AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april .... i en bli kjent fase. Hva gjør du da? Holder du tilbake, åpner snap etter en lang stund, lar du være å spørre etter hva han ser etter og hva dere er? Rett og slett lar være å kommunisere tydelig fra første stund når noe føles feil? Fordi some oppfordrer deg blant annet til å ta minimal kontakt, men la han komme til deg. Og ikke være, "masete"....? Eller lar du han rett og slett få vite når du liker relasjonen og kjemien deres er bra, eller når han gjør noe som føles galt og feil? Er en slik ærlig og tydelig kommunikasjon turn of for menn? Tok tok og instagram er overfylt med råd om hvordan få han 'på kroken'. Blant annet åpne snap seint, aldri spørre hva han/hun ser etter, hva han/hun ser for seg på langt sikt med deg osv? Kommer man lengre ved å være mer tydelig i kommunikasjonen? Anonymkode: 808bf...316 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april En trenger ikke å ha some for å ha hørt om å være luremus, det eksisterte for 50 år siden også. Å "spille", eller være en kalkulert spiller i datingen har eksistert like lenge som det har vært mennesker. Tåpelig Både for 50 år siden og nå. Jeg er ekte, genuin, ærlig og jeg fant meg en mann ved det. Anonymkode: d1274...c8e 1 6
Krist1an Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Tror en kommer lengre med å være seg selv, si det en mener og ikke gå rundt grøten. 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Tydelig kommunikasjon er i alle fall helt essensielt for min del. Kjenner jeg antydninger til spill, så tar jeg henne på det med en gang. Det er den ene sjansen hun får - og stopper det ikke der avslutter jeg det hele. Betyr da ingenting om hvor tiltrukket jeg i utgangspunktet var/er. Anonymkode: dc1bd...6a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Det burde si seg selv at det er barnslig oppførsel. Hadde noen behandlet meg slik hadde jeg tidlig takket for meg og tenkt mitt om deg som person. De som biter på sånne ‘spill’ er ikke akkurat oppegående folk du ønsker et forhold med. Anonymkode: 825b0...a23 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): .... i en bli kjent fase. Hva gjør du da? Holder du tilbake, åpner snap etter en lang stund, lar du være å spørre etter hva han ser etter og hva dere er? Rett og slett lar være å kommunisere tydelig fra første stund når noe føles feil? Fordi some oppfordrer deg blant annet til å ta minimal kontakt, men la han komme til deg. Og ikke være, "masete"....? Eller lar du han rett og slett få vite når du liker relasjonen og kjemien deres er bra, eller når han gjør noe som føles galt og feil? Er en slik ærlig og tydelig kommunikasjon turn of for menn? Tok tok og instagram er overfylt med råd om hvordan få han 'på kroken'. Blant annet åpne snap seint, aldri spørre hva han/hun ser etter, hva han/hun ser for seg på langt sikt med deg osv? Kommer man lengre ved å være mer tydelig i kommunikasjonen? Anonymkode: 808bf...316 De som deler slike råd på Sosiale medier er narsissister som oppfordrer andre til å spille spill og kødde med folks følelse og hode, som noen her sier, det var ikke kult 50 år siden og ikke i dag. Blokker de kanalene som forteller deg at du må manipulere deg til en kjæreste. Pust med magen, gjør det som føles rett. Alltid. Anonymkode: b53ed...327 1
Nettinettet Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): .... i en bli kjent fase. Hva gjør du da? Holder du tilbake, åpner snap etter en lang stund, lar du være å spørre etter hva han ser etter og hva dere er? Rett og slett lar være å kommunisere tydelig fra første stund når noe føles feil? Fordi some oppfordrer deg blant annet til å ta minimal kontakt, men la han komme til deg. Og ikke være, "masete"....? Eller lar du han rett og slett få vite når du liker relasjonen og kjemien deres er bra, eller når han gjør noe som føles galt og feil? Er en slik ærlig og tydelig kommunikasjon turn of for menn? Tok tok og instagram er overfylt med råd om hvordan få han 'på kroken'. Blant annet åpne snap seint, aldri spørre hva han/hun ser etter, hva han/hun ser for seg på langt sikt med deg osv? Kommer man lengre ved å være mer tydelig i kommunikasjonen? Anonymkode: 808bf...316 Det er viktig å huske på at mange av rådene vi ser i sosiale medier – spesielt de som går på “ikke vær masete”, “spill hard to get” eller “vent X timer med å svare” – ikke nødvendigvis er basert på relasjonell forståelse, men ofte på hva som gir klikk, følgere, og salg av kurs. Mange av de som gir disse rådene har lite eller ensidig erfaring, og noen har faktisk aldri vært i en sunn relasjon selv. De har kanskje testet ut noe som ga dem én bestemt reaksjon, og så bygger de en hel metode rundt det. Jeg husker selv hvor mye jeg lærte av Mathew Hussey da han var ny i gamet – men både han og jeg ser i dag at mye av det vi mente da, faktisk var ganske feil. Og en viktig grunn til det er at vi hadde aldri selv vært i en trygg, stabil relasjon. Selv har jeg jobbet som matchmaker i snart to tiår, og jeg har alltid vært god i jobben min. Men det er ingen tvil om at jeg har blitt enda bedre etter at jeg selv opplevde å være i en trygg og nær relasjon. Det har gitt meg dypere innsikt i hva som faktisk skal til – både for å finne riktig person, og for å få det til å vare. Når det gjelder hva som er “riktig” eller “galt” å gjøre i datingfasen, så finnes det ikke ett svar. Det avhenger av hva slags relasjon du ønsker deg – og dermed også hvilken type person som passer til det. Direkte og tydelig kommunikasjon fungerer utmerket for noen, men ikke nødvendigvis for alle. Så det viktigste er ikke å følge “datingreglene” slavisk, men å fokusere på deg selv og hva som føles bra og riktig for deg. Det jeg derimot vet fungerer – for absolutt alle – er dette: 👉 Positivitet fremfor negativitet. 👉 Å få andre til å føle seg sett, verdsatt og trygg. Og ikke minst: Det å være ærlig er alltid det beste du kan gjøre. For det er bare når du viser hvem du er, og hva du står for, at du kan finne noen som faktisk kan bære hele deg – i helheten av det som skaper deg. Alt annet er bare skygger av tilknytning. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): .... i en bli kjent fase. Hva gjør du da? Holder du tilbake, åpner snap etter en lang stund, lar du være å spørre etter hva han ser etter og hva dere er? Rett og slett lar være å kommunisere tydelig fra første stund når noe føles feil? Fordi some oppfordrer deg blant annet til å ta minimal kontakt, men la han komme til deg. Og ikke være, "masete"....? Eller lar du han rett og slett få vite når du liker relasjonen og kjemien deres er bra, eller når han gjør noe som føles galt og feil? Er en slik ærlig og tydelig kommunikasjon turn of for menn? Tok tok og instagram er overfylt med råd om hvordan få han 'på kroken'. Blant annet åpne snap seint, aldri spørre hva han/hun ser etter, hva han/hun ser for seg på langt sikt med deg osv? Kommer man lengre ved å være mer tydelig i kommunikasjonen? Anonymkode: 808bf...316 Tja iallefall gammel forskning, kom frem til at menn liker å jakte litt på damen. Men det er vel en stor forskjell på å holde litt igjen og være avvisende også. Vil du ligge selv, så ligger du føste kvelden. Men da kan menn miste raskt intressen, så er du ute etter et varig langt forhold. Er det bedre å bli litt bedre kjent først. Har endel kompiser, flere av de sier de ikke prøver seg på ligging første kvelden om de virkelig er interessert. Da de syntes det er respektløst over hun de er interessert i. Mange finner hverandre selv om de ligger første kvelden. Så tenker det koker ned i først og fremst få frem en god kommunikasjon, kanskje ikke for overivrig men vise interesse. Iallefall ikke helt avvisende. Tidligere var regelen at man tok kontakt innen senest tre dager etter date. Dagen etter var mest hyggelig, for å bli enige om neste date. Anonymkode: 37aac...0ab
Gratis Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april Ikke kommuniser på online apper utover rein praktisk informasjon om sted og tid. Alt av snap, sms, messenger etc etc etc fører bare til slikt tull du snakker om TS, ser ut som en oppskrift i å mislykkes. VM i misforståelser! 😮 Avtal en date over en kopp kaffe eller en pizza bit. Kommuniser tydelig hva du vil.💕 2
Nettinettet Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april Gratis skrev (1 time siden): Ikke kommuniser på online apper utover rein praktisk informasjon om sted og tid. Alt av snap, sms, messenger etc etc etc fører bare til slikt tull du snakker om TS, ser ut som en oppskrift i å mislykkes. VM i misforståelser! 😮 Avtal en date over en kopp kaffe eller en pizza bit. Kommuniser tydelig hva du vil.💕 Helt enig! Og følg opp på en skikkelig og høflig måte Da blir det en bedre datingkultur ! 🙏
umAxa Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tok tok og instagram er overfylt med råd om hvordan få han 'på kroken'. En generell tommelregel er å huske at de som gir deg råd, bærer absolutt null konsekvens for utfallet av rådene de gir. Den som får all konsekvensen og må leve med det i all tid deretter, er deg. Videre er rådene nokså generiske, og ikke alltid riktig for din situasjon. Bruk heller magefølelsen og ditt moralske kompass til å navigere deg sosialt og romantisk. Gleden kommer av at det var deg som fikk det til, og ikke en annen stemme fra internett.
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Jesus fucking Christ… Du sørger for å bli den beste versjonen av deg selv, og så kan hun reise til helvete hvis hun ikke er fornøyd med det. Forklar meg hvordan dette kan være vanskelig. Anonymkode: d49c5...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå