Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i kveld barnemark på dattera mi på 8 år, igjen. Dette er tredje eller fjerde gangen på underkant av to år. Vi behandler oss alle, men likevel har aldri vi foreldre eller lillesøster merket til noe (ingen kløe). Men åtteåringen er så utrolig plaget med kløe, og har vært det hver gang. Hun ligger i timesvis og gråter, skriker, hyler og sparker/ slår fordi det klør sånn. Denne gangen hadde jeg Vermox tabletter fra tidligere og fikk startet behandlingen med en gang. Jeg har fra tidligere erfart at det hjelper å fjerne marken, men denne gangen hjalp ikke det. Etter mange forsøk fant jeg bare to stykk, og det har ikke blitt bedre av å fjerne de. Leste at Xylocain salve skulle hjelpe, og dette hadde jeg tilfeldigvis liggende denne gang, men det hadde heller ingen effekt overhodet. Kald klut var heller ikke til hjelp  

Det ligger en del informasjon ute om hva barnemark er og hvordan det skal unngås/ behandles, men jeg finner så lite om hva man gjør når det står på som verst med kløe og plager? Er det noen andre råd som finnes? Eller må man bare stå i det? Begynner å bli desperat her, klokken er snart 23, og hun har ikke sovnet enda, og bare grått de siste 2 timene. Får så vondt og føler meg så hjelpesløs. Føler også det blir verre for hver gang, men det kan jo være at jeg glemmer hvor fælt det er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...