AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Hei Har en gutt som blir to år i slutten av måneden. For to uker siden begynte han å endre litt atferd. Han har alltid strevd litt med søvn, men hatt en god periode nå med god søvn og stort sett ikke mer enn en oppvåkning. Nå har han plutselig ett par netter i uka hvor han ikke klarer å sove alene. Han trenger at jeg eller far er i rommet med han, så vi har nå madrass på rommet hans vi kan sove på ved behov. Da roer han seg helt fint og legger seg til å sove uten protester. Men så fort vi har prøvd å gå ut av rommet våkner han med en gang og trenger at vi er sammen med han. Han har også gått fra å ville gå mest mulig selv til å ville bæres mer. Prøver vi å si nei, setter han seg ned og nekter å gå, eller steller seg opp rett foran oss. Også er han blitt sjenert. Han har aldri tidligere vært antydning til sjenert. Nå er det mer skummelt med nye folk og han bruker lang tid på å tine opp. Var på lunsj med en kollega i dag, sammen med barnet, og jeg måtte spise lunsjen med han på fanget. Det har jeg ikke gjort på godt over ett år. Men han hylte om han ikke fikk fanget. Før kollegaen kom var han strålende blid og fornøyd. Vi lurer på om han kan ha en form for seperasjonsangst? Han viser ikke tegn til å bry seg om vi går ut av huset og besteforeldrene passer på han, og han maser om å komme i barnehagen hver morgen, men samtidig er han mye mer klengete og virker å ha større behov for oss som foreldre. Dere med mer erfaring, hva tenker dere? Og er det noe vi kan gjøre for å hjelpe han gjennom dette? Spesielt mtp nettene. Det går fint å sove på rom med han iblant, men er redd vi skal få fler og fler netter der og lage en dårlig vane... Anonymkode: 61bb0...5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå