Gå til innhold

Har du blitt voldtatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja jeg har blitt voldtatt to ganger i ungdomstida og befølt en gang i barndommen. Jeg har ikke fortalt det til noen. 

Anonymkode: 6a635...728

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke "alarmerende" at en del menn frykter falske anklager.

Vil påstå at det er like ille å bli falskt anklaget og straffet for voldtekt som å bli voldtatt.

Anonymkode: a5172...74f

Det er alarmerende fordi det er i irasjonell frykt. ca 20% av voldtekter blir anmeldt. Og de eneste tallene jeg har funnet, da det er så usannsylig - viser at 2-3% av de 20% ble henlagt fordi politiet mistenkte falsk anmeldelse. Om man ser på dommer der noen har blitt dømt for falsk anmeldelse av voldtekt, har vi omtrent en håndfull saker i løpet av et tiår. Det at noen menn er mer bekymret for denne statistikken enn de tusenvis av kvinnene og mennene som blir voldtatt av en liten gruppe menn, synes jeg er alarmerende. Menn har større sjanse for å bli voldtatt av en mann enn å bli feilaktig anmeldt for voldtekt. Og denne irrasjonelle frykten får mange (inkludert meg selv) til å lure på hvor denne fiktive historien kommer fra. Synes mange menn det er vanskelig å forstå samtykke? 

Endret av Helene1982
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke. Eg sov og våknet av at han hadde sex med meg. 
Men eg nøt det. 

Anonymkode: c8603...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har blitt voldtatt. Flere ganger. Litt sånn flaut å tenke på, men jeg tror det handler om sårbar oppvekst. 

Anonymkode: 7f1e2...ae6

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men det var i et forhold (ekteskap, til og med), og ikke en sånn "klassisk" overfallsvoldtekt som de fleste forbinder med begrepet voldtekt. Min eksmann tvang seg på meg flere ganger, vet ikke om alle kan kalles voldtekt, men én gang var i alle fall det: da han tvang seg til å ha analsex med meg mens jeg skrek av smerte. 

Anmeldte det ikke, tror ikke det ville kommet noe godt ut av det. Bare glad jeg ble kvitt fyren. Har fortalt det til én person, min nåværende mann.

Anonymkode: 3bf94...64c

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, aldri opplevd. Heldigvis skjønner jeg etter å ha lest her. Trodde helt ærlig ikke det var så mange. 

Anonymkode: f9ae0...548

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, flere ganger av min eksmann. Han mener at det ikke var voldtekt, fordi «han hadde jo rett på det, og han hadde da også hatt sex noen ganger han ikke hadde hatt lyst». Spurte han om han da hadde sagt nei, men det hadde han jo ikke. At jeg 20 ganger på en kveld sa nei til han og skøyv bort hendene hans, før jeg til slutt gav opp, og lot han få viljen sin slik at jeg kunne få sove, ser jeg faktisk på som voldtekt. Jeg samtykket ikke, men sluttet å «kjempe i mot». Lå helt stille og gråt mens han gjorde seg ferdig. Opplevde også flere ganger at jeg våknet av at han penetrerte meg. 

Anonymkode: f07fb...3a4

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt å lese om alle dere som har blitt voldtatt eller utsatt for overgrep. Ønsker dere alt godt videre!❤️

Selv har jeg aldri opplevd voldtekt, overgrep eller uønsket seksuell kontakt. Jeg vet heller ikke om så mange som har blitt voldtatt, men siden en stor andel velger å ikke snakke om det, vil jeg tro at det er flere i min omgangskrets som har opplevd det. 

Kanskje jeg bare har vært heldig eller hatt flaks? Som kvinne på autismespekteret, og dårlig på å tolke sosiale signaler, tilhører jeg en gruppe med økt risiko for seksuelle overgrep. Samtidig har det kanskje også beskyttet meg ved at jeg har holdt meg unna fester med mye alkohol og rus. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Blitt voldtatt. Anmeldte ikke, da jeg selv følte det var min egen feil som drakk for mye og la meg i sengen hans (nesten fullt påkledd!!). Så jeg våknet av at han hadde sex med meg.

Dagen etter, da jeg var sur og kledde på meg. Fikk jeg beskjed om at jeg hadde ingen grunn til å være sur, verken av ene eller andre grunner. 

Han jeg var forelsket i den gang, og x-en min, fikk vite det. Og hadde de fått vite hvem og hvor han bodde, hadde han ikke vært i live i dag. Så det holdt jeg for meg selv. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har blitt voldtatt. Det skjedde for nesten 40 år siden, da jeg var 16 år. Den gangen trodde jeg definisjonen på voldtekt var at en fremmed mann hoppet på deg i skogen/parken. Nå vet jeg bedre. 

For mitt vedkommende var det en ekskjæreste som var to-tre år eldre enn meg. Vi hadde vært sammen i nesten ett år, men hadde aldri sex. Jeg var jomfru og følte meg ikke klar for å ha samleie.

Det var nettopp blitt slutt mellom oss. Jeg kom hjem etter en fest. Han brøt seg inn via kjellerdøren, hørte ikke noe før han plutselig sto ute i gangen.  Jeg ble ikke redd, kun forbanna. Siden det var vinter og han bodde i nabobgda, sa jeg at han kunne få ligge over til morgenen etter, men at han da måtte ringe etter noen for å hente ham. 

Jeg var full og sovnet med en gang. Det neste jeg husker er en intens smerte og at han trengte inn i meg. Jeg blødde som en gris. Fikk kastet ham på dør. Blødningene fortsatte utover formiddagen og det kom klumper med blod. Det endte med at søsteren min kjørte meg til legen, men jeg fortalte ikke noe om hva som hadde skjedd, hverken til henne eller legen. Jeg fikk p-piller for å "stabilisere menstruasjonen". 

Anonymkode: 2eb16...4c0

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

Ble voldtatt som 13-åring av han som var kjæresten min. Han var 16. Den første gangen var med vold og makt. Etter det presset han meg til å ha sex daglig i over ett år. Jeg forsøkte å si nei, men da truet han med selvmord. Skjærte seg selv med kniv, stakk av og sa han skulle henge seg i skogen, hoppe på sjøen osv. Så ble det mitt ansvar å redde ham, og ha sex med ham.

Opplevde også at voksne menn forsøkte seg da jeg var enda yngre. En svoger av venninna mi (hun var attpåklatt og hadde en eldre søster) som da var i tidlig 20-årene befølte meg på brystene og rumpa flere ganger da jeg var 11/12. Han lot som han bare kilte og lekte.

Da jeg var 14 var jeg med til en kamerat av kjæresten min. De to guttene stakk ut og ville ikke ha med meg, så jeg ble igjen med bestemoren og en bekjent av henne. Mannen var sikkert over 60 år - han fikk meg til å sitte på fanget hans, presset ereksjonen sin mot meg og fortalte meg om alle småjentene han hadde knulla. Jeg gikk ut i gangen for å ringe venninna mi, da fulgte han etter og tok hånda mi på kuken sin. Da ropte jeg høyt og slo etter han, han bare lo, men trakk seg unna.

Anonymkode: 52f9b...c49

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, ble voldtatt i egen seng, mens jeg sov. Våkna av det, frøs til.

Fortalte venner om det en god stund etterpå, fikk sammenbrudd.

Ikke anmeldt, for jeg visste allerede tilbake da(dette er mange år siden) at det bare kom til å bli ord mot ord og traumatisk, opprivende og ikke ville føre til noen ting.

Anonymkode: 6f205...59a

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd å bli befølt som barn, opplevd voldtektsforsøk og hatt en partner som drev med sexpress. Jeg ser på mine erfaringer som ganske milde og kjenner nok personlig til minst et dusin kvinner som har erfart verre gjennom livet. Overgrep som mindreårig, voldtekt med makt, fysisk og seksuell vold i forhold. Listen er utømmelig, og det man faktisk har hørt om er nok bare toppen av isfjellet... 

Anonymkode: be038...02e

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På en måte. Var på jobbreise i annet land og vi var ute på middag og påfølgende utested. Jeg hadde drukket men i god form og etter midnatt ville jeg tilbake til hotellet så jeg gikk, men tydeligvis i feil retning og etter litt visste jeg ikke hvor jeg var. Følte meg utrygg alene i fremmed by på natten og plutselig stod en kollega fra annen avdeling (som også hadde vært med hele kvelden) men uten at vi hadde hatt noen interaksjon. Kjente han ikke heller, bare sett han i korridorene på jobb. Følte meg lettet av å se noen «kjente» og vi gikk sammen til hotellet. Der gjorde jeg det dummeste valget noensinne og ble med inn på hans hotellrom for å få med en flaske vann for morgen dagen. Da jeg kom inn ville han at jeg skulle sette meg ned så åpnet han vannet og gav flasken til meg. Jeg tok en slurk og pratet noe med han og så husker jeg faktisk ikke mer, før jeg våknet at han hadde voldsom sex med meg. Jeg har tenkt så mange ganger på at han må ha puttet noe i den flaska for kan ellers ikke skjønner hvordan jeg kunne miste meg selv så totalt. Uansett, da jeg våknet gjorde jeg motstand og da stoppet han faktisk og lot meg gå, så sånn sett var det ingen vold tilstede. Jeg aner ikke hvor lenge det hadde pågått og følte meg dårlig etterpå mtp hva han kunne ha gjort med meg. Hadde skikkelig vondt nedentil i flere dager etterpå og det har jeg aldri hatt av sex før + at jeg fikk tidenes urinveisinfeksjon hvor jeg regelrett tisset blod. Har aldri vært plaget av urinveisinfeksjon ellers. Jeg sa aldri noe til noen og var redd for å møte han på jobb etter dette fordi jeg følte meg så brukt. Dette var forresten en familiemann som hadde kone og barn hjemme. 

Anonymkode: 7f2a7...5b6

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har blitt voldtatt. Jeg var 17 år. Fortalte det til nære, men anmeldte ikke. Tenkte det ville bli ord mot ord. Og jeg ble dessuten truet av hans fetter til å holde kjeft. 

Har også opplevd noen episoder som er i grenseland.

En mann ble veldig aggressiv (utbrøt sint "What the fuck!?) da jeg nok en gang (hadde sagt nei sikkert 20 ganger gjennom kvelden og gåturen til leiligheten) sa at jeg ikke ville ligge med han (vi var på flørteren og jeg ble med han hjem da han holdt meg tilbake fra å rekke nattbussen hjem), så da sa jeg at jeg bare tullet. Lot han ligge med meg og snek meg ut etter at han hadde sovnet. Jeg var 16 år. 

Anonymkode: 7f4ef...966

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, to ganger. Den ene gangen når jeg var 17 av en på fest (våknet av at han voldtok meg og tok kvelertak på meg). Ble anmeldt og henlagt. Han voldtok også venninnen min samme natt. Hun var 15 og han havnet i fengsel pga alderen hennes.

Den andre gangen var jeg 24 og i ett forhold. Han voldtok meg analt samtidig som jeg gråt og sa nei. Han begynte å gråte og si unnskyld når han var ferdig og det endte med at jeg trøstet han. Anmeldte det ikke men gjorde det slutt noen måneder etter.

Anonymkode: f4f81...0cc

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har ikke blitt det selv, men kjenner 2 som har blitt utsatt for brutale overfallsvoldtekter 

Anonymkode: 8d335...d36

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg så tittelen på tråden tenkte jeg at nei, selvfølgelig har jeg ikke det. Så kom jeg på den gangen jeg våknet av at min daværende kjæreste (hadde gått inn i meg mens jeg sov. Jeg var 17, han 26. 

Anonymkode: f8109...1fa

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Første gangen som liten, mellom 1 og 3 av far. Andre gangen som voksen av en ukjent på byen. Begge gangene ble anmeldt, begge gangene ble det henlagt. Men begge har måtte betale erstatning til meg. 

Anonymkode: 5ea61...102

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing og ufarliggjøring av voldtekt (forherligelse av brudd på norsk lov). Den er i tillegg flyttet fra underforumet Seksualitet.

Rhodiola, adm.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...