AnonymBruker Skrevet 17. april #41 Skrevet 17. april Jeg blokkerer de som pruter. Lar heller vær å selge enn å gå ned i pris. Anonymkode: 86c15...fad 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #42 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig! Det er veldig irriterende. En gang forøkte jeg å kjøpe et plagg mange ganger, første gang til 50 kr under oppgitt pris, deretter til oppgitt pris mange ganger. Budfristen gikk ut hver gang uten å bli besvart. Selger så budene. Holdt på sånn i mange måneder. Forsøkte også å spørre pent om hun hadde det fremdeles og om det fortsatt var til salgs. Jeg ga opp til slutt, og ca et år etterpå fikk jeg varsel om at hun hadde satt ned prisen med 100 kr. Da la jeg inn et nytt bud på oppgitt pris, men budet ble avslått pga at hun hadde akseptert et annet bud. Mulig det var den 50-lappen jeg forsøkte å prute på første budet som utløste den totale neglisjeringen. Virket hvertfall som om hun hadde bestemt seg for å ikke selge det til meg. Det var antagelig bedre å få 100 kr mindre ett år etterpå. Anonymkode: 94592...40a Er er jo helt sykt…. Anonymkode: b9111...62a
AnonymBruker Skrevet 17. april #43 Skrevet 17. april Merkelig med de som sender spørsmål om å kjøpe bare en del av en pakke som lar være å lese svaret mitt når jeg sier at det er ok også. Veldig mye rar oppførsel blant folk på sånne apper…. Anonymkode: b9111...62a 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #44 Skrevet 17. april Kjenner at Tise irriterer meg ganske kraftig med den «kjøper garantien» sin. For en vare som koster 30kr ender man med å betale nærmere 100 med alle gebyrer og frakt… Og bruker man funksjonen om å kjøpe mer fra samme selger blir frakta fordoblet selv om man fint kan sende to ting i samme pakke til samme frakt, så man sparer jo null og nix på det. Blir bare super dyrt. Merker at jeg både kjøper og selger mest på Finn Anonymkode: b9111...62a 3
Sur sitron Skrevet 17. april #45 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner at Tise irriterer meg ganske kraftig med den «kjøper garantien» sin. For en vare som koster 30kr ender man med å betale nærmere 100 med alle gebyrer og frakt… Og bruker man funksjonen om å kjøpe mer fra samme selger blir frakta fordoblet selv om man fint kan sende to ting i samme pakke til samme frakt, så man sparer jo null og nix på det. Blir bare super dyrt. Merker at jeg både kjøper og selger mest på Finn Anonymkode: b9111...62a Jeg liker også best Finn.
AnonymBruker Skrevet 17. april #46 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner at Tise irriterer meg ganske kraftig med den «kjøper garantien» sin. For en vare som koster 30kr ender man med å betale nærmere 100 med alle gebyrer og frakt… Og bruker man funksjonen om å kjøpe mer fra samme selger blir frakta fordoblet selv om man fint kan sende to ting i samme pakke til samme frakt, så man sparer jo null og nix på det. Blir bare super dyrt. Merker at jeg både kjøper og selger mest på Finn Anonymkode: b9111...62a Enig. Tullete at det ikke er en bedre ordning på dette. Enn så lenge kan det løses med å sende en melding til selger om hun/han kan sende flere ting i samme pakke. Jeg har gjort dette for en kjøper tidligere. Hun sendte melding, og vi avtale at hun skulle legge inn et bud på ene varen, der budet tilsvarte prisen for begge tingene hun ville kjøpe. Også sendte jeg da begge varene samlet. Dette forutsetter jo at en må stole på selger siden litt av "tryggheten" forsvinner, men jeg som selger er i hvert fall villig til å finne slike løsninger. Har gjort det samme på Finn også 😊 Anonymkode: fc53d...e87 7
AnonymBruker Skrevet 17. april #47 Skrevet 17. april Sur sitron skrev (1 time siden): Jeg liker også best Finn. Jeg synes tise er best til klær og vesker og sånt, mens andre ting, som f.eks pyntegjenstander eller møbler er enklere på finn. Merker du forskjell på type ting? Anonymkode: dc21e...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #48 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig. Tullete at det ikke er en bedre ordning på dette. Enn så lenge kan det løses med å sende en melding til selger om hun/han kan sende flere ting i samme pakke. Jeg har gjort dette for en kjøper tidligere. Hun sendte melding, og vi avtale at hun skulle legge inn et bud på ene varen, der budet tilsvarte prisen for begge tingene hun ville kjøpe. Også sendte jeg da begge varene samlet. Dette forutsetter jo at en må stole på selger siden litt av "tryggheten" forsvinner, men jeg som selger er i hvert fall villig til å finne slike løsninger. Har gjort det samme på Finn også 😊 Anonymkode: fc53d...e87 Bruker å tilby selv å sende alt samlet og lager evt en felles annonse for alt. Men har også opplevd at den som evt tenkt å kjøpe lar være å legge inn et nytt bud 😂 Anonymkode: 20407...d21
AnonymBruker Skrevet 18. april #49 Skrevet 18. april Svarer dere på skambud hvor folk byr 1/3 av allerede lav pris? Eks en klespakke med 7 plagg til 250 og de byr 100? Det syns jeg er så frekt at jeg ønsker ikke å snakke med personen en gang. Faktisk sånn at om jeg ikke får andre bud så foretrekker jeg å kaste det i søpla sånn at jeg slipper å bruke tid og energi på å pakke og sende klær som ser nesten nye ut for en hundrelapp. Ny pris på disse klærne ville lett vært rundt 1500kr, så jeg syns jeg har vært ekstremt rimelig i prissettinga mi. Anonymkode: b9111...62a 5
AnonymBruker Skrevet 19. april #50 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Svarer dere på skambud hvor folk byr 1/3 av allerede lav pris? Eks en klespakke med 7 plagg til 250 og de byr 100? Det syns jeg er så frekt at jeg ønsker ikke å snakke med personen en gang. Faktisk sånn at om jeg ikke får andre bud så foretrekker jeg å kaste det i søpla sånn at jeg slipper å bruke tid og energi på å pakke og sende klær som ser nesten nye ut for en hundrelapp. Ny pris på disse klærne ville lett vært rundt 1500kr, så jeg syns jeg har vært ekstremt rimelig i prissettinga mi. Anonymkode: b9111...62a Tenker likt som deg. Sånt svarer jeg ikke på. Blir så provosert, og har lært at jeg ikke skal svare i affekt 😅 Anonymkode: f34f2...074 3
Anonym_Norge Skrevet 19. april Forfatter #51 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 12.08): Jeg synes tise er best til klær og vesker og sånt, mens andre ting, som f.eks pyntegjenstander eller møbler er enklere på finn. Merker du forskjell på type ting? Anonymkode: dc21e...8c8 Gjennomsnitt selger jeg mer på Finn enn på Tise. For min del det er veldig vanskelig å selge skoene mine og klær. Så ellers barn sin klær og sko generelt går veldig fort og det er på Finn. På Tise solgt jeg veldig lite pr.nå.
AnonymBruker Skrevet 19. april #52 Skrevet 19. april Anonym_Norge skrev (På 16.4.2025 den 21.17): Jeg mener 50% av prisen som jeg betalt i fjor. Jeg også treff sånne annonser, og stilt spørsmål om LV kirigami produkt som fortsatt ligger på finn og hun prøver å selge den til kr. 3000,- mer enn den koster i butikken.? Vet du hva selgeren svarte meg: hun ønsker å tjene på det og det haster ikke å selge. Og det har hun da lov til å gjøre hvis hun vll Anonymkode: d7b35...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #53 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 12.13): Svarer dere på skambud hvor folk byr 1/3 av allerede lav pris? Eks en klespakke med 7 plagg til 250 og de byr 100? Det syns jeg er så frekt at jeg ønsker ikke å snakke med personen en gang. Faktisk sånn at om jeg ikke får andre bud så foretrekker jeg å kaste det i søpla sånn at jeg slipper å bruke tid og energi på å pakke og sende klær som ser nesten nye ut for en hundrelapp. Ny pris på disse klærne ville lett vært rundt 1500kr, så jeg syns jeg har vært ekstremt rimelig i prissettinga mi. Anonymkode: b9111...62a Klær er verdt omtrent null og niks på Finn og Tise. En 100-lapp er litt penger, så det er på ingen måte et skambud på klær. Hva som er skambud vil jeg si at beror først og fremst på markedsverdien. Sannsynligvis var det helt urealistisk at du skulle fått 250 kr for klespakken. Og de fleste tenker ikke som deg, at 100 kr er så lite at man like gjerne kan kaste klærne. Veldig mange vil egentlig bare bli kvitt ting og tenker at 20 kr her og 20 kr der blir noen hundrelapper og tusenlapper til slutt. Jeg selger stadig vekk pent brukte klær, både etter barna og etter meg selv, til omtrent ingenting. Må selge pakker for typ 10, 20, 30 kr for å få det vekk. Anonymkode: 223f3...8db
AnonymBruker Skrevet 19. april #54 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Klær er verdt omtrent null og niks på Finn og Tise. En 100-lapp er litt penger, så det er på ingen måte et skambud på klær. Hva som er skambud vil jeg si at beror først og fremst på markedsverdien. Sannsynligvis var det helt urealistisk at du skulle fått 250 kr for klespakken. Og de fleste tenker ikke som deg, at 100 kr er så lite at man like gjerne kan kaste klærne. Veldig mange vil egentlig bare bli kvitt ting og tenker at 20 kr her og 20 kr der blir noen hundrelapper og tusenlapper til slutt. Jeg selger stadig vekk pent brukte klær, både etter barna og etter meg selv, til omtrent ingenting. Må selge pakker for typ 10, 20, 30 kr for å få det vekk. Anonymkode: 223f3...8db der er jeg uenig. For jeg har solgt lignende pakker til høyere pris. Og jeg får nok solgt denne også til i alle fall 200. Jeg kunne også solgt den til det om doble om jeg hadde vært fornedret på å vente litt til. Men jeg har ikke ønsket å kreve for mye for klespakka. Anonymkode: b9111...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå