Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Million skrev (59 minutter siden):

Alltid? Du priser tydeligvis alltid tingene dine dyrt da, når du legger ut annonsen? Siden du alltid går ned i pris når folk spør, så må du jo ha priset tingene dine altfor høyt i utgangspunktet?

Det er sjelden jeg går ned i pris når jeg annonserer noe på Finn. Skjedd bare et par ganger, når jeg egentlig bare ville ha vekk varen. Men jeg pleier som regel å heller oppbevare varen på loftet enn å selge den til skampris til noen frekkinger.

Jeg selger med 50% rabatt fra ordinær pris. Alltid. Så i noen tilfeller hvis jeg ønsker å bli kvitt varen så måtte jeg ned enda mer. Hva mener du med: "Du priser tydeligvis alltid tingene dine dyrt da"??? For eksempel: kjøpte jeg kjolen for kr. 3000,- som dessverre ble aldri brukt. Jeg lagt den til salgs for kr.900 men folk byr meg kr.500,- dette er skambud syns jeg. Og i den tilfelle ønsker jeg å beholde helt ny kjolen som har fortsatt prislapp på. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Sur sitron skrev (5 timer siden):

Jeg svarer aldri når det kommer skambud på varer jeg skal selge, ellers passer jeg på å svare folk. Har alltid annonser både på Tise og Finn. 

Det er så ergerlig med skambud! Jeg skriver i annonsen at jeg ikke svarer på skambud,  men de kommer likevel. Særlig på vesker.

Anonymkode: dc21e...8c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man kjøper privat får man jo verken garanti eller klagerett eller mulighet til å returnere/bytte. Så prisen bør jo godt ned. Selv for nye ting. Hvis ikke gidder ikke jeg å kjøpe. 1/3 av prisen på en ny kjole er jo en god pris, tenker jeg. Men mulig de som byr 500 ikke har råd til mer enn det og prøver seg. Dessuten vet de jo at den bare henger i skapet ditt og tar opp plass. Med mindre det er en kjole som er veldig populær og man ikke får tak i lenger, så skal det jo noe til at man bruker opp mot 1000kr, dessverre. Når man kjøper brukt er man gjerne på jakt etter noe kjapt og billig. Har man flere tusen å bruke på klær, vil nok de fleste heller gå i butikker og shoppe og prøve på flere forskjellige plagg i ulike størrelser…

Anonymkode: b9111...62a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym_Norge skrev (8 timer siden):

Absolutt enige med deg. Jeg var i kontakt med 5 selger det siste og bare eń som svarte 😡 Hva regner sånne selgere på? At de selger plutselig uten noe spørsmål og unødvendig svar? Sånne annonser bør slettes fra Finn/Tise syns jeg. 

Mange orker ikke å selge til folk som skal spørre om alt mulig rart. Sannsynligheten for at kjøper blir et problem i etterkant av kjøpet er så stor at mange selgere ikke synes det er verdt det. 

Anonymkode: 24d7b...681

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Anonym_Norge skrev (21 timer siden):

Hei, 

Jeg selger mye både på Finn og Tise stortsett nye og nesten nye varer med 50% rabatt, av og til kjøper jeg noe eller ønsker å kjøpe men opplever at andre selgere svarer ikke på spørsmål i det heletatt eller lite villige til å diskutere prisen. Jeg alltid går ned i prisen, svarer nesten med én gang og sender samme dagen ellers senest neste arbeidsdag. Hva er deres erfaringer? Noen tips på hvordan kan man øke salget uten til å prute 80%? 

Du mener, selger til 50% av høyeste nypris de siste 5 årene? hehe. Har snakket med mange selgere på Finn, og dette går igjen hele tiden. Men så lenge folk er dum nok til å kjøpe brukte varer til nesten ny pris. Ofte finner jeg brukte ting som koster mer enn i ny i butikken. Folk eier jo ikke noe skam, og vet ikke hva noe er verdt. Veldig sjelden man finner noe som er verdt prisen.

Men jeg får raskt solgt det jeg selger, fordi jeg selger til en pris jeg kan stå inne for. Kunne fått mer penger for det, men velger å ikke selge meg selv for å tjene noen få kroner. Verdigheten er mer verdifull enn noen få kroner. 

Endret av frivis
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mange orker ikke å selge til folk som skal spørre om alt mulig rart. Sannsynligheten for at kjøper blir et problem i etterkant av kjøpet er så stor at mange selgere ikke synes det er verdt det. 

Anonymkode: 24d7b...681

Jeg stilte bare et spørsmål om tilstanden. Så hvis selger bryr seg ikke om å svare på så typiske spørsmål fra kjøpere, så ønsker jeg lykke til med laaaaang salgsprosess. 

• Liker 1
Skrevet
frivis skrev (10 minutter siden):

Du mener, selger til 50% av høyeste nypris de siste 5 årene? hehe. Har snakket med mange selgere på Finn, og dette går igjen hele tiden. Men så lenge folk er dum nok til å kjøpe brukte varer til nesten ny pris. Ofte finner jeg brukte ting som koster mer enn i ny i butikken. Folk eier jo ikke noe skam, og vet ikke hva noe er verdt. Veldig sjelden man finner noe som er verdt prisen.

Men jeg får raskt solgt det jeg selger, fordi jeg selger til en pris jeg kan stå inne for. Kunne fått mer penger for det, men velger å ikke selge meg selv for å tjene noen få kroner. Verdigheten er mer verdifull enn noen få kroner. 

Jeg mener 50% av prisen som jeg betalt i fjor. 

Jeg også treff sånne annonser, og stilt spørsmål om LV kirigami produkt som fortsatt ligger på finn og hun prøver å selge den til kr. 3000,- mer enn den koster i butikken.? Vet du hva selgeren svarte meg: hun ønsker å tjene på det og det haster ikke å selge. 

Skrevet

Jeg pleier heller å gi litt driks enn å prute. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er markedet som bestemmer prisen. Ingenting er verdt mer enn noen evt villig til å betale

Anonymkode: d7b35...8b6

Hva markedet er villig til å betaler betyr ikke at markedet er representert ved første kjøper, første kranglevorne henvendelse.

Så skrevet lengre opp, jeg har ikke behov for å selge ting for pengenes skyld, jeg har lagerplass og kan vente til der kommer et høflig, og seriøst menneske som vil kjøpe. Alle trøbbel akere trenger ikke jeg å rote meg bort i. Vi har òg søppeldunk som kan brukes om noe skal raskt ut av døra. 

Anonymkode: 5423a...35c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym_Norge skrev (22 timer siden):

Hei, 

Jeg selger mye både på Finn og Tise stortsett nye og nesten nye varer med 50% rabatt, av og til kjøper jeg noe eller ønsker å kjøpe men opplever at andre selgere svarer ikke på spørsmål i det heletatt eller lite villige til å diskutere prisen. Jeg alltid går ned i prisen, svarer nesten med én gang og sender samme dagen ellers senest neste arbeidsdag. Hva er deres erfaringer? Noen tips på hvordan kan man øke salget uten til å prute 80%? 

Selger mye på finn selv. ALT prutes på der, blitt helt idiotisk!
Jeg har også i utgangspunktet allerede lagt ut billig og ferdig prutet, men det stopper dem ikke. Av prinsipp sitter jeg heller med varen i måndesvis enn å selge til en pruter. Orker ikke rett og slett, blir bare sur! makan til gjerrige folk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svarer ikke de som gir skambud, stiller mange spm osv.. Har jobbet i butikk og lukter slitsomme mennesker lang vei😃

Anonymkode: f1cec...7ba

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Teardrop skrev (15 minutter siden):

Selger mye på finn selv. ALT prutes på der, blitt helt idiotisk!
Jeg har også i utgangspunktet allerede lagt ut billig og ferdig prutet, men det stopper dem ikke. Av prinsipp sitter jeg heller med varen i måndesvis enn å selge til en pruter. Orker ikke rett og slett, blir bare sur! makan til gjerrige folk.

😁😁😁 flott sagt 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ikke halv pris for ting på Finn/Tise med mindre det er noe helt spesielt. 25% av nypris er det man kan forvente, tenker jeg. Evt 1/3 av nypris. Det er ofte 50% salg i butikkene for helt ny vare med garanti 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selger og kjøper på finn, det med skambud har blitt en vanlig praksis dessverre. La ut et par nye joggesko til 1/3 av nypris, fikk flere bud på 200-300 kr bare noen minutter etter jeg la ut annonsen😴 fikk solgt skoa til satt pris 2 dager senere, bare så det er sagt. 

Mange av de som selger ikke orker spørsmål, jeg svarer gjerne på spørsmål, tar mål, evt bilder, det er en selvfølge for meg og jeg vil helst at den som kjøper bruker de tingene og at det ikke blir en bomkjøp. Det er selvfølgelig forskjell på konkrete spørsmål og mindfuck, ei som villa kjøp ei dyr veske av meg en gang og hun brukt ca 2 måneder på å spørre om ting og tang, bilder, mål, video og for hver gang jeg svarte på spørsmål kom hun med en ny spørsmål sånn at jeg måtte ut i bua og ta frem veska ut av emballasjen HVER JÆVLA GANG. Det ble altså ingen salg 😂 tror hun bare var kontaktsyk.

Anonymkode: 20407...d21

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Selger og kjøper på finn, det med skambud har blitt en vanlig praksis dessverre. La ut et par nye joggesko til 1/3 av nypris, fikk flere bud på 200-300 kr bare noen minutter etter jeg la ut annonsen😴 fikk solgt skoa til satt pris 2 dager senere, bare så det er sagt. 

Mange av de som selger ikke orker spørsmål, jeg svarer gjerne på spørsmål, tar mål, evt bilder, det er en selvfølge for meg og jeg vil helst at den som kjøper bruker de tingene og at det ikke blir en bomkjøp. Det er selvfølgelig forskjell på konkrete spørsmål og mindfuck, ei som villa kjøp ei dyr veske av meg en gang og hun brukt ca 2 måneder på å spørre om ting og tang, bilder, mål, video og for hver gang jeg svarte på spørsmål kom hun med en ny spørsmål sånn at jeg måtte ut i bua og ta frem veska ut av emballasjen HVER JÆVLA GANG. Det ble altså ingen salg 😂 tror hun bare var kontaktsyk.

Anonymkode: 20407...d21

Det er jo en uting. Jeg har opplevt flere ganger å legge inn bud på Tise, på pris som er satt at selger ser budet og er aktiv flere ganger etterpå, men ikke svarer på budet. DET synes jeg er rart 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonym_Norge skrev (13 timer siden):

Absolutt enige med deg. Jeg var i kontakt med 5 selger det siste og bare eń som svarte 😡 Hva regner sånne selgere på? At de selger plutselig uten noe spørsmål og unødvendig svar? Sånne annonser bør slettes fra Finn/Tise syns jeg. 

Finn så stenges annonsen etter 60 dager, men på Tise så er det ingen frist så der blir bare annonsene liggende i årevis. Mange på Tise har nok alt solgt produktet eller vet ikke lenger hvor de har det og bryr seg dermed ikke noe mer om det. Tise har også veldig mange unge brukere 

Anonymkode: d7b35...8b6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo en uting. Jeg har opplevt flere ganger å legge inn bud på Tise, på pris som er satt at selger ser budet og er aktiv flere ganger etterpå, men ikke svarer på budet. DET synes jeg er rart 

Enig! Det er veldig irriterende. 

En gang forøkte jeg å kjøpe et plagg mange ganger, første gang til 50 kr under oppgitt pris, deretter til oppgitt pris mange ganger. Budfristen gikk ut hver gang uten å bli besvart. Selger så budene. Holdt på sånn i mange måneder. Forsøkte også å spørre pent om hun hadde det fremdeles og om det fortsatt var til salgs. Jeg ga opp til slutt, og ca et år etterpå fikk jeg varsel om at hun hadde satt ned prisen med 100 kr. Da la jeg inn et nytt bud på oppgitt pris, men budet ble avslått pga at hun hadde akseptert et annet bud. 

Mulig det var den 50-lappen jeg forsøkte å prute på første budet som utløste den totale neglisjeringen. Virket hvertfall som om hun hadde bestemt seg for å ikke selge det til meg. Det var antagelig bedre å få 100 kr mindre ett år etterpå. 

Anonymkode: 94592...40a

• Liker 1
Skrevet
Anonym_Norge skrev (På 15.4.2025 den 23.50):

Hei, 

Ikke alle selgere som gidder anstrenge seg og svare på meldinger, bud og annet. De har en slapp innstilling. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine tips for
1. Ta bilde(r) av den faktiske varen, ikke bruk kun produktbilder fra nettet alene. 

2. Ta gjerne bilde av lappen inni plagget/skoen, det er i mange tilfeller interessant.

3. Oppgi skostørrelsen som står på skoen, ikke det du mener den er. Utdyp heller i beskrivelsen om den er stor eller liten i størrelsen. Jeg kjøpe et skopar som var oppgitt til 38 i annonsen. Jeg visste at disse var små i størrelsen og at jeg måtte ha 38 selv om jeg vanligvis bruker 37. Skoene kom, og de var str 38 2/3 og dermed for stor. Da jeg tok det opp med selger så sa hun at de er mer som mer 38 siden de er små i størrelsen.

Anonymkode: 94592...40a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym_Norge skrev (5 timer siden):

Jeg mener 50% av prisen som jeg betalt i fjor. 

Jeg også treff sånne annonser, og stilt spørsmål om LV kirigami produkt som fortsatt ligger på finn og hun prøver å selge den til kr. 3000,- mer enn den koster i butikken.? Vet du hva selgeren svarte meg: hun ønsker å tjene på det og det haster ikke å selge. 

Det er jo fullt og helt hennes valg.

Anonymkode: ad7a8...e81

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...