Gå til innhold

Kvinner! Hva skal til for at dere velger å forandre på vanene deres/og ha realistiske krav til menn på deres eget nivå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bimbo skrev (9 minutter siden):
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå har jeg ikke lest hele tråden. Men jeg har sett på nært hold problemstillingen ts fremmer. F.eks min beste venninne og min søster har begge skyhøye krav til både utseende og personlighet. Sånn 1.90 og 100kg muskler som skal komme ridende på en hvit hest omtrent. Disney. Urealistisk. Det begynner å haste for begge å finne den rette for å rekke sitt fertile vindu…i tillegg. Nå er ingen perfekt og samfunnet og dets  forventninger på begge kjønn har blitt så urimelig. Det er ikke bare kvinner som har urealistiske forventninger.

Anonymkode: db660...2c0

Flott at de ikke tar til takke med en mann de ikke har lyst på, bare for å rekke sitt «fertile vindu». Heldigvis er vi mennesker skapt sånn at vi stort sett tilpasser og forsoner oss med livet slik det ble, slik at de fleste som forblir barnløse vil iallfall på sikt føle seg noenlunde tilfreds med det. Noen er til og med svært fornøyd, med å ikke få barn. Fint for dem det

Jeg har hatt gleden av å studere eksens 8 nærmeste venninner over mange år. De er helt vanlige damer, men har alltid gått etter de peneste, og kjekkeste og hatt flere kortere forhold. Så kom desperasjonen i slutten av 30-åra, og de måtte gå ned i standard. Da ble det valgt inn rolige karer med middels fremtoning og utseende, men villige til å flytte sammen for noen år og produsere de nødvendige barna. Så nå er de uten unntak skilt igjen, når småbarnsperioden er over. Mødrene kan leve glade dager igjen, og er fri til å leve livet, og ikke minst i barnefriukene. Det er så fascinerende å være vitne til dette skuespillet i levende live. 😂

Anonymkode: 29c38...b60

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det han britiske forfatteren som gjerne vil selge boka si du refererer til som "studier"? Annen forskning viser at ugifte kvinner har 1,7 ganger høyere sjanse for å dø tidlig enn gifte kvinner. Så forskningen er tydeligvis litt uenig med seg selv.

Ekspander  

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/19485506241287960

Anonymkode: 80625...ec9

Takk for lenken, det støttet min argumentasjon:

"Overall, existing research suggests that there may be gender differences in singles’ well-being and desire for a partner, but some of this work shows mixed results or shows a lack of gender differences in singles’ well-being altogether. Thus, it remains unclear, descriptively, whether single men and women differ in their well-being and desire for partnership."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har hatt gleden av å studere eksens 8 nærmeste venninner over mange år. De er helt vanlige damer, men har alltid gått etter de peneste, og kjekkeste og hatt flere kortere forhold. Så kom desperasjonen i slutten av 30-åra, og de måtte gå ned i standard. Da ble det valgt inn rolige karer med middels fremtoning og utseende, men villige til å flytte sammen for noen år og produsere de nødvendige barna. Så nå er de uten unntak skilt igjen, når småbarnsperioden er over. Mødrene kan leve glade dager igjen, og er fri til å leve livet, og ikke minst i barnefriukene. Det er så fascinerende å være vitne til dette skuespillet i levende live. 😂

Fascinerende. Vi må tilhøre svært ulike miljøer hvis dette er de 8 nærmeste venninnene hans. Antar vi er rundt samme alder. Jeg kjenner noen som forble barnløse og har hatt mange korte forhold, men ingen som var opphengt i kjekkest mulig og menn som ikke ville forplikte seg. Tror ikke jeg har bekjentskap til en eneste kvinne faktisk, som gikk ned i standard for å få barn. Noen forhold tålte ikke småbarnsårene, men alle virket forelsket og forberedt på å leve resten av livet sammen da de stiftet familie.

• Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av TS? Jeg kan ikke se at han har deltatt noe mer i tråden?

Jeg venter fortsatt på en nærmere definisjon av nivå, og gjerne også av vaner. Hvilke vaner er det vi kvinner skal velge å endre på? 

Min vane er å leve som singel og i sølibat. Jeg har hatt to kjærester, men vært singel det aller meste av livet. Tilfeldig sex, eller sex utenfor et tydelig definerert kjæresteforhold, er helt utenkelig og noe jeg aldri har gjort. 

Det er også min vane å ikke ta initiativ og vise interesse selv om jeg har følelser for en mann. Jeg ikke tro på at noen kan bli tiltrukket av meg, så jeg tør ikke vise hva jeg føler. Skulle jeg endret på noen vane, måtte det være å bli mer modig og få mer selvtillit. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som en som er i slutten av 30-årene og har barn på ungdomsskolen, så har de fleste av foreldrene vært sammen i over 20 år, de fleste har fått to eller flere barn, de fleste ser helt gjennomsnittlig ut, både kvinner og menn. Felles for alle derimot er at de har omsorg, respekt, kjærlighet og de har trygghet i hverandre. Det er gode mennesker som behandler hverandre godt, som har bygget opp et liv sammen. Det er menn og kvinner som gjør det som trenges, og jeg syns det er flott å se en sånn fin, flott og god omsorg for hverandre der man kan unne hverandre litt små gester i en travel hverdag. 

Utover det, så får jeg helt fnatt av idiotiske menn som deg, som tror at alt i verden handler om utseendet. Det er, ut i fra min mening, en ekstremt patetisk holdning til andre mennesker. 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (17 timer siden):

Argumenter for hva? Vi kvinner går aldri tomme for argumenter angående påstander om oss. 

Nei når argumenter går uavhengig av sak trenger man jo aldri å gå tom for argumenter 🤣

Anonymkode: 21dfd...11b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dette var et interessant spørsmål. 

For at jeg skal endre vaner og endre forventninger så må jeg utvikle meg selv. Øke graden av selvinnsikt, og prosessering av gamle traumer og minner som ligger bak negative internaliserte kjerne-ideer om meg selv, som underbevisst styrer livet mitt. For å utvikle meg trenger jeg tid, tålmodighet og medfølelse. Jo mer selvinnsikt, jo lavere og høyere blir kravene mine til menn. Jo mer jeg øker graden av selvinnsikt og heling, jo bedre vaner. 

Anonymkode: ebb65...b87

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg lurer på hvor menn er?

Anonymkode: 62455...41f

På kvinneguiden

Anonymkode: 2dc3a...512

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns dette var et interessant spørsmål. 

For at jeg skal endre vaner og endre forventninger så må jeg utvikle meg selv. Øke graden av selvinnsikt, og prosessering av gamle traumer og minner som ligger bak negative internaliserte kjerne-ideer om meg selv, som underbevisst styrer livet mitt. For å utvikle meg trenger jeg tid, tålmodighet og medfølelse. Jo mer selvinnsikt, jo lavere og høyere blir kravene mine til menn. Jo mer jeg øker graden av selvinnsikt og heling, jo bedre vaner. 

Anonymkode: ebb65...b87

Godt svar!

Anonymkode: b4ca1...040

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 21.42):

Kvinner! Hva skal til for at dere velger å forandre på vanene deres/og ha realistiske krav til menn på deres eget nivå?

Anonymkode: 5d82a...459

Skjer ikke uansett at jeg er med noen jeg ikke liker.. da er jeg heller alene 😃

Anonymkode: 71ee5...6e4

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei når argumenter går uavhengig av sak trenger man jo aldri å gå tom for argumenter 🤣

Anonymkode: 21dfd...11b

Så når vi svarer på spørsmål angående våre meninger, erfaringer, holdninger og behov så er det uavhengig av saken det helt faktisk blir spurt om? 

Det har jeg forsåvidt forstått også, at slikt er retoriske spørsmål menn som stiller slike ikke egentlig ønsker svar, eller å lytte til svarene, fordi de ønsker å stampe rundt i eget ekkokammer. Nå er nå dette likevel et forum, og kvinner svarer på spørsmål som stilles. Det de svarer på temaet som omhandles er relevant. Å anse målgruppens svar på spørsmål til målgruppen som irrelevante blir temmelig dumt. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er din mann voldelig?

Ikke normalt nei, men han kunne nok blitt det i enkelte situasjoner. En som hadde kalt hans kone eller datter hore ville nok oppleve reaksjonen på det svært ubehagelig, uten at det hadde blitt nødvendig å oppsøke legevakt etterpå. Jeg tror likevel vedkommende hadde passet seg bedre for slikt videre. 

På sett og vis tenker jeg at hore er et verre skjellsord for menn og blant menn enn det er for kvinner flest. Svært unge og usikre kvinner kan nok føle det krenkende, men generelt vet jo kvinner så godt at de ikke er prostituerte at den naturlige reaksjonen på en slik uttalelse er å tenke "Idiot!", og la det si veldig mye om mannen som sier det, men ingenting personlig for kvinnen. Det flyr over/forbi uten å såre, fordi det er så urelevant. 

Min mann er imidlertid mann, og han hadde ikke tålt noe slikt ved å trekke på skuldrene. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (14 timer siden):

Menn klager over at de ikke får pult, men samtidig så vil menn ikke binde seg. Det er ikke vanskelig å se hvem som er problemet i denne sammenhengen. 

Er dette de samme mennene?

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 103ad...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 22.05):

TS snakker om utseende og at partner verdien til kvinner ikke er det samme som "ligge verdien" deres.

Problemet er at vanlige kvinner velger å ligge med flotte menn ovenfor å sikre seg forhold med vanlige menn.

Anonymkode: 862eb...645

For min del er jeg i et forhold med en flott mann, så hvorfor skal jeg justere kravene mine mener du?

Anonymkode: 6c4ff...ace

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg lurer på hvor menn er?

Jeg er med i en brukshundklubb. Omtrent bare damer.

Jeg har ridd. Én mann.

Jeg har tatt språkkurs. Ingen menn.

Whiskysmaking. 50-50, men de fleste menn var med dama.

Det eneste stedet jeg fant noen menn, var i en pistolklubb. Så hvor befinner egentlig alle disse mennene som mener det er umulig å finne seg en dame seg? Iallfall ikke på de stedene jeg og mine single venninner er.

Anonymkode: 62455...41f

Her er en stor del av problemet tiår med propaganda rettet mot menn. 

menn blir stemplet som creepy hvis de blir med i hobby grupper for å flørte med kvinner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man KUN er der for å flørte, blir det jo veldig tydelig og ganske påtatt, da. Men utover det har jeg aldri hørt noe om at det skal være en konsensus at dette er "creepy". Folk prater jo sammen, og noen ganger faller det naturlig å spørre om noen vil ta en kaffe et sted etter at man er ferdig med whatever man driver med.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 22.27):

det er en overdrivelse, poenget er at dere har muligheten.

Du også har muligheten om du prøver deg på noen som er mindre pen enn deg. Eneste du trenger er å være sjarmerende.. bonus om du har stor p!kk.  
Du får ikke ja hver gang, men sånn er det for oss også. Noen liker brunt hår og andre grønt.

det å være mindre attraktiv kan være en greie hos begge kjønn. Jeg har venninner som bevisst valgte menn som er mindre pene enn dem, fordi de har fått beskjed hele livet sitt om at de er lite verdt. Jeg også valgte en mann som få hadde valgt, fordi hans personlighet passer meg.  
Hvor mange kompiser har du som er kjæreste med ei som er mindre pen enn dem?

Anonymkode: 7cd4d...83d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri å senke noen krav.

Menn skylder på kvinner ifht dating. Jeg vil si at menn er de menn burde skylde på. Flere menn, altså fuckboys, er grunnen til at kvinner forblir single. Menn må gå i seg selv hvis de ønsker ei dame, og det er kanskje heller de som må senke kravene.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du også har muligheten om du prøver deg på noen som er mindre pen enn deg. Eneste du trenger er å være sjarmerende.. bonus om du har stor p!kk.  

Anonymkode: 7cd4d...83d

Hvis jeg puler 20 gjennomsnitts kvinner, da blir det 20 flere kvinner som kanskje sier nei til 20 gjennomsnitts menn fordi de tror de fortjener bedre.

Selvsagt frister det litt å bli en del av problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis jeg puler 20 gjennomsnitts kvinner, da blir det 20 flere kvinner som kanskje sier nei til 20 gjennomsnitts menn fordi de tror de fortjener bedre.

Selvsagt frister det litt å bli en del av problemet.

Men her snakker du jo kun om utseende. Det er ikke sånn man velger en livspartner.

Anonymkode: 80625...ec9

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...