Gå til innhold

Har du blitt voldtatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg ble gjengvoldtatt av fem gutter. 

Jeg var 14 år, det året jeg fylte 15 år. 

Jeg var forelsket i en eldre gutt på 18 år. 

Han latet som han var forelsket i meg også, tok meg med til noen kamerater av seg mellom 18 og 20 år. De dopet meg ned ved å ha noe i drikka mi som de ga meg. Jeg husker heldigvis bare bruddstykker, men husker noe av penetreringen fra dem, og jeg husker at dem lo av meg. Etter det ble jeg kastet ut av leiligheten og satt i lang tid utenfor i gangen, før jeg gikk opp til femte etasje og satt med utenfor et vindu og hadde tenkt å ta livet mitt. En tilfeldig voksen mann som så meg dro meg inn igjen fra vinduet. Så gikk jeg hjem og fortalte det aldri til noen, for jeg skammet meg så inderlig mye. Verken familie, venner eller samboer vet. Det har gjort noe med meg, jeg har aldri hatt respekt for meg selv og kroppen min igjen. Nå er jeg voksen, men minnene kommer plutselig tilbake her og der i hverdagen. 

Anonymkode: 47427...f19

Jeg ble gjengvoldtatt av 7 gutter.

Ikkje bra

Anonymkode: a5172...74f

• Hjerte 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, en gang.

var 15 og jomfru. Og på min første ordentlige fest. Drakk sprit som en kamerat av han jeg på det tidspunktet holdt på å date/rote med, hadde med. Ble så dårlig og full at jeg begynte å kaste opp. Jeg ble først lagt på trappa ute, for å ligge der til jeg var ferdigspydd. Før noen hadde fått meg i en seng. Våknet senere på kvelden med buksa rundt anklene og kameraten til daten min, inni meg. Jeg fortsatte å ligge helt stille og late som jeg sov til han hadde gjort seg ferdig. 

Daten snakket aldri med meg igjen. Jeg fikk klamydia og rykte på meg for å være en sånn som ligger rundt. Han som voldtok meg kjøpte meg en baguette på Shell helgen etterpå, for at jeg ikke skulle være sur på han (hsns ord). Snakket aldri med noen om det som hadde skjedd. 

Anonymkode: 35144...b85

• Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, blitt voldtatt. Anmeldte aldri..

Anonymkode: b9e6b...16f

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, av tidligere samboer. Har kun fortalt om det i terapi og anonymt (den graden av anonymitet det er) her inne. Altså anmeldte jeg ikke.

Anonymkode: 02934...83e

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, som 18 åring. Stor aldersforskjell.

Ble senere samboer med en fyr som tenkte at ikkesamtykkende sex var ok bare jeg sov. Skjedde 2-4 ganger før jeg poengterte at jeg merket det når han hadde sex med meg mens jeg sov, og at det ikke var greit. Han "trodde ikke du merket det", men heldigvis sluttet etterpå.

Anmeldte den første når jeg ble 22 år. Han hadde sagt ting under voldtekten som gjorde meg redd for hva han kunne finne på med sin egen datter. Ble selvfølgelig henlagt, men jeg ville gjort det igjen. Ble møtt på en så god måte av politi og bistandsadvokat at jeg følte meg trygg og trodd på hele veien.

Ekssamboeren anmeldte jeg aldri. Vi var begge unge, og jeg tror ikke han mente noe vondt med det. Jeg tror han lærte av det, og når jeg anmeldte den første var han en god støttespiller, selv om vi gikk fra hverandre kort tid etterpå.

Anonymkode: d8ef6...fa7

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ble voldtatt som 14 årig jomfru av en i vennegjengen jeg var i den gangen. Ropte og skrek om hjelp fra de andre som var i rommet ved siden av, men ingen kom for å hjelpe. 

3 år senere ble jeg forsøkt voldtatt av en voksen mann, men da var jeg såpass sterk etter å ha trent styrke og truet med å kontakte politiet om han ikke gav seg. Han slapp meg til slutt.

Den vennegjengen jeg var i som 14 åring kuttet jeg ut etter voldtekten, da jeg ikke lenger ville ha "venner" som ikke stilte opp for meg.

Fortalte ingen om voldtekten før flere år senere, da jeg ble i et fast forhold. 

Ødela flere år av livet mitt for å være ærlig, og husker fortsatt navnet på han som voldtok meg nå 40 år senere. 

Anonymkode: 81a17...62f

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si nei, jeg har ikke det, men samtidig... det er et tvilstilfelle der jeg ble påtvunget noe jeg egentlig ikke ville, og hadde forsøkt å gå unna for å unngå. Det var en date jeg flyttet meg fra sengen der han ville ha sex, og gikk ut i stua og la meg på sofaen alene. Han kom etter. Jeg prøvde å vri meg unna, men han fikk viljen sin.

Grunnen til at jeg er i tvil om det er voldtekt, er fordi det var jo ingen "vold" med i bildet. Han slo meg ikke. Han var ikke sint. Bare veldig, veldig påtrengende og ikke villig til å akseptere et nei. 

Jeg tror jeg var 19 eller 20 år da.

Ingen av mine venninner har noengang fortalt meg at de har blitt voldtatt.

Endret av Million
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett grusomt å høre hva mange av dere har opplevd. Jeg kan virkelig ikke begripe hva det er som går av folk.

Håper så mange som mulig av dere som kan og klarer å anmelde, gjør det - men har jo forståelse for at det også er en ekstrem påkjenning i seg selv.

Det er jo (dessverre) ikke overraskende at dette skjer, og i urovekkende stor grad, men det er veldig sterkt å høre historiene fra hver og en av dere. 

😔♥️

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anses seksuelle handlinger som ikke innebærer penetrering voldtekt? Hvis ja så har jeg også blitt voldtatt som barn flere ganger

Anonymkode: 8a293...665

• Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, av kompisen til kjæresten min. Var så drita at jeg ikke gadd å komme meg unna og lot det stå til. Følte meg ikke voldtatt, skrev det på tabbekvota mi og dette er første gang jeg forteller det. Det er 48 år siden det skjedde. 

Anonymkode: 0b5d9...228

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke egentlig opplevd voldtekt , tror jeg. Men jeg og eksmannen min hadde en svært dårlig periode 3 -4 mnd før bryllupet og det bedret seg aldri selv om vi fullførte bryllupet. Fullførte fordi alt var planlagt og jeg trodde ikke at jeg kunne avlyse uten stor skam. Alltid følt meg som en byrde for familien min (uten egentlig grunn) og ville ikke være håpløs som ikke klarte å få til livet. 

Holdt ut hele bryllupsdagen med stiv maske og da vi skulle legge oss stod jeg lenge på badet. Stiv av skrekk. Visste at han skulle forlange sex. Noe han også gjorde da jeg kom ut. Først klagde han på at jeg ikke hadde sexy undertøy på meg. Jeg sa jeg var trøtt og ville legge meg.. Han sa : «Å ikke ha sex i kveld er en glemmesak!» Og så ble det sex. Han skulle ta meg bakfra, pressa nakken min nedi madrassen og lurte på hvorfor jeg ikke laga de vanlige stønnelydene som han var vant med fra før. Så da gjorde jeg det, og så kom han og la seg til å sove. 

Etter dette hadde vi knapt sex og var sammen et par år før han flytta ut. Det var en enorm lettelse for meg. 

Anonymkode: 10602...1df

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen som mente i en tråd at det var overdrivelse at hver 5. dame er blitt voldtatt. Og de kjente ingen...

Så enkelt spørsmål: har det skjedd deg? Fortalte du det til noen? Anmeldte du? 

Jeg ble voldtatt for 30 år. Kompis av daten min på det tidspunktet. Jeg fortalte det bare til daten/ kjæresten, og han ble forbannet på meg. Da kuttet jeg han ut og har aldri nevnt det siden. 

Anonymkode: f91a8...9b2

Jeg kjenner MANGEN som har blitt voldtatt. 6 damer jeg har kjent oppgjennom åra har blitt misshandlet em av dem er mi farmor og dem slet psykisk mye  psykisk pågrunn av det 2 av dem tok livet sitt og hun ene drepte en mann ved hjelp av en annem mann fordi hun ble gruppevoldtatt  og er i psykriatisk fengsel.

Anonymkode: 7c9ca...d94

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alamerende når en del menn føler frykt for å bli "anklaget" for voldtekt ved at det er en samtykkelov. Hvorfor er det så mange menn som har sex med kvinner som de ikke er sikre på at samtykker? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen som mente i en tråd at det var overdrivelse at hver 5. dame er blitt voldtatt. Og de kjente ingen...

Så enkelt spørsmål: har det skjedd deg? Fortalte du det til noen? Anmeldte du? 

Anonymkode: f91a8...9b2

Ja, jeg ble utnyttet når jeg var for full til å motsette meg.

Var 16 år, og hadde blitt skjenket dritings av en eldre fyr (han var rundt 20, da han hadde kjøpt brennvin). La meg i sengen for å sove, plutselig kommer fyren og kler av meg - jeg er for full til å klare å gjøre noe, altså jeg er slapp og klarer ikke å sitte oppreist. 

Så voldtok han meg. Han var den første mannen som kom inni meg.

Nei jeg anmelde aldri. Aldri sett han fyren igjen, blokket han på alt av sosiale medier vi hadde tilbake den gangen når jeg kom meg hjem (vel og merke en del år siden)

Anonymkode: 48680...f52

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (1 time siden):

Det er alamerende når en del menn føler frykt for å bli "anklaget" for voldtekt ved at det er en samtykkelov. Hvorfor er det så mange menn som har sex med kvinner som de ikke er sikre på at samtykker? 

Det er vel ikke "alarmerende" at en del menn frykter falske anklager.

Vil påstå at det er like ille å bli falskt anklaget og straffet for voldtekt som å bli voldtatt.

Anonymkode: a5172...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, har det, som 14 åring.. 

Anonymkode: 77745...a34

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har det, som 14 åring.. 

Og jeg fortalte det ikke, men det ble plukket opp. Anmeldte ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ble voldtatt av en bussjåfør mens bussen stod parkert og hadde «Ikke i trafikk» på utsiden. 
Jeg var 17 år gammel. Han sa før jeg gikk ut «Det er ingen som kommer til å tro på deg om du forteller om dette» 

Så jeg gjorde ikke det. Fortsatt ikke fortalt det til noe . 

Anonymkode: 2e9d6...db3

Jeg ble befølt av en bussjåfør, situasjonen var helt lik den du beskriver, heldigvis skjedde det ikke mer den gangen. Skummelt å tenke på, beklager det skjedde deg.

Anonymkode: 1ba38...be9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det har jeg. Anmeldte ikke, anger litt på det i dag.

Anonymkode: 414a5...265

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...