AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Del Skrevet 15. april Jeg var hos psykiater som mente jeg var bipolar 2. Etter mange års strev med depresjon, angst, tankekjør og med episoder innimellom der jeg følte meg som supermann (er dog kvinne). Så fikk jeg altså denne diagnosen. Jeg hadde ikke noe lyst til å gå på medisin. Men da sa psykiateren til meg at hvis jeg nektet behandling, i dette tilfelle var medisin behandling, så kunne NAV nekte meg utbetaling. Jeg gikk på aap og han sa at det måtte testes ut om medisin, altså behandling, utløste noe restarbeidsevne. Så hvis jeg nektet stoppet NAV stønaden. Jeg har lurt veldig på dette i ettertid om han snakket sant, noen som vet om dette faktisk var sant?? Jeg har tenkt tanken om at det at han fikk meg på medisin på noe vis ville gi han mer inntekt, kun en spekulasjon. Jeg turte ikke annet enn å starte. Prøvde alt som var av medisin, ikke noe virket. Det siste som skulle testes ut var Litium. Alle symptomene beskrevet tidligere ble da redusert, men jeg ble veldig flat, vanskelig å kjenne glede, og overvektig, psoriasis og skjelvende hender. Allikevel angrer jeg på at jeg startet, men siden jeg ble såpass presset turte jeg ikke annet. Ønsker å slutte, men er redd for hva det vil gjøre med meg. Del gjerne hvis du har erfaring med å slutte på Litium. Anonymkode: 05b43...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Del Skrevet 16. april Trist. Hun jeg kjenner mistet lappen jobben samt foreldreretten på to barn. Anonymkode: b2021...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trist. Hun jeg kjenner mistet lappen jobben samt foreldreretten på to barn. Anonymkode: b2021...656 Det er nå rart Har vennine med bipolare lidelse, fikk nå ansvaret for barnet ved skilsmisse siden bv så henne som bedre en far. Kjører bil gjør ho også. Bruker medisiner. Fungerer mye bedre. Vi rundt ser ting og Fungerer bedre nå en før. Før kunne ho stå å vaske hus kl 2 om natta, ikke sove på flere døgn osv. Nå klarer ho tilogmed å jobbe litt. Anonymkode: c52a4...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Del Skrevet 16. april Vet nav kan si alle veier ska prøves eller så i vise tilfeller kan de stoppe utbetaling fordi en ikke har prøvd alt. Vennine av meg bruker lamictal og ho fikk en ny hverdag. Står ikke opp å vasker hus kl 2 om natta, fått orden på søvn rutiner, hamstrer ikke alt mulig rart Anonymkode: c52a4...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Del Skrevet 16. april Har bipolar 2 jeg også. Går på Lamictal og Orfiril. Gjort i mange år etter en skakk periode i livet. I min verden kan vel slikt være midlertidig? Jeg kom meg riktignok ganske brått på beina etter medisinering og DPS. Du tenker du kanskje er feildiagnostisert? Trenger ingen medisiner? Sånn har jeg tenkt hele tiden også. Har hatt lyst til å eksperimentere med å seponere bort alt. Sa det til legen og han ga meg skremselspropaganda de-lux. Jeg fungerer i jobb og det meste, men kan fortsatt slite endel med desillusjonisme og lave terskler for sinne og frustrasjon. Hyper er jeg sjelden. Anonymkode: df8cf...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 16. april #6 Del Skrevet 16. april (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var hos psykiater som mente jeg var bipolar 2. Etter mange års strev med depresjon, angst, tankekjør og med episoder innimellom der jeg følte meg som supermann (er dog kvinne). Så fikk jeg altså denne diagnosen. Jeg hadde ikke noe lyst til å gå på medisin. Men da sa psykiateren til meg at hvis jeg nektet behandling, i dette tilfelle var medisin behandling, så kunne NAV nekte meg utbetaling. Jeg gikk på aap og han sa at det måtte testes ut om medisin, altså behandling, utløste noe restarbeidsevne. Så hvis jeg nektet stoppet NAV stønaden. Jeg har lurt veldig på dette i ettertid om han snakket sant, noen som vet om dette faktisk var sant?? Jeg har tenkt tanken om at det at han fikk meg på medisin på noe vis ville gi han mer inntekt, kun en spekulasjon. Jeg turte ikke annet enn å starte. Prøvde alt som var av medisin, ikke noe virket. Det siste som skulle testes ut var Litium. Alle symptomene beskrevet tidligere ble da redusert, men jeg ble veldig flat, vanskelig å kjenne glede, og overvektig, psoriasis og skjelvende hender. Allikevel angrer jeg på at jeg startet, men siden jeg ble såpass presset turte jeg ikke annet. Ønsker å slutte, men er redd for hva det vil gjøre med meg. Del gjerne hvis du har erfaring med å slutte på Litium. Anonymkode: 05b43...a88 Det du sier er at du har hatt reduserte symptomer på litium, men at du også har hatt bivirkninger. Dette er noe du må ta opp med din lege. Si det som det er at du har alvorlige bivirkninger som at du føler deg flat, har skjelvende hender, psoriasis og vektøkning, og be ham/henne å komme med løsninger/kompromisser for deg. Be dem komme med en plan for en justering på medisinen eller et alternativ. Ikke slutt på medisinen uten samråd med lege. Endret 16. april av Helene1982 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå