Gå til innhold

Har du blitt voldtatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som mente i en tråd at det var overdrivelse at hver 5. dame er blitt voldtatt. Og de kjente ingen...

Så enkelt spørsmål: har det skjedd deg? Fortalte du det til noen? Anmeldte du? 

Jeg ble voldtatt for 30 år. Kompis av daten min på det tidspunktet. Jeg fortalte det bare til daten/ kjæresten, og han ble forbannet på meg. Da kuttet jeg han ut og har aldri nevnt det siden. 

Anonymkode: f91a8...9b2

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke voldtatt, men jeg ble befølt i min egen seng da jeg var 4 år. Men som søsteren min sa da hun fikk vite det: det kunne jo vært mye verre 🙃

Så jeg var jo åpenbart dritheldig. 🤦‍♀️

Anonymkode: 9f0f6...dc0

• Hjerte 16
AnonymBruker
Skrevet

Ble voldtatt av en bussjåfør mens bussen stod parkert og hadde «Ikke i trafikk» på utsiden. 
Jeg var 17 år gammel. Han sa før jeg gikk ut «Det er ingen som kommer til å tro på deg om du forteller om dette» 

Så jeg gjorde ikke det. Fortsatt ikke fortalt det til noe . 

Anonymkode: 2e9d6...db3

• Hjerte 25
Skrevet (endret)

FHI sier 9% det er et vesentlig forskjellig tall fra 20%, men gitt at det er mørketall, så betyr det i hvert fall at minst 10% av den kvinnelige befolkningen har opplevd voldtekt, det er 10%+ for mye spør du meg..

Endret av K.B.
  • Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har blitt voldtatt. Aldri sagt det til noen, som er ganske vanlig for voldtektsofre. Anmeldte heller ikke, i likhet med de fleste andre som har blir voldtatt.

Anonymkode: 315cf...9c6

• Hjerte 14
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har blitt voldtatt. Av en som var nær venn. Anmeldte ikke. Vurderte det flere år senere men turte ikke. 

Anonymkode: 06baf...83a

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei har ikke blitt voldtatt.

Anonymkode: 92391...9fa

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, anmeldte ikke pga jeg var ung, ble dopet ned og det skjedde på ferie. Fortalte det kun til han jeg holdt på med.

Anonymkode: 953eb...894

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i flere forhold. 

Anonymkode: 8359b...fcf

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Tre ganger. Skjønt ene gangen var "bare" med fingrene hans. Nær kamerat, og han stakk fingrene brutalt inn i meg tre ganger før jeg kom meg unna. 

Så av eks som tydeligvis trodde voldtekt var en god måte å få meg tilbake på. Det var det ikke!!!!

Så av en kjæreste. Det ble enden på det forholdet. Han på sin side mente at jeg dumpet ham brutalt på grunn av "en liten feilvurdering". 

Opplevde også et skremmende overgrep fra godt voksen mann (rundt 50 år) da jeg bare var 16 år, og jomfru. Kom meg da unna ved å late som jeg ble villig bare jeg fikk tisse først. Så løp jeg som faen. 

Jeg tror på at store deler av kvinner har opplevd slikt. Jeg kjenner kun en kvinne som aldri har opplevd overgrep. Det vil si, hun har opplevd å bli presset til å gi "samtykke ", selv om hun ikke ønsket sex, for å slippe voldtekt av mann som ikke ga seg, så jeg vil si det er over grensa også. Sex skal jo ikke være slik. 

Anonymkode: 2a26c...a1e

• Liker 1
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 2 ganger. Anmeldte ikke.  

Anonymkode: 409b7...b89

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Og nei, anmeldt ingenting. Skammet meg. Voldtekten av kjæresten var dessuten noe jeg skammet meg så mye for at det tok over ti år før jeg snakket med noen om det. Først da fikk nærmeste venninne vite hvorfor det ble slutt mellom meg og ham. Sannheten om det. 

Anonymkode: 2a26c...a1e

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Ble voldatt jevnlig av faren min da jeg var barn. Han anmeldte jeg, men saken ble anmeldt. Så ble jeg voldtatt av min bestevenn da jeg var 16 år, det anmeldte jeg ikke. Så ble jeg forsøkt voldatt av 2 menn da jeg var i 30 årene, da kom det en annen mann og reddet meg.

Jeg kjenner mange som har blitt voldtatt, og flertallet anmelder ikke, da det har vært festvoldtekt. Kjenner og 3 menn som har blitt voldtatt. To av de av menn, og en av de av en kvinne.

Anonymkode: 2d613...118

• Hjerte 19
Skrevet

Jeg har også blitt voldtatt, og er en av den minimale prosenten som fikk min overgriper dømt. Jeg anmeldte fordi jeg var voksen, og var redd for at han skulle gjøre det samme mot andre. Jeg hadde også bevis da jeg dro rett på legevakten og fikk dokumentert vold og dna.

Jeg har venninner som har opplevd overgrep og voldtekt, og mitt råd til dem er å ikke anmelde om de ikke har bevis. Mine rettsaker tok over 2 år. Han fikk mildere straff fordi det hadde gått så lang tid (rettsystemet) . Jeg brukte like mye tid av mitt liv, så det føltes urettferdig. Jeg fikk en erstatning som dekket en brøkdel av timene jeg har brukt på terapi i ettertid. Jeg vet ikke hvor jeg hadde vært i dag om han hadde gått fri. 

• Hjerte 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble voldatt jevnlig av faren min da jeg var barn. Han anmeldte jeg, men saken ble anmeldt. Så ble jeg voldtatt av min bestevenn da jeg var 16 år, det anmeldte jeg ikke. Så ble jeg forsøkt voldatt av 2 menn da jeg var i 30 årene, da kom det en annen mann og reddet meg.

Jeg kjenner mange som har blitt voldtatt, og flertallet anmelder ikke, da det har vært festvoldtekt. Kjenner og 3 menn som har blitt voldtatt. To av de av menn, og en av de av en kvinne.

Mente saken ble henlagt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gjengvoldtatt av fem gutter. 

Jeg var 14 år, det året jeg fylte 15 år. 

Jeg var forelsket i en eldre gutt på 18 år. 

Han latet som han var forelsket i meg også, tok meg med til noen kamerater av seg mellom 18 og 20 år. De dopet meg ned ved å ha noe i drikka mi som de ga meg. Jeg husker heldigvis bare bruddstykker, men husker noe av penetreringen fra dem, og jeg husker at dem lo av meg. Etter det ble jeg kastet ut av leiligheten og satt i lang tid utenfor i gangen, før jeg gikk opp til femte etasje og satt med utenfor et vindu og hadde tenkt å ta livet mitt. En tilfeldig voksen mann som så meg dro meg inn igjen fra vinduet. Så gikk jeg hjem og fortalte det aldri til noen, for jeg skammet meg så inderlig mye. Verken familie, venner eller samboer vet. Det har gjort noe med meg, jeg har aldri hatt respekt for meg selv og kroppen min igjen. Nå er jeg voksen, men minnene kommer plutselig tilbake her og der i hverdagen. 

Anonymkode: 47427...f19

• Hjerte 34
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg, minst to ganger vil jeg kunne kalle det voldtekt, men det har vært andre episoder hvor det ikke ville holdt i retten. Jeg anmeldte ikke.

Jeg har også vært i relasjoner hvor jeg ble mishandlet, men i den verste relasjonen så kan jeg faktisk ikke si at jeg ble voldtatt. Han kunne ha drept meg, jeg ble holdt fanget, jeg ble manipulert og verbalt/mentalt mishandlet, ja fysisk også. Og det var flere ganger hvor jeg ikke ønsker sex, men likevel ble med på det. Men han voldtok meg aldri med vold eller lignende. Har alltid tenkt på det, for det var virkelig omtrent det eneste jeg slapp unna med ham. 

Anonymkode: 93771...582

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men første gang jeg hadde sex var det med en godt voksen mann på 30+, jeg selv hadde fyllt 14 to dager før.

Jeg har også hatt sex uten å selv ønske det uten at jeg definerer det som voldtekt i egne øyne for min egen del. Feks sex i fylla der jeg ikke visste opp eller ned mens den andre var tilnærma edru. 

Anonymkode: 1c9e8...b91

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt voldtatt, noe som er et under for alle de ekle mennene min mor hadde innenfor døra så skulle statistikken tilsi at jeg ble rammet men jeg var nok ikke typen. Rappkjeftet, veslevoksen og truet med politi så de våget nok ikke å tenke tanken en gang. Låste døren når jeg sov. Dessuten så passet hun nok mer på meg siden jeg var en "konkurrent" for henne, ble tidlig lært opp til hvordan jeg skulle beskytte meg selv. Har et søsken som ikke var like heldig.

Anonymkode: eb924...f82

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Ble når jeg var 16 i en bil. En av de eldre gutta skulle kjøre meg hjem.  Nå er jeg 50. Å det som er rart er at han fant meg igjen for pr år siden. Ville bli venn med meg på Facebook . Han skrev melding der han ba om tilgivelse . Jeg svarte han aldri men det hjalp meg . Da jeg trodde i alle år jeg selv var skyld i det.

Anonymkode: 85149...417

• Liker 2
  • Hjerte 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...