Gå til innhold

Løpevester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å skaffe meg en slik. Noen tips til rimelige men ok?
Trenger til å kanskje ha med litt vann når det blir varmere i været, nøkler og mobil evt. kortholder om jeg skal kjøre et stykke først feks.
Trenger ikke store flaskene, det ser jeg for meg bare blir irriterende?
og hvor tight skal en slik vest sitte? Prøvde en i går, S var liksom veldig ettersittende, M ble litt romslig...

Anonymkode: 1abf3...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en fra endurance (sportoutlet) som kostet ca 550 kr inkl to flasker på 250ml. Skal sitte inntil ja for hvis du har vann/noe i lommene vil det humpe veldig om det er for løst. 

Anonymkode: 43757...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor langt løper dere som trenger slik vest? Løper opptil 12-14km og har aldri sett behovet.. Har ofte en drikkeflaske i løpebeltet.

Anonymkode: 4d74a...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvor langt løper dere som trenger slik vest? Løper opptil 12-14km og har aldri sett behovet.. Har ofte en drikkeflaske i løpebeltet.

Det avhenger av temperatur og varighet. Jeg savnet min litt på søndag da det var 15 grader og jeg løp i to timer.

Min er fra osprey og kostet 1500 kr, men den har plass til en drikkeblære i tillegg til de to halvlitersflaskene den kom med.

De må sitte stramt, så velg en med flere stropper. 

Anonymkode: ec143...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer selv Endurance fra SportOutlet. Den satt godt på meg. 

De skal sitte tett inntil kroppen, men ikke stramme. 
Jeg prøvde noen vester fra Silva, og la telefonen i en lomme. Og hoppet litt opp og ned. Konkluderte raskt med at det kom til å gi blåmerker på ribbeina fordi telefonen klasket mot kroppen. På andre vester fra Silva fikk jeg rett å slett ikke plass til telefonen i lommene framme. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt av poenget er å slippe ha på løpebelte. 

Hvis jeg løper på sti, 12-14 km, i sommervarmen når det er 20 varmegrader eller mer og sol, så trenger jeg 5-10 dl vann med meg.
Hvis jeg løper samme distanse på en flat grusvei i overskyet vær og 12 grader, så holder det med 3-4 dl. 

Jeg synes det er vanskelig finne løpebelter som passer til mer enn halvliter med vann, og har plass til både telefon og nøkler, og som sitter stabilt og med jevn vektfordeling. 

Anonymkode: cfc80...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

da har du løpebelte da, jeg har ikke det heller. Og ser for meg at vest er mer behagelig, når jeg først skal kjøpe noe

Anonymkode: 1abf3...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Løpebelte er ikke noe for meg, iallefall ikke om jeg vil ha drikke med. Hopper å spretter rundt. Vesten bare er der uten at jeg merker det. 

Anonymkode: 43757...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...