i barndommen. 

Det var samleie, det var to mot en, det var krenkende. Men ikke voldelig eller truende. Var redd i starten men det kan være alderen sin skyld. 

Anonymkode: 01d10...52e

Dette har jeg også opplevd. Var rundt 6 år, han var jevngammel og prøvde å ha samleie med meg. Jeg ble redd.

Han hadde en kompis i naborommet. Da jeg løp for å komme meg ut, kasta de leker på meg, og var svært truende.

Har følt skam siden denne opplevelsen, og bærer det ennå med meg. 

Ja, vi var barn,men det var krenkende og ikke noe et barn skal måtte forholde seg til.

Anonymkode: 734f7...dee

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ble befølt av en bussjåfør, situasjonen var helt lik den du beskriver, heldigvis skjedde det ikke mer den gangen. Skummelt å tenke på, beklager det skjedde deg.

Anonymkode: 1ba38...be9

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ble voldtatt av en bussjåfør mens bussen stod parkert og hadde «Ikke i trafikk» på utsiden. 
Jeg var 17 år gammel. Han sa før jeg gikk ut «Det er ingen som kommer til å tro på deg om du forteller om dette» 

Så jeg gjorde ikke det. Fortsatt ikke fortalt det til noe . 

Anonymkode: 2e9d6...db3

Hvor var dette? Kanskje det er samme person.

Helt forferdelig å lese om alle disse opplevelsene, og vondt å tenke på at så mange av dere aldri har snakket med noen om det. Det gjør meg også eitrende forbanna at alle disse mennene bare slipper unna med det.

Jeg har en Australsk venninne som opplevde grov vold av en samboer. Vennene hennes tok han for seg og banket han opp, fikk han på en buss som gikk langt bort derfra, og sa de skulle drepe han om han kom tilbake. Han kom aldri tilbake. Det er visst slike ting som må til for at en faktisk skal få rettferdighet.

Selv er jeg også kvinne og har aldri blitt voldtatt. Men jeg tenker jeg var heldig i et par tvilsomme situasjoner. Har absolutt blitt utsatt for "creeps" som vil både det ene og det andre, avskyelig er det.

Anonymkode: f0695...1fd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jeg? Mitt svar er kanskje merkelig. Jeg vet ikke. Var nach. Begge drita. Husker uklart. Tror jeg husker at jeg var med litt på starten, men ombestemte meg midtveis da jeg merket hans "dødånde", psykoblikk, sikkel og hvor mye han lignet på min alkoholiserte feite onkel (slapp av, var ikke han, bare lik) og ville avslutte men måtte si nei og stopp flere ganger i kanskje et halvt minutt før han reagerte og stoppet. Guffent var det okke som.

Anonymkode: 26951...d34

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har. Jeg reiste alene til utlandet en sommer. Koste vettet av meg og satte meg selv (i etterpåklokskapens øye) i et par svært risikofylte situasjoner, men som heldigvis endte bra. Så var jeg ute en av de siste kveldene. Ikke flørtet jeg, jeg satte klare grenser. Ikke drakk jeg for mye. Men likevel ble jeg voldtatt. Lenge. Den hendelsen tok nesten livet av meg. Jeg lever fint i dag. Det er ikke minner eller flashbacks lenger takket være mye terapi. Men det gjorde noe med meg.

jeg har en hendelse til. Nyere dato men ikke helt fersk heller. Jeg var gift med en mann som etterhvert viste seg å være svært skummel. Snilleste bamsen til du ble kjent med han. Da var han ikke så snill. En kveld hadde han vært ute på byen, noe han sjelden gjorde. Og kom hjem stupfull. Den ene gangen jeg hadde vært ute og ikke på langt nær så full ble jeg kastet ut av soverommet. Men han skulle sove der og han skulle ha sex. Jeg var irritert fordi jeg ville sove og hvertfall ikke ønsket å høre om alle damene som sjekket han opp, satt på fanget hans, nesten kysset han osv osv. så jeg sa nei og snudde meg. Han valgte likevel å ha sex med meg. 

for meg er første hendelse klar voldtekt i hodet mitt. Selv etterpå var det dette. Skam og skyld kom, men at det var voldtekt visste jeg. Den andre gangen står fortsatt uklar for meg. Enda det kanskje ikke burde det. Og jeg vet flere sliter med det samme.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, flere ganger. Det som skjedde da jeg var barn og ungdom har jeg kun fortalt til samboer og psykologen jeg går hos nå, men det som skkjedde da jeg var voksen anmeldte jeg. Saken ble henlagt før jeg i det hele tatt hadde fått avgitt forklaring så det kom det jo ikke noe ut av og skjer det igjen kommer jeg neppe til å anmelde igjen.

Jeg kjenner ingen kvinner som ikke er blitt i det minste seksuelt misbrukt, de fleste også voldtatt. Jeg har sikkert bekjente uten de opplevelsene, men ingen venninner eller kvinnelige familiemedlemmer. Kjenner også flere menn som har opplevd overgrep og/eller voldtekt. 

Anonymkode: d9995...96b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 0.59):

Ble voldtatt av en bussjåfør mens bussen stod parkert og hadde «Ikke i trafikk» på utsiden. 
Jeg var 17 år gammel. Han sa før jeg gikk ut «Det er ingen som kommer til å tro på deg om du forteller om dette» 

Så jeg gjorde ikke det. Fortsatt ikke fortalt det til noe . 

Anonymkode: 2e9d6...db3

Skrekkelig å lese. Både ditt og alle de andre innleggene her. 
Da var kanskje ikke mamma så helt ute likevel, da hun kjørte meg til sommerjobben i stedet for å la meg ta en tom buss tidlig på morran…

Nei, aldri blitt voldtatt. Aldri vært redd for det. Vært forsiktig med komboen alkohol og fremmede på fest da takk være mammas advarsler. 

Anonymkode: 42e89...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men min søster har blitt. Hun ble voldtatt av barn når hun selv var 5 år, og deretter av de samme folk igjen, når hun var ungdom. Vi gikk til politiet sammen, og drittkjerringa der sa at det høres usannsynlig ut  og hvis folk gjør slikt mot henne så har hun sikkert gjort noe mot dem. Skulle ønske jeg kunne anmelde henne, og skrive om det i avisa for at hun aldri skulle kunne jobbe som politi igjen. Jeg kunne dog ikke gjøre noe, for det var mitt søster sitt valg hva vi skulle gjøre videre. 

Endret av katties
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøft å lese her inne nå😭😭😭❤️ Jeg sender dere alle styrkeklem! Så vondt det måtte ha vært og er nok vondt ennå. Kan ikke engang tenke meg de traumene som har fulgt dere videre i livet😭😭❤️ Sku ønske vi hadde et bedre system her i Norge og mye mye strengere straff her i Norge😭 jeg har aldri blitt voldtatt, men har alltid vært redd for det 😭❤️ 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, både som barn og voksen :( Det har ødelagt livet mitt..

Anonymkode: 91461...4af

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

Det finnes ingen som ikke kjenner et voldtektsoffer. 

Anonymkode: 5503d...737

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har blitt voldtatt. Aldri i nærheten av det en gang. Jeg har sagt det til flere. Jeg sier den gjengen jeg var sammen med som ungdom er fantastisk. Jeg begynte å drikke tidlig. Men dem gutta som var med i gjengen passet på oss. Dem fulgte oss hjem slik at vi kom hjem uten at det skjedde noe. Jeg ser som voksen at det er kanskje er uvanlig. Jeg møtte mannen min i ung alder også.  Og han har bestandig respektert når jeg ikke har hatt lyst på sex. Og han har aldri tatt det som et nederlag om jeg ikke vil. Jeg ser at jeg kanskje har vært utrolig heldig. Men min største frykt er at det skal skje med mine barn.

Anonymkode: 10e4f...e5d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er utrolig trist å lese 😔 Det er mange som har opplevd voldtekt, men som ikke anmelder. Og som jeg sa tidligere i tråden: Ikke gjør det! Det er ikke verdt det. Det er selvsagt spesielt jævlig når det er barn. . Arbeid mot voldtekt er en prosesss, og samtykkelov er en viktig del av det, men vi må også finne ut hvorfor en del menn vil ha sex uten samtykke. Hvorfor stopper de ikke kameraten som utnytter kvinner. Vi kvinner får konstant beskjed om hvordan vår klesstil og adferd trigger voldtektsmenn. Vi får også beskjed om at "bra menn" vil beskytte oss, mens de fleste voldtekter begås av menn som latet som de var snille. Når skal menn komme på banen? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt som barn av en inngiftet onkel. Jeg vågde ikke å fortelle det til noen før jeg ble tenåring. Da betrodde jeg meg til en tante som var sykesøster. Hun bad meg om å ikke anmelde eller fortelle det til flere. Senere har jeg konkludert med at hun fryktet skandale for hele slekten. 
Etter at jeg ble voksen fortalte jeg det til min mor. Da fikk jeg vite at hun var blitt voldtatt av samme mann da han forlovet seg med hennes eldre søster. Ironisk nok hadde hun også betrodd seg til den andre søsteren sin, som også den gangen bad henne om å holde det hemmelig. 

Anonymkode: 4e01c...12a

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 17.47):

Skrekkelig å lese. Både ditt og alle de andre innleggene her. 
Da var kanskje ikke mamma så helt ute likevel, da hun kjørte meg til sommerjobben i stedet for å la meg ta en tom buss tidlig på morran…

Nei, aldri blitt voldtatt. Aldri vært redd for det. Vært forsiktig med komboen alkohol og fremmede på fest da takk være mammas advarsler. 

Anonymkode: 42e89...c59

Alle kvinner har fått de samme advarslene - i stedet for å stoppe voldtektsmenn, advares jente-barn om at menn ikke kan kontrollere seg. Jeg vet at disse advarslene forhindrer overgrep. Kvinner har masse rutiner på dette, men er det småjenters ansvar å ikke friste menn? Bør vi ikke heller putte overgriperne i fengsel? 

Endret av Helene1982
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. På en jobbfest, av en dritings kollega. Sjefen og en kollega fant meg og måtte bokstavelig talt plukke meg opp fra gulvet, ingen tvil om hva han hadde gjort. Det ble tatt bevis fra meg, klærne som var revet av ble tatt med som bevis. Allikevel ble han frifunnet og jobber fortsatt der vi jobbet fordi de ikke har en saklig grunn for oppsigelse (hadde han blitt dømt ville de kunne si han opp). Jeg måtte finne meg ny jobb, måtte ta en med vesentlig dårligere lønn fordi det ikke er flust med jobber her, måtte ha masse psykologhjelp osv. 

fatter ikke at han fortsatt jobber der. Han blit hatet som pesten av samtlige på den arbeidsplassen. Ingen gidder å gjøre mer med han enn absolutt nødvendig, han er utstøtt så han blir aldri invitert på noe med de andre. Sjefen har sluttet å invitere på lønningspils fordi det betyr at alle (inkl han) må inviteres. 

Anonymkode: eb646...e39

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg. Og kvinner har veldig lite sympati for ofre har livet lært meg - mer for sak

Anonymkode: 51254...84a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har jeg. Og kvinner har veldig lite sympati for ofre har livet lært meg - mer for sak

Anonymkode: 51254...84a

Jeg er lei meg for at dette er din opplevelse. Jeg tror at håndteringen av voldtekt og overgrep har en bratt læringskurve i tiden vi lever i. Det er mange som unnskylder egne overgrep med at det var en annen tid, men de sliter og deres traumer arves av deres barn, om de ikke tar tak i det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...