Gå til innhold

Cravings på ting man ikke kan spise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri vært gravid selv, men er god på å være fysen. 

Har forstått det slik at gravid-cravings kan være rimelig intense, og gjerne ting man egentlig ikke liker engang. Folk jeg kjenner har stort sett fått sunne varianter, veldig lyst på jordbær eller mais eller andre relativt sunne ting. Men hender det at man får skikkelig cravings på ting man ikke skal spise? Oster, vin, lignende? Det høres i tilfelle skikkelig dritt ut, sliter nok med å styre lystene mine som det er 🤪

Noen som har hatt det sånn? 

Anonymkode: a5217...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ost er jo sunt da, sammen med rødt kjøtt, og om du kan ta noe lever tilskudd og noen egg hver dag, så har du omtrent alt du trenger. Barna som har en mor som lever på kaninføde kan bli skadelidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har veldig lyst på fenalår og brie, men tror det handler mest om at jeg liker det godt til vanlig, og at jeg vet jeg ikke kan spise det på flere måneder enda. I første trimester hadde jeg mer mataversjoner enn cravings. Går helt fint, jeg skal jo ikke være gravid til evig tid 😄

Anonymkode: 65f4d...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I ene svangerskapet mitt så hadde jeg utrolig lyst på øl, spesielt den sommeren. Syntes det var så urettferdig at mannen min slapp å gravid og kunne nyte en øl i sommervarmen… Og jeg liker ikke øl engang, synes det smaker forferdelig grusomt. Men som gravid, helt nydelig. Tok en bitteliten sipp av mannens i håp om at det smakte helt jævlig og fysingen da ga seg, så feil kan man ta. Så fort ungen var ute så smakte øl helt grusomt igjen. 

Anonymkode: af51d...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå som det har vært så fint vær har jeg hatt så skrekkelig lyst på spekemat-fat og et glass prosecco at jeg holder på å dø på meg 🙃 Hadde seriøst gitt en arm for å få det, særlig proseccoen. Hos meg blir cravingen forsterket av at jeg ikke kan få tror jeg, for jeg er vanligvis ikke en som "må" ha alkohol i hytt og pine 🤣

Anonymkode: 001d0...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet om ei som hadde cravings på ull. Spiste en halv sokk.

Anonymkode: 6313f...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan jo varmebehandle f eks spekemat og myke oster 

Anonymkode: 2a1c3...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...