Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kommer det av når en person har sånn humor, som tråkker andre ned?

Kan de bare slutte med det?

Anonymkode: 23707...8db

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rost er morsomt da.

Jeg orker ikke være sammen med mennesker som tar seg selv veldig selvhøytidelig og ikke har evnen til å le av seg selv, det gjelder meg  selv også. Jeg har svart humor, galgenhumor og jeg trives best med andre også så har evnen til å le av seg selv  og ikke ta alle situasjoner og alt som blir sagt som mobbing og krenkelser, det blir slitsomt.

Anonymkode: 11191...3ec

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener her inne på forumet (ikke mulig å skjønne av innlegget ditt), er det stort sett fordi:
- TS stiller et idiotisk spørsmål som vi enten ikke har nok informasjon til å svare på eller et et enkelt google-søk unna
- Det kommer frem av innlegget at TS er korttenkt, bortskjemt, egoistisk eller annet usjarmerende, noe som skjer svært ofte

Anonymkode: e3d32...57e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva kommer det av når en person har sånn humor, som tråkker andre ned?

Kan de bare slutte med det?

Har du noen eksempler?

Anonymkode: ca2bc...7c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du noen eksempler?

Sånn når vennen/ kjæresten din sier at søsteren din ser ut som Marilyn Manson og ler godt av det. 

Eller ler sv pappaguttene  i klassen og kaller de ulike ting bak deres rygg...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn når vennen/ kjæresten din sier at søsteren din ser ut som Marilyn Manson og ler godt av det. 

Ummm... TS? Du er klar over at du selv gjør nettopp det du kritiserer andre for å gjøre, sant? "Pappagutt" er et prakteksempel på en fornærmelse man kaller noen bak deres rygg, slik du gjør her. Himmel og hav, for en selvinnsikt😅

Anonymkode: e3d32...57e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Rost er morsomt da.

Jeg orker ikke være sammen med mennesker som tar seg selv veldig selvhøytidelig og ikke har evnen til å le av seg selv, det gjelder meg  selv også. Jeg har svart humor, galgenhumor og jeg trives best med andre også så har evnen til å le av seg selv  og ikke ta alle situasjoner og alt som blir sagt som mobbing og krenkelser, det blir slitsomt.

Jeg er delvis enig.

Jeg synes likevel at man må respektere at ulike mennesker har ulike grenser for hva man tåler å spøke med. Noen ler selv av sin kreftdiagnose, sine selvmordsforsøk eller sin fedme, mens andre ønsker ikke at dette brukes som et poeng i en vits. Og det er helt greit.

Anonymkode: 510cc...133

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner. For meg virker det som at slike folk sliter med lavt selvbilde selv, og bruker denne "humoren" til å få seg selv til å føle seg bedre.

Jeg bare ignorerer dem, eller gir dem et blikk som sier at de driter seg ut.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fordi mange vokste opp med denne type humor. Det var kult å gjøre narr av andre, være sarkastisk og ironisk og generelt frekk med hverandre. Jeg vokste opp med dette selv, og merker at det henger litt i ennå, selv om jeg syns det er en ussel måte å hevde seg på. Det kommer litt an på konteksten og hva som blir sagt, men noen ganger kan det være morsomt. 

Anonymkode: 42143...afb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er delvis enig.

Jeg synes likevel at man må respektere at ulike mennesker har ulike grenser for hva man tåler å spøke med. Noen ler selv av sin kreftdiagnose, sine selvmordsforsøk eller sin fedme, mens andre ønsker ikke at dette brukes som et poeng i en vits. Og det er helt greit.

Det er greit, men nå spurte ts hva det var med sånne folk og om de bare kan slutte med det. Nei, jeg kan ikke bare slutte å ha den humoren jeg har, det vil jeg heller ikke. Da tar jeg heller avstand fra de menneskene som ikke evner å kunne le både av seg selv og delvis av andre, ikke tar hele livet gravalvorlig. Selvfølgelig ser jeg jo publikumet an, det er ikke i alle situasjoner humor passer men jeg har en "bøllete" humor mest på min egen bekostning men nære folk av meg (bør også) tåler også en god del. Og det bør være plass til den også uten at en skriker ut om mobbing.

Også skal en også ha ryggen helt fri selv også om en blir støtt.  Aldri si en sleivete kommentar, aldri selv snakke bak ryggen på folk, aldri selv komme med en liten stigmatiserende kommentar, aldri selv le av en vits som er på kanten, aldri kalle noen innenfor en gruppe for noe som noen en plass i verden kunne tatt seg nær av og være helt politisk korrekt hele tiden. Hadde f.eks disse gutta ts benevner satt pris på å bli kalt "pappagutter"? 

Joda en skal ta hensyn til visse grenser, en skal ikke være stygg, men en skal heller ikke skrike "ulv ulv" hvor det bare er humor og gøy. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har spesielt en, godt voksen mann i vennekretsen som driver på slik. Han har en flott kone, med selvironi, men han makter bare ikke å si noe morsomt uten at det er på bekostning av noe. Når kona blir utsatt for den tredje vitsen den kvelden blir hun irritert med rette og sier fra til ham. 
Han kan være slik mot andre også. 
Det er ellers en snill og hjelpsom fyr. 
Tror det er to ting; ikke smart nok til å være morsom uten å drite ut noen, og noe dårlig selvbilde. 
Virker ikke som det handler om ondskap, selv om hos noen kan det sikkert være det også. 

Anonymkode: a2a87...3de

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er greit, men nå spurte ts hva det var med sånne folk og om de bare kan slutte med det. Nei, jeg kan ikke bare slutte å ha den humoren jeg har, det vil jeg heller ikke. Da tar jeg heller avstand fra de menneskene som ikke evner å kunne le både av seg selv og delvis av andre, ikke tar hele livet gravalvorlig. Selvfølgelig ser jeg jo publikumet an, det er ikke i alle situasjoner humor passer men jeg har en "bøllete" humor mest på min egen bekostning men nære folk av meg (bør også) tåler også en god del. Og det bør være plass til den også uten at en skriker ut om mobbing.

Også skal en også ha ryggen helt fri selv også om en blir støtt.  Aldri si en sleivete kommentar, aldri selv snakke bak ryggen på folk, aldri selv komme med en liten stigmatiserende kommentar, aldri selv le av en vits som er på kanten, aldri kalle noen innenfor en gruppe for noe som noen en plass i verden kunne tatt seg nær av og være helt politisk korrekt hele tiden. Hadde f.eks disse gutta ts benevner satt pris på å bli kalt "pappagutter"? 

Joda en skal ta hensyn til visse grenser, en skal ikke være stygg, men en skal heller ikke skrike "ulv ulv" hvor det bare er humor og gøy. 

Du er så klart helt fri til å ta avstand fra mennesker som ikke deler din humor om du vil det. Jeg tror likevel det finnes en mellomting mellom å ta hele livet gravalvorlig, og å kunne le av absolutt alt. De fleste er nok et sted midt i mellom, og de fleste tåler nok en del humor på egen bekostning. 

Jeg tror også at mennesker er feilbarlige og uperfekte, og man skal få lov til å ta seg nær av en kommentar selv om man kanskje selv har kommet med en ufin kommentar en gang eller to i løpet av livet. Potensielt sett kan det jo være en god læringsarena for utvikling av empati.

Jeg, som de fleste andre i verden, er ikke perfekt. Det betyr ikke at jeg aldri kan bli opprørt av andre mennesker oppførsel, enten det er humor eller noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er så klart helt fri til å ta avstand fra mennesker som ikke deler din humor om du vil det. Jeg tror likevel det finnes en mellomting mellom å ta hele livet gravalvorlig, og å kunne le av absolutt alt. De fleste er nok et sted midt i mellom, og de fleste tåler nok en del humor på egen bekostning. 

Jeg tror også at mennesker er feilbarlige og uperfekte, og man skal få lov til å ta seg nær av en kommentar selv om man kanskje selv har kommet med en ufin kommentar en gang eller to i løpet av livet. Potensielt sett kan det jo være en god læringsarena for utvikling av empati.

Jeg, som de fleste andre i verden, er ikke perfekt. Det betyr ikke at jeg aldri kan bli opprørt av andre mennesker oppførsel, enten det er humor eller noe annet.

Jeg mener bare at det ser litt dumt ut om en skriker ulv ulv og i den samme klagingen potensielt sett gjør den samme feilen selv, det skaper litt (mye) mindre troverdighet. 

Selvfølgelig finnes det en mellomting, livet er sjeldent svart/hvitt. Jeg har heller ikke sagt at jeg ler av absolutt alt, jeg har skrevet at svart humor, galgenhumor og litt røff humor er min type humor og jeg synes det er slitsomt å være nære venner/bekjentskapkrets med mennesker som har snowflake humor. Nettopp fordi de ilegges meg personlige egenskaper jeg overhode ikke har som å være en mobber, mangle empati, etc. Jeg kan være et godt menneske og fremdeles le så jeg griner sammen med en nær venn av hennes kreft, igjen livet er sjeldent svart/hvit. Men med noen som har snowflake humor så har vi forskjellig humor rett og slett. Det er ikke noe galt det nødvendigvis, vi ler bare av forskjellige ting og det kan fort bli slitsomt når alt må siles 8 ganger så jeg er sikker på at jeg ikke støter katten til naboen sin mor som vedkommende jeg prater med kjente for 14 år siden. 

Like barn leker nok best når det kommer til humor, men en kommer langt om en ikle tar alt i den verste mening hele tiden.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke problemer med sånne folk, det kan bare være gøy det, men når de som er ekstrem på det selv ikke tåler å få noe i retur.. 

Anonymkode: 81065...898

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rost er morsomt da.

Beklager, men konseptet "roast" er så dumt. Jeg blir på ekte flau av alle som synes det er så sjukt fett.  Jo det er jo morsomt på en scene en sjelden gang, men man skal være helt sikker på at det er avklart og i orden for den det rettes mot. Å kjøre på med "roast" i en vanlig sosial setting viser derimot bare total mangel på sosial foratåelse.

Anonymkode: aafc8...5f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rost er morsomt da.

Jeg har også svart humor og liker at folk kan tulle med seg selv. Litt roasting kan være ok, men man skal likevel være litt forsiktig, for man vet faktisk ikke fullt ut eksakt når andre blir såret. Og stadig repetering av den samme roastingen på andres bekostning, f eks å nesten alltid kalle en kompis for Tjukken eller Feiten, er ikke ok.

Anonymkode: 119c6...e9b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Rost er morsomt da.

Dette er jo noe helt annet enn deg TS skriver om? Ja til å ta seg selv uhøytidelig, le av seg selv, selvironi og svart humor.

Men å være morsom på andres bekostning, det er mobbe-oppførsel. Du skal være i en veldig tydelig relasjon for å vite at akkurat den ene tingen du synes er morsomt med kompisen/partneren/familiemedlemmet er noe denne selv ler av. 

Anonymkode: 8662a...072

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Beklager, men konseptet "roast" er så dumt. Jeg blir på ekte flau av alle som synes det er så sjukt fett.  Jo det er jo morsomt på en scene en sjelden gang, men man skal være helt sikker på at det er avklart og i orden for den det rettes mot. Å kjøre på med "roast" i en vanlig sosial setting viser derimot bare total mangel på sosial foratåelse.

Anonymkode: aafc8...5f3

Da får du bli flau da, akkurat det går nok bare ut over deg selv 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har også svart humor og liker at folk kan tulle med seg selv. Litt roasting kan være ok, men man skal likevel være litt forsiktig, for man vet faktisk ikke fullt ut eksakt når andre blir såret. Og stadig repetering av den samme roastingen på andres bekostning, f eks å nesten alltid kalle en kompis for Tjukken eller Feiten, er ikke ok.

Anonymkode: 119c6...e9b

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er jo noe helt annet enn deg TS skriver om? Ja til å ta seg selv uhøytidelig, le av seg selv, selvironi og svart humor.

Men å være morsom på andres bekostning, det er mobbe-oppførsel. Du skal være i en veldig tydelig relasjon for å vite at akkurat den ene tingen du synes er morsomt med kompisen/partneren/familiemedlemmet er noe denne selv ler av. 

Anonymkode: 8662a...072

Å være i en relasjon med noen hvor den ene har selvironi og den andre føler seg mobbet og krenket både på egne vegne og andres blir jo fort en mitch match kombinasjon som er svært uheldig. Når begge kan le både av seg selv og andre og ikke skape unødvendig drama over humoristiske situasjoner så skaper det en mer avslappet stemning. 

Noen ler godt av de groveste vitsene på nytt på nytt og noen sender klager til kringkastingsrådet for de samme vitsene. Jeg setter mest pris på de første av de to menneskene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Rost er morsomt da.

Roast er morsomt,dersom det er avgjort på forhånd. Dersom du bare skal anta at personene på din vei skal tåle at du snakker om utseendet deres,eller at du absolutt må kommentere på noe de gjør som ikke helt er slik du gjør det,så kan det (med rette) kalles mobbing.

Jeg peronlig orker ikke slike som deg,dersom du er såpass rett fram som det du sier,uten at det er avklart på forhånd at du bare kan kaste deg på en roast sån uten videre. 

Så kan du klamre deg til at dette er krenkekultur så mye som du vil.  Du skriver også dette anonymt,som tilsier at du ikke er helt trygg på det du mener her,eller vet godt at det er ganske edgy mening.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (1 minutt siden):

Roast er morsomt,dersom det er avgjort på forhånd. Dersom du bare skal anta at personene på din vei skal tåle at du snakker om utseendet deres,eller at du absolutt må kommentere på noe de gjør som ikke helt er slik du gjør det,så kan det (med rette) kalles mobbing.

Jeg peronlig orker ikke slike som deg,dersom du er såpass rett fram som det du sier,uten at det er avklart på forhånd at du bare kan kaste deg på en roast sån uten videre. 

Så kan du klamre deg til at dette er krenkekultur så mye som du vil.  Du skriver også dette anonymt,som tilsier at du ikke er helt trygg på det du mener her,eller vet godt at det er ganske edgy mening.

Du må gjerne ha problemer med ab funksjonen men du tar den opp med helt feil person. Både meg og ts og de fleste i denne tråden er ab. Så om du har noe imot ab funksjonen får du heller ta det opp med mod eller være konsekvent på at 80% av alle de som poster på kg ikke står inne for hva de egentlig mener både ts og alle de andre 10-12 bare i denne tråden. Om du personlig orker meg eller ei har lite å gjøre med hva jeg finner morsomt.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...