Anonym_Norge Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Hei, Jeg selger mye både på Finn og Tise stortsett nye og nesten nye varer med 50% rabatt, av og til kjøper jeg noe eller ønsker å kjøpe men opplever at andre selgere svarer ikke på spørsmål i det heletatt eller lite villige til å diskutere prisen. Jeg alltid går ned i prisen, svarer nesten med én gang og sender samme dagen ellers senest neste arbeidsdag. Hva er deres erfaringer? Noen tips på hvordan kan man øke salget uten til å prute 80%?
Irja Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Gode og bilder er mitt beste tips. I dagslys, uten blitz. Utfyllende beskrivelse. 5
Terry2 Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Nå har ikke jeg solgt veldig mye på finn eller Tise, men hvis selgere ikke vil svare på spørsmål så ville jeg rett og slett ikke handle av den selgeren. Folk må jo få lov å stille spørsmål om varen. Scroll videre da.... Jeg har handlet litt både på Finn og Tise (kjoler bl.a.) og har vel ikke opplevd sure selgere eller folk som ikke gidder å svare på spørsmål. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Anonym_Norge skrev (1 time siden): Hei, Jeg selger mye både på Finn og Tise stortsett nye og nesten nye varer med 50% rabatt, av og til kjøper jeg noe eller ønsker å kjøpe men opplever at andre selgere svarer ikke på spørsmål i det heletatt eller lite villige til å diskutere prisen. Jeg alltid går ned i prisen, svarer nesten med én gang og sender samme dagen ellers senest neste arbeidsdag. Hva er deres erfaringer? Noen tips på hvordan kan man øke salget uten til å prute 80%? Vi pruter ikke på Finn.no. Og det er selger som bestemmer prisen, ikke kjøper. De fleste blokkerer folk som driver på og skal prute på allerede lave priser. Anonymkode: 5423a...35c 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi pruter ikke på Finn.no. Og det er selger som bestemmer prisen, ikke kjøper. De fleste blokkerer folk som driver på og skal prute på allerede lave priser. Anonymkode: 5423a...35c Dette er bare tull. De fleste skjønner at finn er en markedsplass der kjøper og selger begge bestemmer prisen. Vil ikke selger selge for prisen kjøper vil gi så får ingen viljen sin, enkelt og greit. Langt unna alle setter prisen sin lavt heller, mange tror de sitter på gullgruver når de i beste fall har tinn på kistebunnen. Jeg kjøper og selger mye på finn og får solgg det meste til omtrentlig prisen jeg setter, av og til litt mindre, av og til litt mer. Stort sett får jeg best respons av litt korte tekster og ikke for mange bilder. Folk tror nok mange bilder betyr feil eller mangler og gidder ikke lese lange tekster. Anonymkode: 53760...e69 7 1
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #6 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi pruter ikke på Finn.no. Og det er selger som bestemmer prisen, ikke kjøper. De fleste blokkerer folk som driver på og skal prute på allerede lave priser. Anonymkode: 5423a...35c Ja, selvfølgelig. Men i mange tilfeller kommer det skambud på allerede prutet ny varen som jeg rett og slett aksepterer ikke. Men når det er jeg som kjøper, selgere går ikke ned ei krone en gang. Dette er uforståelig for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Det der er så utrolig irriterende og det burde vært mulig å rapportere og få annonser hvor selger ikke svarer slettet. Jeg ser etter vintage vesker på finn og Tise. 9 av 10 ganger oppgir ikke selgeren mål i annonsen eller har kun bilderfra noen vinkler. Kjøper ikke vesker til flere tusen som kommer I flere str uten å vite hvilken. Kjøper heller ikke vesker uten bilder av essensielle ting som gjør at jeg kan bekrefte at de er ekte. Så når de da ikke svarer...😡 Enda mer irriterende er det når jeg faktisk sier jeg ønsker å kjøpe og de ikke svarer. Anonymkode: 73a85...6c4 1 1
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #8 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det der er så utrolig irriterende og det burde vært mulig å rapportere og få annonser hvor selger ikke svarer slettet. Jeg ser etter vintage vesker på finn og Tise. 9 av 10 ganger oppgir ikke selgeren mål i annonsen eller har kun bilderfra noen vinkler. Kjøper ikke vesker til flere tusen som kommer I flere str uten å vite hvilken. Kjøper heller ikke vesker uten bilder av essensielle ting som gjør at jeg kan bekrefte at de er ekte. Så når de da ikke svarer...😡 Enda mer irriterende er det når jeg faktisk sier jeg ønsker å kjøpe og de ikke svarer. Anonymkode: 73a85...6c4 Absolutt enige med deg. Jeg var i kontakt med 5 selger det siste og bare eń som svarte 😡 Hva regner sånne selgere på? At de selger plutselig uten noe spørsmål og unødvendig svar? Sånne annonser bør slettes fra Finn/Tise syns jeg. 2
Enda en tulling Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (4 timer siden): Ja, selvfølgelig. Men i mange tilfeller kommer det skambud på allerede prutet ny varen som jeg rett og slett aksepterer ikke. Men når det er jeg som kjøper, selgere går ikke ned ei krone en gang. Dette er uforståelig for meg. Du må jo ikke gå med på prutepriser?? Har du god tid kan du jo bare si nei og vente og se om noen vil betale full pris. Men har du det travelt med å få solgt eller prisen er urealistisk må du vel kanskje regne med å gå ned i pris. Hva man er villig til å akseptere avhenger liksom av viktigheten av å få tingen solgt. Disse selgerne dine har tydeligvis en annen innstilling til dette enn deg, da. 6
AnonymBruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (14 timer siden): Hva er deres erfaringer? Noen tips på hvordan kan man øke salget uten til å prute 80%? Ikke kall selgeren psykisk syk når du pruter selv om selgeren har sagt hva minsteprisen er og du spør om ting som står lett tilgjengelig i annonsen hvert fall 😛 Anonymkode: d062a...7e7
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #11 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke kall selgeren psykisk syk når du pruter selv om selgeren har sagt hva minsteprisen er og du spør om ting som står lett tilgjengelig i annonsen hvert fall 😛 Anonymkode: d062a...7e7 Ikke helt forstår hva mener du med det?
AnonymBruker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (5 timer siden): Ja, selvfølgelig. Men i mange tilfeller kommer det skambud på allerede prutet ny varen som jeg rett og slett aksepterer ikke. Men når det er jeg som kjøper, selgere går ikke ned ei krone en gang. Dette er uforståelig for meg. Uforståelig for deg ja? Handler dette kanskje om ulike kulturer? Mine priser på bruktmarkedet er så lave og tingene er tilnærmet nye, men stadig så kommer det en eller annen og skal ha tingene enda billigere. Slike folk svarer jeg ikke. Jeg har både orden på økonomien og lagerplass. Jeg vet og at før eller seinere så kommer det en som kjøper uten å prute, uten å krangle på prisen og uten at det blir problemer ala dem vi ser beskrevet i Zalando tråden i etterkjøps fasen. Å slippe trøbbel med kranglevorne folk som aldri blir fornøyde er og noe å tenke på. Man ser lett tendensene tidlig i kjøpsfasen eller i gis bort fasen for den del. Anonymkode: 5423a...35c 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (9 minutter siden): Ikke helt forstår hva mener du med det? Jeg som selger ble kalt psykisk syk fordi jeg sa nei til et salg til en som pruta selv etter at jeg hadde sagt hva minsteprisen min var. Han pusha og maste om ting som stod i annonsen. Fikk skikkelig dårlige vibber av han og sa derfor nei selv om han til slutt ville gi minsteprisen min. Da kalte han meg psykisk syk. Dette er en vare som må hentes, kan ikke sendes. Klart at jeg da ikke vil ha han på døra mi. Tipset for å øke salget: ikke kall selger psykisk syk 😛 Anonymkode: d062a...7e7 3
Gjest Sur sitron Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der er så utrolig irriterende og det burde vært mulig å rapportere og få annonser hvor selger ikke svarer slettet. Jeg ser etter vintage vesker på finn og Tise. 9 av 10 ganger oppgir ikke selgeren mål i annonsen eller har kun bilderfra noen vinkler. Kjøper ikke vesker til flere tusen som kommer I flere str uten å vite hvilken. Kjøper heller ikke vesker uten bilder av essensielle ting som gjør at jeg kan bekrefte at de er ekte. Så når de da ikke svarer...😡 Enda mer irriterende er det når jeg faktisk sier jeg ønsker å kjøpe og de ikke svarer. Anonymkode: 73a85...6c4 Jeg svarer aldri når det kommer skambud på varer jeg skal selge, ellers passer jeg på å svare folk. Har alltid annonser både på Tise og Finn.
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #15 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uforståelig for deg ja? Handler dette kanskje om ulike kulturer? Mine priser på bruktmarkedet er så lave og tingene er tilnærmet nye, men stadig så kommer det en eller annen og skal ha tingene enda billigere. Slike folk svarer jeg ikke. Jeg har både orden på økonomien og lagerplass. Jeg vet og at før eller seinere så kommer det en som kjøper uten å prute, uten å krangle på prisen og uten at det blir problemer ala dem vi ser beskrevet i Zalando tråden i etterkjøps fasen. Å slippe trøbbel med kranglevorne folk som aldri blir fornøyde er og noe å tenke på. Man ser lett tendensene tidlig i kjøpsfasen eller i gis bort fasen for den del. Anonymkode: 5423a...35c Enig. Vanskelig kjøpere dessverre eksisterer og jeg hadde et par sånne før, men rett og slett diskuterer jeg ikke med dem. Fordi jeg skjønner at sånne folk skal gjøre problemer etterpå. O ja, det var 100% kultur forskjell.
Jadasikkert29 Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april Jeg svarer ikke de som er så frekke at de pruter på en allerede satt pris. Svarer de som har spørsmål om varen såklart:-) 5
Anonym_Norge Skrevet 16. april Forfatter #17 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg som selger ble kalt psykisk syk fordi jeg sa nei til et salg til en som pruta selv etter at jeg hadde sagt hva minsteprisen min var. Han pusha og maste om ting som stod i annonsen. Fikk skikkelig dårlige vibber av han og sa derfor nei selv om han til slutt ville gi minsteprisen min. Da kalte han meg psykisk syk. Dette er en vare som må hentes, kan ikke sendes. Klart at jeg da ikke vil ha han på døra mi. Tipset for å øke salget: ikke kall selger psykisk syk 😛 Anonymkode: d062a...7e7 Dette er forståelig. Jeg sikkert gjort det samme. Også nektet et par kjøpere som var frekke og prøvde å få varen nesten gratis ellers bare prøvde å snakke om ingenting.
Million Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (15 timer siden): Hei, Jeg selger mye både på Finn og Tise stortsett nye og nesten nye varer med 50% rabatt, av og til kjøper jeg noe eller ønsker å kjøpe men opplever at andre selgere svarer ikke på spørsmål i det heletatt eller lite villige til å diskutere prisen. Jeg alltid går ned i prisen, svarer nesten med én gang og sender samme dagen ellers senest neste arbeidsdag. Hva er deres erfaringer? Noen tips på hvordan kan man øke salget uten til å prute 80%? Alltid? Du priser tydeligvis alltid tingene dine dyrt da, når du legger ut annonsen? Siden du alltid går ned i pris når folk spør, så må du jo ha priset tingene dine altfor høyt i utgangspunktet? Det er sjelden jeg går ned i pris når jeg annonserer noe på Finn. Skjedd bare et par ganger, når jeg egentlig bare ville ha vekk varen. Men jeg pleier som regel å heller oppbevare varen på loftet enn å selge den til skampris til noen frekkinger. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi pruter ikke på Finn.no. Og det er selger som bestemmer prisen, ikke kjøper. De fleste blokkerer folk som driver på og skal prute på allerede lave priser. Anonymkode: 5423a...35c Det er markedet som bestemmer prisen. Ingenting er verdt mer enn noen evt villig til å betale Anonymkode: d7b35...8b6 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Anonym_Norge skrev (6 timer siden): Ja, selvfølgelig. Men i mange tilfeller kommer det skambud på allerede prutet ny varen som jeg rett og slett aksepterer ikke. Men når det er jeg som kjøper, selgere går ikke ned ei krone en gang. Dette er uforståelig for meg. Det spørs jo hvor mye man har lyst eller trenger å selge det. Som oftest når jeg selger noe så er på grunn av at det jeg selger nå har blitt ubrukelig for meg og jeg bare vil bli kvitt det, og kan da akseptere skambud spesielt hvis annonsen har ligget en stund Anonymkode: d7b35...8b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå