Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er blitt tilbud jobb i en liten kommune, 590k i startlønn, null erfaring. Er dette mye/lite? Hva ligger andre byggesaksbehandlere på? 😊

Fortell om dagen din? Syns jobben høres grei og interessant ut, men er redd dagene vil bli kjedelig med samme oppgaver dag inn og dag ut.

Anonymkode: 0fd0b...6ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Byggesaksbehandling er igrunn en enkel jobb. Du skal gjøre minst mulig og når du gjør noe er det viktig at du etterlyser ting som allerede er oppgitt slik at saken havner bakerst i køen igjen. Vil du ha forandring finner du på noen helt urimelige og kostbare krav som ingen andre som har bygget i samme vei har fått.

Anonymkode: 2aacf...379

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lønna er ok til at du har ingen erfaring 🙂 Som byggesaksbehandler må du produsere vedtak og det kan være til tider travlet, men det kommer an på kommunen. Det er spennende om du har interesse for byggninger, jus og utvikling. Det er en god start om du ikke har erfaring, så kan du søke andre typer jobber senere. Det er en kontorjobb som kan gi mulighet for hjemmekontor, om arbeidsgiver lar deg ha det. 

Anonymkode: c5a93...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var en fin jobb, bare litt lite juss for meg som er jurist. Kunne bli litt ensformig innimellom, å bare behandle søknader med for eksempel garasjer som var i samsvar med regelverket. Jeg var heller ikke så glad i byggteknisk forskrift, som jeg slipper mye av nå når jeg jobber i klageinstans for byggesaker i stedet 😄 

Men det er stor forskjell på kommunene, noen driver mye ulovlighetsoppfølging som er ganske krevende. Små kommuner tror jeg imidlertid tar mindre av dette. 

Bare sett deg godt inn i jussen, det er bemerkelsesverdig mange byggesaksbehandlere som er virkelig dårlige på det. Spesielt i dispensasjonssaker er det mye rart. 

Ville definitivt takket ja, det er en fin jobb 😀

Anonymkode: d1d71...17b

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Litt gammel tråd, men hvordan gikk det? Endte du opp med jobben (og lønna)? Trives du? Jeg har nettopp fått jobbtilbud som kommunal byggesaksbehandler, så tar gjerne imot alle tips.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en håpløs jobb hvor du jobber i konstant motbakke mot utbyggere, befolkning, media og lokalpolitikere. Det eneste folk ønsker er å bygge mest mulig, raskest mulig.  Glem alle fine tanker du måtte ha om god arkitektur, stedstilpasning, miljø eller andre viktige hensyn, de eneste som bryr seg om slikt er dere saksbehandlere, og dere blir aldri hørt. 

De eneste som holder ut i slike jobber er de som ikke bryr seg. 

Anonymkode: f9d3b...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...