Gå til innhold

Hva er vitsen med å skjule fb vennene fra hverandre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 0.12):

Fordi jeg var lei av å forklare hvordan jeg kjente Arne eller per, eller oda.

Så derfor.

Anonymkode: 92d38...dd3

Jeg har aldri fått spørsmål om hvordan jeg kjenner facebookvenner, 

Anonymkode: 3daad...26f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 0.12):

Jeg ser at mange ikke viser alle fb vennene de har, men at man kun ser de man selv er venn med på vennelisten.

Hvorfor? Det er jo helt paranoid.

Min ex delte opp vennelisten sin slik at jeg så kun de jeg selv var fb venn med. Fikk vite på slutten av forholdet vårt at det var fordi han ikke ønsket at jeg skulle se hvor mange damer han var venn med, og dermed hvem han var utro med.

Hvilken grunn har folk til å være så privat?

Det er Facebook vennelisten liksom, ikke koden til bankkortet.

Anonymkode: a4899...072

Kanskje fordi mange vet at det finnes folk som snoker i vennelistene deres? Du er nok ikke alene om å gjøre nettopp det.

Anonymkode: 63cb9...beb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oooooh… Dette spørsmålet viste jeg ikke at jeg ønsket en gang!!! 😂 Men, jeg har med årene utviklet (en litt creepy) hobby, til å bli en liten side inntekt 🙈

Det hele begynte i 2017 da en venninne trodde, at mannen var utro med en kollega…

Og for å si det sånn!!
Har noen vennelisten sin åpen på Facebook, så bruker jeg BETYDELIG mindre tid på å finne noen😂 

Jeg driver ikke med verken hacking eller noe annet ulovlig!! Det trenger jeg ikke, for naiviteten mange har når det gjelder sosiale medier er SKREMMENDE!! 
Folk deler skremmende mye uten å tenke over det! Bare å legge ut hvor du jobber på FB gjør en så tilgjengelig!! 
Selvom profilen din er lukket, men jeg vet hvor du jobber, så søker jeg opp arbeidsplassen, og ser hvem som jobber der, og selvom du har lukket profil, så har ikke alle vennene dine det… Og der dukker en opp ja! 

Jeg har min lukket, bruker ikke mitt fulle navn, men ett lignede psudo navn og har null bilder der, for jeg bruker kun fb til å være i klasse og fritidsaktivitet grupper ifb med barna… Så har under 100 ‘’venner’’ der.. 

Og som nevnt over, jeg kjenner ikke de ‘’vennene’’ godt, det er andre foreldre liksom… 

Og  personlig vil jeg ikke bli assosiert med noen, om de driver med noe som jeg ikke kan stå innefor🙈

Ja, jeg er nok paranoid når det gjelder dette😂Men jeg lever godt med!!

Jeg har også en jobb innen økonomi og noe juridisk, med mye kundekontakt, så jeg tar ikke risikoen å måtte få noe spørsmål om ‘’venner’’ på sosiale medier! 

Ikke alltid det handler om utroskap på noen måte… 

Åpne personlige some kontoer er rett og slett naivt synes jeg! 
Om det er ett gjennomtenkt valg, så er det noe helt annet selvsagt! Dømmer ingen! 
Men de som ikke tenker over det, og tenker at det er helt ‘’trygt’’, håper jeg gjennomgår personverninnstillingene sine🙂

Anonymkode: b500a...852

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det da ikke kan brukes like lett til å spre virus etc.

De gangene jeg får venneforespørsler fra fremmede er det enten sjekking eller spam og ALLTID via noen med offentlig venneliste.

Hvorfor behov for å se hvem som er venn med hvem? Felles venner vil alltid dukke opp...

Anonymkode: c43dd...13b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg hadde 6 falske profiler hvor jeg sendte meg selv ting på candy crush og andre spill før i tiden. Har nå slettet alle kontoene og spiller ingen spill, men har ikke endret på innstillingene for det om. 

Anonymkode: b8704...713

Skrevet

Jeg liker ikke tanken på at folk snoker, så da gir jeg de minst mulig å snoke i. At skjult venneliste er noe enkelte irriterer seg over eller stusser på, forteller meg bare at det er riktig valg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velger å ha det så privat som mulig, ikke noe paranoid med det. 

Anonymkode: 8a752...934

AnonymBruker
Skrevet

Av hensyn til privatlivet, personvernet og sikkerhet. Men sletter snart hele facebook, ser ingen grunn til å være der lengre  - og det er en overvåkingsapp.

Anonymkode: 074af...80a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kanskje fordi mange vet at det finnes folk som snoker i vennelistene deres? Du er nok ikke alene om å gjøre nettopp det.

Anonymkode: 63cb9...beb

Han var utro og det var grunnen 

Ts

Anonymkode: a4899...072

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en type jobb der det ikke er heldig om jeg  tilfeldigvis skulle ha noen på vennelisten som er nabo eller i slekt med noen jeg jobber med. Nå er jeg forsåvidt ute av facebook, men da jeg var der var dette grunnen. Mange leger, psykologer og andre helsepersonell har også en veldig privat profil.

Anonymkode: 14a56...e75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...